mandag, januar 02, 2017

Takketale

Takk for det gamle! Ikke bare for i år, men for tolv år med dagbok på internett, og alle de kule følgene av det. Jeg har vært dårlig på nyttårsforsetter før, men av de tre jeg har satt meg i år har jeg klart to allerede, så det lover vel bra for at jeg skal klare det tredje; å slutte å blogge. Strx. Her er jeg jo igjen, men det er mest for å holde en takketale og kåre vinneren av kalenderkonkurransen.
Kkkat! 
Som Erna i går vil jeg takke noen personer spesielt. Takk aller først for kjærester jeg har fått på bloggen. Særlig den siste, så klart, for vi er sammen ennå, men er det ikke morsomt at jeg har fått flere - gjennom flørting i kommentarfeltet! Fantastisk. Takk for venner jeg har fått på bloggen. Særlig Malin, for det er henne jeg får se oftest, og nå skal Den lille østlendingen være fadder til Malins lille baby. Det er også fantastisk. Takk for Turgjengen! Vi skal til Haukeliseter om et par uker, og møtes hvert år til kule turer. Marte, Sunny, Pia og Tina; alle møtt gjennom bloggen; Dere rocker båten. Eller fjellet. Og så fins det alle dem som er i kommentarfeltet som jeg aldri har sett, men som jeg ser på som mine Skybert-venner. Takk!
For meg er dere virkelige.
Jeg har trukket ut en vinner av kalenderkonkurransen. Jeg skrev ned alle deltakerne på små lapper, og trakk en tilfeldig lapp, med øynene igjen. Det gikk helt rettferdig for seg, men det må jeg bare si, at om jeg hadde trukket min egen valgfrie vinner, så hadde jeg valgt akkurat deg, Lille T.
Flaks! Du vant!
Du får en grøtbok, woop woop! om du sender meg adressen. Nå håper jeg å få lese om grøteksperimenter på bloggen din. :P

Helt helt til sist ble jeg bedt om en pakkeliste for turgjengens tur til Haukeliseter. Hun som spurte er kjent for å pakke hele klesskapet OG kjøleskapet, men Tina, det må du ikke gjøre. Du kan pakke dette:

  • Ett sett skiklær
  • Ett sett inneklær
  • Toalettsaker
  • Appelsiner, proteinbarer, nøtter og sjokolade.
  • Bok eller avis

Har jeg glemt noe? Tror ikke det.

Vi skal bo ganske trangt, og siden Østis og jeg kommer først kan du regne med en kvart hylle maximus. Sånn så det nemlig ut da vi bodde der sist:
(Sjekk også valg av inneklær. Stikkord: comfy whitetrash.)
Takk for meg og godt nytt år! Masse kjærlighet.

64 kommentarer:

  1. Nå ble jeg rørt. Shit. Det må da bety at jeg har mer enn nok hormoner? Eller?

    Jeg tar det i det minst esom et tegn på at du er såpass fornøyd med denne kjæresten at du nå kan legge ned bloggen - og at det hele har vært et datingprosjekt? Eller?

    Til pakkelista: Husk vin/sjampis. Det er det ingen som har angret på. Jeg synes for øvrig vi kan scanne inn vår meget detaljerte pakkeliste - for den er knallfin! :*

    Og til dere andre:

    Takk for alle som heiet på meg i kommentarfeltet når det stormet som værst.

    Fun Fact er at jeg i den perioden Charlotte nektet å prate med meg - så opprettet jeg flere falske profiler i kommentarfeltet - og selvsagt ble Chass nesten forelska i hu ene. Det var jo meg! Hun het Frida og var veldig aktiv sommeren 2015 - for dere som ønsker å lese noen artige dialoger.

    Og takk til bloggen - og ikke minst DN sin omtale av bloggen som førte til at jeg sa opp jobben, flyttet ut fra eksmannen (etter et altforkort ekteskap - unnskyld) og flyttet 50 mil vestover til ei dame jeg hadde sett på en avisforside. Carpe Fåkkings Diem. Jeg angrer ingenting.

    Godt nytt år til dere alle sammen - og særlig deg Chass. Jeg tror West World kan få oss til å holde nesten alle nyttårsforsett!

    Today is the second blank page of a 365 page book. Write a good one.
    (Fritt etter Brad Paisley).

    SvarSlett
    Svar

    1. For en gulli kommentar! Elsker at du er så merkelig full av hormoner for tiden. :)

      Ja, hvorfor ikke, jeg har oppnådd det jeg ville med bloggen, og meget mere til. Glemte å nevne Bergans, men det der har jo også vært utrolig kult å være med på. Uansett - fått seg dame. Check, checkety-check.

