fredag, november 29, 2013

Hva jeg spiste i går

Det var morsomt at det kom en kommentar om å drikke mere øl da jeg etterlyste den lille østlendingen, for vi drikker jo øl hele tiden. Ooh yes. Så her skal jeg vise hva jeg spiste i går. (Den lille er fortsatt jobbende og trenende, og ble ikke mere gira på å gjenoppta sofasurfingen etter noen bittelitt strenge kommentarer, så jeg kan bare snakke for meg selv. Men vi er liksom ett så lenge hun ikke protesterer.)

(Og legg merke til at jeg har klippet håret etter brillene!)

I går altså. Klar, gå! Først laget jeg meg havregrøt i nøttesmørglasset. Det var et superstort norgesglass med masse nøttesmør i, så jeg var meget fornøyd med frokosten. Klokken er 07.00.


Et par timer senere måtte jeg likevel ha et mellommåltid. Da blandet jeg kakao i en kopp cottage cheese, og hadde honningmelon til. Og vann og te.


Så gikk jeg til jobb, og trente og trengte treningsmat: Shake og banan som alltid.


Og etter dét ble jeg fort sulten igjen, så da varmet jeg ost-og-skinke-skivene mine i mikroen (Det kan jeg bare gjøre på jobb, for fysj og føy, vi har vel ikke mikroovn hjemme.) To mandariner til dessert.


Og SÅ måtte jeg snart spise enda mer. Jeg ovnsbakte noen grønnsaker i morges, det gjør jeg nesten alltid, med en spiseskje fetaost, og tam-ta-da, så fikk jeg en deilig tunfiskboks ved siden. Proteiner, vet dere.

Sjekk de kule grønnsakene! Rødbete, rødkål, champignon og sjalottløk. :D

Og før jeg gikk hjem laget jeg en mikrogrøt. Da var klokken 21.00. Oppskriften er alltid den samme: 60 gram gryn, 1 scoop med prottis og en spiseskje kakao.

Hurra for havregrøt.

Så det var en typisk dag på alle vis.

Men! Hva med øl? Bare søl? Ho ho ho, oh no. Hvis dere ikke fikk med dere hvor mye øl jeg drakk, så kan jeg gjøre det litt tydeligere. Google Hva jeg spiste i går og se hva de spiser og skriver på mammaforumene:

Frokost: 0,0% yoplait yoghurt med 4 korn og en liten neve rosiner
Lunsj: 2 skiver med f.eks gulost og et eple
Middag: 1 posjon med vanlig norsk mat, f.eks to små poteter, to kjøttkaker grønnsaker og litt saus.
Kvelds: 2 knekkebrød med f.eks leverpostei og agurk.

Jeg er 15 kg for tung og det er ikke pga maten, det er pga det jeg putter i munnen mellom måltidene. På en dag kan jeg småspise f.eks et wienerbrød, en sjokolade, noen kjeks, en is og litt potetgull. Det er grunnen til at jeg veier for mye.
Det er ikke pga maten, det er pga det jeg putter i munnen mellom måltidene. (???)

Aha! Les mellom linjene, så ser dere at jeg drikker øl hele dagen! Åh, livet er godt altså.

Hva med dere? Drakk dere øl hele dagen, eller er dere litt mer Fitnessdiett anno 2012?

23 kommentarer:

  1. Ahahaha!! Men alle vet vel at det "man putter i munnen mellom måltidene" ikke er mat? Har heller ikke kalorier faktisk. Jeg spiser taco til middag 4-5 dager i uken. Det går på autopilot, klarer ikke stoppe. I tillegg spiser jeg som regel to bokser CC hver dag. Lenge leve variasjon. Hjælp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nettopp det. High five til tacopreferansene! Jeg vet ingen som slår den, men hvorfor ikke. Nå fikk jeg også lyst på taco.

      Jeg kjøpte biff i dag, men kom hjem og hadde lyst på grøt. :-S

      Hva er planene for kvelden? God helg, fine!

      Slett
    2. Jeg lå rett ut på sofaen i hele går kveld. Lenge leve latskapen (i tillegg til variasjonen)! Men i dag skal jeg ikke ha taccos til middag. Det er dagens mål! Aner ikke hva jeg skal ha da. Kanskje hjemmelaget pizza så ikke overgangen blir så stor.. Ble det biff på deg i går? Og hva skal du ha til middag i dag?

