onsdag, juni 29, 2016

Diett under Grøtuken

Før jeg kommer med "dietten" jeg bruker i Grøtuken - anførselstegn fordi det er det jeg alltid spiser - må jeg få komme med en teaser til Shapeup-uken. Der er det mellommåltid som består av tunfisk most sammen med ... Oi, to bananer! Ha ha. Resten blir sikkert vitaminboost med kaloriunderskudd. Eller nei, proteinpannekaker! Det har jeg aldri smakt, så det håper jeg på.

Pia lover at tunfisk med banan er kjempegodt.

Dette blir kanskje kjedelig i forhold, men her er dietten til Grøtuka:

M1: Havregrøt av 60 gram havregryn, 1 egg, 1 ss kakao, 1 ss peanøttsmør, salt og vann.
M2: 1 dl cottage cheese med 1 dl naturellyoghurt. En frukt eller bær til.
M3: Kjøtt/fisk med 40 gram pasta og masse grønnsaker. 1-2 ss ost/pesto e.l.
M4: Reprise på M3.
M5: Reprise på M1.
M6/Treningsmåltid: Banan og en neve nøtter.
M7: En stor gulrot med 1-2 ss peanøttsmør.

Det blir omtrent 2500 kalorier. Ikke fordi jeg teller, men fordi jeg talte nå.

(Den kan ligne på Havregrøtdietten.)

Klokken er åtte og jeg har kommet til måltid nummer seks, selv om det ser ut som måltid fem - som uansett er en reprise av måltid nummer én. Alt vil bildedokumenteres i morgen.

Comfort food nummer én i alle fall.
Forventet resultat av dietten: At vekt og livvidde er akkurat som før.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jess. Men nå har jeg googlet det, og det er visst en greie. Det blir topp!

      Slett
  2. Gleder meg til å høre hvor topp det var :D
    Jeg har aldri vært så negativt innstilt til noe som da jeg skulle lage min første tunfiskpizzabunn. Men det viste seg jo å bli en slager. Så kanskje tunfisk og banan er like knall.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo sant! Jeg tror Østis har lagd den samme en gang. Var det en Weber-sak? Glad den helt ekstreme proteinfesten er over, for det var like før jeg blandet proteinpulver i cottage cheese-en der.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...