      Du er topp. Du er nesten like bra som Frida, min fantasikjæreste. La oss skrive en dritbra 2017-bok. Det må være en feelgood i alle fall.

      Slett
  2. Det er VI som leser som skal takke❤️ Tusen takk for at du har det kjekkeste og mest imøtekommende kommentarfeltet. Jeg er så ufattelig glad for at jeg turde å bli med rundt Stokkavannet, selv om Svein var skeptisk. "Tenk om di prøve seg på deg"😂

    Tusen takk for hundrevis av bra blogginnlegg. Jeg har kost meg med hver eneste ett.

    PS: Jeg forstod fort at Frida ikke var Frida foråsidetsånn.

    PSS: I love you longtime❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Malin. Det fine svaret der var en takketale verdig. Hvor glad tror du ikke vi er da, for den turen rundt Stokkavannet? Det jeg husker aller best er at - fordi du og Østis var crazy catladys på den tiden - jeg foreslo å ta med kattene i barnevogner, og jeg TROR at du trodde på det. :P

      Love you longtime.

      Slett
    2. Haha, selfølgelig trodde jeg ikke på det. Men du kan få tro det😉
      Nå tar jeg med en baby i barnevogn da, og det er ikke tull!

      Slett
  3. Hyyyyl!!! Dette er den tristeste starten på 2017 jeg kunne tenke meg!

    Tusen takk for verdens hyggeligste og merkeligste måte å stifte et vennskap på. Har fortsatt den første eposten fra deg som heter: "blogg og bong". Å legge igjen min første kommentar i dette kommentarfeltet vinteren 2012 er noe av det lureste jeg har gjort.

    Håper du ikke klarer å slutte helt, selv om blogging ikke lenger står på todo-listen.

    OG - det var en litt VEL enkel pakkeliste! Jeg krever innsyn i den pakkelisten østis snakker om over her! Offentlighetsprinsippet gjelder så lenge du fortsatt er offentlig! :-*

    Det GLEDES til Haukeli <3

    SvarSlett
    Svar
    1. PS: Som Malin tok det meg også en brøkdel av et sekund å forstå hvem "Frida" var ;-)

      Og PSS fra meg og: LOVE YOU <3

      Slett
    2. I og med at jeg ikke kan legge ut bilder som bloggekommentar så sender jeg den velutviklede pakkelisten ittepå - på FACE! :)

      Frida ble avslørt av både deg og Malin - iu retrospekt er det så enkelt å forstå at det der var meg at det er helt UTROLIG at Chass ikke forstod det! ;)

      Slett
    3. Den Frida-saken altså, sier mest om hvor oppblåst jeg var som trodde at jeg fikk napp fra hele verden. Jeg var helt forferdelig høy på meg selv i alle fall, med Frida og de ulike personlighetene til Østis, som flørtet over en lav sko.

      Slett
    4. Takk Tina! Fikk du epost med hyttebong? Kult, det har jeg glemt! Det gledes til Haukeli her også.

      Den pakkelisten Østis snakker om er en altfor omstendelig liste laget for turledere. Du fikk den sikkert da du tok turlederkurset, men vi kan ikke gå etter den vel? Østis, are you crazy? Da blir det fullt på firemannsrommet.

      Slett
  4. HVA! Det finner jeg meg ikke i! Du ombestemmer deg.

    Jeg skjønte ikke hvem Frida var med en gang så det var en stund der hvor jeg var veldig flau på Fridas vegne som prøvde å skrive helt likt som østlendingen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha ha! Den lo jeg høyt av. Plis blogg selv, Maiken, og jeg skulle blitt din fan nummer én. :*

      Slett
    2. Maiken! Ha ha! Hun Frida altså. Hun irriterte meg også etterhvert. Særlig når Chass ble forelska. Vet du - Fun Fact TO er at Chass fant frem til en Frida på Bislett (gulesider - hva vet jeg?) og la henne til som venn åp Face! HA HA. Og visstnok var hun dritpen og journalist for Le Monde eller no. Godt at det ikke ble helt Hollywood - og at de endte opp med hverandre!

      Hva skjer hos dere? Noen nyttårsforsetter? Har Helene fått seg jobb? :) Noen reiseplaner? Noen kjekke bøker på gang?

      Slett
    3. 😂😂😂 er det sant?!

      Slett
    4. Haha, for et liv dere lever. Og nå får vi ikke følge med lenger :( Det er så trist! Hva skal en stakkars stalker engasjere seg i nå.