      Slett
    3. Det ble biff i dag! (i går ble det grøt) En ny milepæl å steke biff for første gang, og for første gang på lenge spiste vi begge sammen. :-)

      Og hva gjør du når du ligger på sofaen? Bok, strikking eller surfing eller pc?

      Fredager er best på sofaen, syns jeg. Bra valg.

      Slett
    4. Eller tv, mente jeg. ;)

      Slett
  2. Looking good! itt lite mat (volum) det der for min del, men så er jo jeg et matvrak som ingen bør ha som matidol. *leve på desserter* ^^ God fredag hottie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lever jo også på desserter! Fire av seks måltider smaker jo sjokolade! :P

      Jeg skulle så veldig gjerne sett hva du spiser i løpet av en dag, for jeg skjønner ikke at det kan være så mye. Det er sikkert 2500 kcal her. Hvor ligger du liksom?

      "Hottie" made my day! Smask!

      Slett
  3. Gleder meg til forskerne faktisk finner ut at småspising og godteri er bare bra for oss, og det har en slankende effekt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Snart! Enn så lenge så dekker vi oss ved å putte prottis i godisen (ellers så leser du ikke nok fitnessblogger) og kalle småspisingen for mellommåltider.

      God lørdag, fine!

      Slett
  4. Halvdigresjon, men jeg prøvde sjokogrøten din i dag og som grøtelskeren jeg er så ble jeg skuffa. Jeg elsker grøt og sjokolade, men sammen ble det for mye av det gode. Er litt kvalm og trist nå. Kanskje det var kakaopulveret som ble for mye. Er oboy bedre mon tro? Eller blir det da en fy fy grøt? Fack mai laif.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei line! Å nei og nei!

      Men da må jeg spørre: Hva var det som var nytt? Var det kakao så kan du bruke mindre (for jeg bruker sykt mye sikkert - grøten min blir jo svart!), og hvis det var proteinpulver, så tenker jeg Hang in there. It grows on you. Proteinpulver syns i alle fall jeg var kunstig og søtt i starten.

      Ikke o'boy helst. Eller prøv forresten, du kan være forsøkskanin på sjokoladegrøt med ordentlig sukker!

      Slett
    2. Eller kanskje du hadde gjort noe feil! :P Kom hit og få grøt heller! Man skal ikke bli trist og kvalm av sjokoladefest.

      Slett
    3. Å nei nei kan du godt si. Men jeg har kommet meg etter den opplevelsen nå. Neste gang mindre kakao. Brukte myrevolution mocca forresten. Men jeg fant en eldgammel kokosmel-pose i skapet fra den tiden iherb, mandelmel og kokosmel skulle løse alle mine problemer. Anyways, putta det i grøten og voila! Verdens beste grøt. Trengte ikke stevia heller :) Takk for grøtinspo! Gi ut grøtbok!

      Slett
    4. Ha ha til at iherb, mandelmel og kokosmel skulle løse alle dine problemer. Been there! (Still there!)

      Så hva ble oppskriften til slutt? Kokosmel (veldig godt i grøt - kul konsistens med alt fiberet!!), proteinpulver (trenger ikke stevia når man har proteinpulver, det er jo sykt søtt), kakao og havregryn?

      Takk for at du er så snill. <3

      Slett
    5. 60 gram havregryn i vann over natta, en dæsj latoseredusert melk for søtere smak, tre dråper stevia, en dæsj kokosmel og kanskje litt kardemomme og kanel hvis jeg er i det crazy hjørnet. Og salt. Altfor mye salt :/ Har bare spist grøt i dag forresten. Først havre, så risengrynsgrøt. Det er godt det. Ikke for helsa, men sjela <3

      Slett
    6. Det hørtes knallgodt ut, men du har nesten ingen proteiner?

      High five til grøtdietten! Nå fikk jeg lyst på risengrynsgrøt! Åh, digg med risengrynsgrøt. :D

      Slett
    7. Joda, sånn bittelitte protein er det, sjø. Får proteindosen min i løpet av dagen, men takk for omtanken ;)

      Slett
    8. Ha ha. Okei, det er vel det. :)

      Slett
  5. Godt dokumentert! Dette var litt spennende for meg og.
    Vi spiser liksom same - same - but (totally) different!

    Men så synd ikke gårsdagen ble dokumentert heller. Riktignok ble det to grøt på meg - men innimellom juleforberedelser og trening ble det BIFF og SALMA og en og annen fiskekake (på deg). Herremann.

    Hva skulle du ønske du spiste mer av? (Uavhengig sv pris liksom!)

    Og hva skjedde med kakaoyoghurt? Og squash?

    Og hvor mange kopper te drikker du for dagen?

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, godt spørsmål. Som vanlig.

      Uavhengig av pris - altså hvis det ikke var så dyrt - så viller jeg spist mandelmel og enkorn helkorn hele tiden. Kanskje jeg ville ha byttet ut tunfiskboksen med tunfisk i gelé, og kjøpt noen fancy grønnsaker i stedet for bare kålrabi, men jeg er veldig fornøyd som jeg har det. Du da? Hummer og vilt? :P

      Kakaoyoghurt er byttet ut med cottage cheese. Cottage cheese har alltid vært bedre, og etter at en liten østlending kom på å blande cc med biola eller double 0%, ble det like lett å blande kakao i cc som i yoghurt.

      Jeg drikker 10 kopper te om dagen. Du da? :D

      Slett
  6. Hm hvorfor tøffere? du burde jo gjøre det L-word preferanser. Event kan du ha en serie der du designer en grøt til hver karakter! det hadde vært så utrolig kult. Ønskeliste!. Hvem er hun med krøllene? dama til Tina? Shane er jo en klasse for seg selv.

    Wow sofastillingne hørtest digg ut, min er sånn et bøyd bein og et strakt bein og pcen på fanget og kaffe kopp i umiddelbar nærhet.
    Nå som jeg nesten ikke trener noen ting har jeg intatt leiligheten til den lille nordlenningen(håper det går bra at jeg stjeler kalle navnet men bytter ut navnet på landsdelen? synest det passer så bra for hun er også liten og søt) her ser ejg på the L word og drikker min egen vekt i kaffe mens jeg lærer om muskler og skjelett.

    hjalp tipsene? hørest ut som biffmiddag var en lur idea da, har du fått dne lille østlendingen tilbake i normalt tempo eller? Dette blir tidenes lengste kommentar, huff sånn kan det gå.

    så ut som en flott mat dag det der masse variajson og kakao, har du noengang ting i teen din? Min mat dag i går var noget tragisk 2 dl blomkålmousse, 4 sukrin marsipankuler og ca 25 skogsbær fra smågodt :-p og 10 liter kaffe minst haha.

    skal du bake til jul eller blir det havregrøt med pepperkake krydder? Jeg tenkte bake litt men vanskelig å velge må ialefall bli noe sunt. Som marsipnan med bare 150 kcal per 100 gram uten egg med fiberhusk isteden :-D det funka. helt sant.

    God Søndag

    ps: tror jeg blir skrive-skravlete av kaffe
    beklager for det!

    håper dere koser dere masse der sør, her nord snør vi inne

    SvarSlett
    Svar
    1. Elsker at du er skriveskravlete! :D
      Ja, hun med krøllene er dama til Tina. Husker du hva hun heter? Jeg ser deg for meg i sofaen, og jeg syns den lille nordlenningen var et veldig passende navn. Synd dere bor så langt unna.

      Den lille østlendingen er fortsatt på speed. Hun både jobbet og trente mens jeg satt i sofaen i helgen, men bortsett fra at hun må ha kiropraktortimer innimellom, for å skru skuldrene ned fra ørene, så takler hun det kjempefint.

      Jeg pleier ikke ha noe i teen min, men jeg lager kaffe med en teskje kakao oppi. :P Og fire dråper stevia, og gjerne en dråpe essens i tillegg. Og melk, for all del. Hvordan er kaffen din?

      Kul marsipan! Jeg er ikke så bakete bortsett fra på brød, men jeg blir virkelig fristet av alternative marsipanoppskrifter som dukker opp nå for tiden. Og så fiberhusk, din galning. :)

      God mandag!

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...