      Ingen nyttårsforsetter, men treningsmål. Det pleier alltid å være ta x antall pullups eller x antall kg i noe, men i år er det skadeforebygging og tøying det handler om. Ganske dølt. Har vært på yoga tre ganger foreløpig og det er såååå kjeeedeeelig. Hva med deg?
      Ingen umiddelbare reiseplaner, neste er Roma i april. Hva med dere? Hvordan går det med oppussingen?

      Slett
    5. Hei Maiken! Nesten glemt å følge med til og med, så langt utav bloggingen var jeg, men hei der. Hva da skadeforebyggende? Det er jo det jeg også driver med! Crap. Yoga veldig kjedelig, jess indeed.

      Oppussingen ser lys i tunnelen derimot.

      Gode bøker for tiden? Har du lest To søstre?

      Slett
    6. Haha, det er bare jeg som tviholder på bloggen tydeligvis.
      Skadeforebyggende ja. Fordi jeg elsker å løpe, men får så lett vondt i ankler og legger og knær og alt som er, så nå skal jeg gjøre alt jeg kan for å kunne løpe så mye som mulig. Skumrulle har gjort underverker til nå, men det kan alltids bli bedre så nå er det yoga for å bli mykere, og øvelser som hinking og hopping og tåhev for å styrke de svakelige anklene mine. Og mer fokus på oppvarming og tøying før styrketreningen. Det er det kjedeligste jeg vet.
      Jeg er veldig spent på å høre hva DU gjør for å skadeforebygge!

      Jeg leser Oscar Wao nå :) Hva leser du? Jeg har ikke lest To søstre. Har du? Var den bra?

      Slett
    7. Kult! Oscar Wao har vi snakket om allerede, har vi ikke? Det er så morsomt at du kjenner alle bøkene, for den der var en jeg plukket heelt tilfeldig opp på biblioteket.

      Nå bestilte jeg akkurat Walden av Thoreau og Russka av Edward Rutherfurd. På amazon. For jeg har fått så mye ledig tid nå som jeg ikke blogger lenger. Har du lest Walden? Diskuterte simple living med en kompis nå - han har som nyttårsforsett å kaste noe hver dag, ha ha - og Walden er visst en sånn Simple living-bok.

      Min skadeforebygging er øvelser for kneet. Vanlige beinøvelser egentlig, som lårspark og bulgarsk. Pluss rulling. Men det hjelper ikke! Må sikkert rulle mye mer egentlig.

      Hva skjer i helgen? Jeg skal teste knærne på en skitur, og lese masse bok. Og se Game of Thrones. :P

      Slett
    8. Østis og jeg diskuterte flytting til Oslo i dag. Hun er der nå, og får fine jobbtilbud. :/

      Slett
    9. Jeg er så glad for at du og dama di fortsatt vil finnes i livet mitt selv uten bloggen.

      Slett
    10. Spennende! Jeg har ikke lest Walden, men det høres ut som noe for meg. Jeg prøver å eie så få ting som mulig. Det skjer selvfølgelig hele tiden at jeg trenger ting jeg har kastet, men det er verdt det.

      Jeg vet ikke hva som er galt med kneet ditt, men balanseøvelser er bra for å styrke leddbåndene rundt kneet. Veldig kjedelig det også selvfølgelig.

      I helgen kommer moren min på besøk for å inspisere leiligheten. Hun kommer nok til å synes at den er kjip og upersonlig siden vi har null pynt og krimskrams. Men det er sånn jeg liker det.

      Jeg håper dere flytter til Oslo! Det hadde vært stas :) Du hadde jo lett fått jobb her du også.

      God tur på ski. Vær snill med knærne dine.

      Slett
    11. Knærne overlevde! Jeg gjorde litt balanse på fredag, fordi du sa det, men jeg vet ikke helt hva som er balanseøvelser for knærne. :/

      Ble leiligheten godkjent? Kult at vi kaster begge to!

      Hadde jeg fått jobb i Oslo? Treningsrelatert da?

      Slett
  5. Godt nyttår!

    12 år er lenge for en blogg! Trist at du slutter, men jeg skjønner det også :)

    Husk å send melding hvis du vil prøve deg på vektløfting ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det hadde jeg så lett gjort! Du er en av vennene jeg er glad for å ha fått her. Fortsett å blogge selv plis. :P

      Slett
  6. Jeg skulle kommentere her og si tusen takk for bloggingen og hurra for at jeg vant! Men så måtte jeg bare lete tilbake til 2015 og lese superlange kommentarfelt først. FOR EN HISTORIE! NÅR BLIR BLOGGEN FILM?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle så ønske dette ble en film. Nei, aller mest en bok! Når det stormet som værst høsten 2015 kalte eksmannen min det for "Nordsjødramaet". Jeg som bodde i Aberdeen og Chass som bodde i Stavanger.

      :*

      Slett
    2. Jeg håper det blir bok en gang, altså. Det meste finnes jo skriftlig allerede?

      Slett
    3. Nå slo det meg: jeg vil aller helst ha en blogg som kan følge historien videre! Ja!

      Slett
    4. Hei skjønneste lille-t! :* Jeg kan i det minste oppdatere deg via dette kommentarfeltet? :)

      Dersom bok - så stemmer jeg for en tegneseriebok ala Tegnehanne. Lurer innmari på hvordan hun ville tolket denne galskapen :) En kollega pleier å si at han gjerne skulle ønske at Chass og jeg var en realityserie - som han kunne se på hver dag. :D Jeg tror jeg delvis det skyldes sexen - men det kan jo altså være han har noble hensikter!

      Håper du får en strålende uke :)

      Puss & Kram

      Slett
    5. Du er grei, Lille-t! Gleder meg til å høre om grøtprosjektet nå. Game on. ;)

      Han kollegaen hadde jo ikke trengt å følge med hver dag hvis det var bare for sexen, Østis, så han må jo syns vi er veldig kule ellers også. ;)

      Slett
    6. Har Freia betalt deg for å slutte å blogge?

      Slett
    7. Av alle rare ting! hvordan kom du på det??

      Slett
    8. http://kampanje.com/medier/2017/01/tv-2-fortalte-ikke-at-fotballfrues-blogg-pause-var-freia-reklame/

      Slett
  7. Takk for fin underhodlning og trivelig innblikk i livet ditt gjennom flere år! jeg er nok en sånn Skybert - venn. Ønsker deg alt godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Eline! I love you, Skybert! :)

      Slett
  8. Kommer til å savne denne bloggen!! Har vært spesielt fint å lese om turene dine. Inspirasjon til tusen! Håper du får sett noen gode tv-serier i 2017 nå da ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så grei du er! Jeg har sett Modern family nesten ferdig, begynt på Westworld og tatt opp tråden på Game of Thrones. Pluss lest ut en hel bok! :)

      Slett
  9. :*
    Savner alt - men håper livskvaliteten din har steget.
    Går det bra med leiligheten?
    Så helt supert ut på Sandvatn som vanlig. Har dere lagt turplaner for vinteren og våren? (beklager tjuvspørsmål; du kan bare svare kjempekort uten bilder eller noen ting :D)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Heidi! Jeg savner deg og de andre, men du er jo på snap! :)

      Leiligheten går BRA. I går fikk vi lys på badet til og med, så nå er det ikke langt igjen. Takk som spør!

      Sandvatn var supert. Alle turlederne var der, og alle de andre jeg kjenner på fjellet, så vi la planer for våren og fortalte fiskehistorier. Eller sånne skrytehistorier om hvor fælt været var den gangen.

      Turplaner er en to uker lang påsketur fra Finse og ned i Suldalsheiene, en uke på cruise!, en bretur med telt på Folgefonna, en weekend til Stockholm og ellers så mange helgeturer som mulig. På ski. Men det er sjeldent lite snø her ennå. Hvordan er det hos dere? Og hva er dine turplaner? Har du funnet skiformen?

      Slett
    2. Hei!
      Lys på badet må bety at det nærmer seg, ja. Og stua ser helt super ut. Jeg ønsker meg også et sånt åpent og lyst rom.

      Åh, det hørtes spennende ut å høre på skrytehistorier. Jeg hadde ikke hatt så mange å bidra med, men det hadde vært moro å føle at man henger bare med eventyrere:D

      Det veksler mellom kaldt og mildvær her, men på fjellplatået som ligger rett ved byen (ca. 500 moh) er det supert. Jeg er enda litt mørkredd, så jeg tør bare å gå der i helgene mens det er dagslys.
      Nå driver jeg på med prosjekt gå-inn-fjellskisko i lysløypa og det går bra.
      Jeg har SÅ mange turønsker. Turistforeninga har tre langturer på ski med og uten telt som står øverst på lista, men jeg er redd jeg har lite erfaring til å være med på fire-dagersturer med sekk. Men ett sted må man jo begynne! Ellers flere kule toppturer og klassiske turrenn i Nordland. Påsken blir på hytte i Trøndelag og 17. mai-helga i Oslo.

      Slett
    3. Jeg tar imot tips til nybegynnere på skitur når som helst! Altså - hva har man på seg, hvor mange par votter, hva har man i sekken, hva trenger man ikke, hvordan teipe føttene for å ikke stryke med av gnagsår, hva spiser man for å overleve mange slitsomme dagsturer? Og trenger man feller i tillegg til smørefrie ski? Jeg håpet nemlig at jeg kunne slippe å styre med smøring (check) og feller - nok annet å tenke på på tur:D

      Slett
    4. Chassi ELSKER fjellferskinger. Pass deg - hun kommer nok til å spise deg opp!

      Pakkelistene som DNT har ute - er veldig gode! Charlotte er rå på teiping. Dersom du melder deg på en fellestur lærer du garantert massevis - og det er alltid en som er drittgod på teip. Vil du helst gå ski? Eller beina?

      Hvilken by bor du i? Og hva gjør du når du ikke er på Chassibloggen?

      Slett
    5. Elsker ferskinger ja. :P Sry. Ferskinger er turn-on.

      Synd du bor så langt borte, Heidi, så vi ikke kan ha pakke-workshop. Feller er greit å ha, men smøring er noe styr, så det velger jeg også bort. Her på vestlandet er det helt gjengs å gå på smørefritt, mens på Østlandet har jeg forstått at det nesten ikke selges engang. Har du klart toppturer uten feller? Kunne gitt deg et par Åsnes-feller som ikke passer til skiene mine. Crap at nord og sør er så langt unna.

      Slett
  10. Hei nord-Heidi! :* Chass glemte å si at vi skal på jentetur med Turgjengen til Haukeli første helgen i februar. Det gleder i allefall jeg meg veldig til. Så er det cruise i vinterferien (julegave!), påsketur på ski og så blir det liksom alltid ett eller annet i Lysefjorden når pinsen nærmer seg.

    Har du noen kjekke turplaner? Vi jobber egentlig veldig med iKKE å planlegge så mye. Det går ikke så veldig bra. Men jeg har mentalt avlyst vår egen innflytningsfest/bursdagsfeiring. For det kommer litt brått på.

    Hvordan feirer dere bursdager?

    :*

    SvarSlett
    Svar
    1. Hæ? Du kan ikke avlyse din egen bursdags! Det har ikke jeg gjort. Det blir topp! Og det er lenge til. God tid.

      Jeg gleder meg også til Haukeli. :D

      Slett
    2. Heia, DLØ.
      Bra at du har styring på turhelgene. Liker konseptet Turgjeng!
      Moro at dere har så allsidige planer. Håper det hjelper for vonde bein osv:) Cruise høres nydelig ut!

      Enig i at det fort kan bli for mange planer. Og spesielt helgene blir booka langt fram i tid. Nå føler jeg for å planlegge noe å se fram til, for å komme meg gjennom de siste ukene med lite lys. Og det er ikke noe som frister mer enn skiturer på våren! F.eks. har DnT langtur over Svartisen fra vest til øst når det nesten er midnattssol, det hadde vært noe:)

      Tradisjonelle bursdager med pølser og kaker her!

      Slett
    3. Svartisen! <3

      Det hadde vært noe.

      Slett
  11. Godt nytt år og takk for en veldig morsom blogg (som jeg til en stor grad har skybert-lest)

    Kan varmt anbefale å komme til Østlandet, altså. Her er det faktisk veldig fint. Er her på niende året og har ikke angret et sekund :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kristin! :) Hvor kommer du egentlig fra? Er du vestlandet? Hvor på Østlandet er du, og hva gjør du der?

      Puss

      Slett
    2. Hei! Jeg kommer egentlig fra Bergen, men har studert og jobbet i Oslo siden 2008 :)

      Slett
    3. Hei Kristin! Du har vært en så alle tiders skybert, så TUSEN takk for det.

      Ikke østlandet ennå, men det hjelper at du sier det, og at du bor der. Kjempeklem!

      Kristin er en av de spreke styrkeløfterne, Østis, og den berømte Fitnessjenta. ;)

      Slett
  12. Bedre sent enn aldri; takk for gøy blogg. Litt kjedelig at jeg egentlig ikke fikk med med så mye mer enn slutten! Hilsen veldig ekte Skybert

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei yndlings-skybert! :) Takk for hilsen, og takk for mail. Jeg er veldig glad jeg ble kjent med deg og kan spionere videre på face og insta og sånt.

      Hilsen Charlotte.

      Slett
  13. Håper det kribler litt i bloggefingrene dine igjen snart. Er sikker på at du har tusen turbilder du gjerne skulle delt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg. En gang! Eller instagram så lenge: chassibassi

      Slett
  14. I really like and appreciate your post.Thanks Again. Keep writing.

    SvarSlett

  15. Your article continually have got much of really up to date info. Footwear photo editing services

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...