tirsdag, juni 14, 2016

When in Lisbon

Hello world, da var jeg tilbake igjen. Hello internett og havregrøt! Nei, det har jeg hatt hele tiden. Hello workplace. Det eneste som er annerledes er at jeg er tilbake på jobb igjen; at jeg ikke kan drikke øl til lunsj, eller kle meg i fittekorte shorts (som den lille østlendingen ville sagt). Men hello hello, det er snart sommerferie.

Jeg har hatt en uke med sydenstil the Norway way.
Den siste uken har jeg spist grøten min her.
I Lisboa!
Her.

I denne solfylte fine leiligheten.
(Og da så grøten ut som her.)
Vi er nokså samkjørte, hun jeg reiste sammen med og jeg, men hvis vi hadde vært på Oprah eller Dr Phil, og fått den konkurransen der paret skal gjette hvem som gjør mest av ditt og er mest av datt; den der begge parter holder opp en plakat som sier Jeg eller Hun eller Han; så er vi litt forskjellige på ferie i alle fall. Det er bare én av oss som drar til syden med et eget sydenkostyme, type ryggsekk og bare et kusehår unna (som den lille østlendingen ville sagt) sokker i sandalene.

Hvem drar til syden med eget sydenkostyme? Jeg.
Hvem drar til syden med helt normale klær? Hun.
Hvem vil sole seg med kokosolje? Jeg.
Hvem vasker opp? Begge. (Mindre relevant, men typisk spørsmål i denne konkurransen.)

(Her er hun som ligger på stranden med solhatt  og parasoll, - ikke kokosolje.)
Hvem vil dra på sightseeing? Hun.
Hvem vil dra enda mer til stranden? Jeg.


Jippi!
Hvem vil prøve alle de lokale rettene? Jeg.

(Vi bodde rett nedi der.)

(Cruiset rundt med sykler på promenaden.)
Hvem vil shoppe? Ingen.
(Null shopping - maks strand og portugisiske småkaker.)
Hvem er kulest å være på ferie med? Hun.

Og så er cluet hos Oprah at parene er uenige, så jeg håper Hun ville sagt at jeg var den kuleste.
Men takk for turen, lille østlending, jeg syns du er den kuleste.
Må bare si til slutt at jeg har laget mat av gresskar på denne turen, - inspirert av Maiken og Ingrid i kommentarfeltet, - og jeg ser at det ikke ser så spennende ut, men hver gang jeg tar bilde av maten min så er det fordi jeg tenker OMG, jeg er flink, det ser så godt ut.

OMG, jeg har laget mat av gresskar.
Takk for turen, Østis. Eller, det sa jeg kanskje. Lisboa rocker for lesbos. Nei, det sa jeg IKKE. Vi har dinglet rundt og spist havregrøt; og aldri rocket noengang i noen by, men det hørtes så kult ut at jeg sier det hele tiden. When in Lisbon do as the lesbians do. Yeah.

P.S. Lurer på hvordan semikolon egentlig virker. Nå prøvde jeg minst fire varianter.

25 kommentarer:

  1. Yay! Lisboa ser nydelig ut og det er dere også. Jeg kjenner ingen som er mer påkledd på stranden enn lille Ø hvert fall... Va det kaldt? :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun ser ut som en muslim. Nei, det var ikke kaldt. Det var så varmt at det var best å holde seg på stranden midt på dagen. Men mens jeg syns det var rart å sitte påkledt under en parasoll så syns hun det var veldig rart at jeg ville sole meg. Hudkreft! Rynker! You know.

      Slett
    2. Og takk! DU er nydelig. :D

      Slett
    3. Jeg hadde vært på Team Chassi på stranden hvert fall😃 Det finnes da solkrem og rynker får vi uansett!

      Slett
    4. Team Malinchassolini da. ;) Faktor ti her, hva bruker du?

      Slett
    5. Oida. Jeg bruker 30 jeg!

      Slett
    6. Galning. Da blir du jo aldri brun.

      Slett
    7. Gjør jeg vel! Jeg slipper tom å bli solbrent!

      Slett
  2. Takk for turen Chass. På min fiktive plakat på det fiktive showet ville det stått "HUN". Det er stas å være på ferie med deg nemlig.

    Faktor 10 du. Det sygeste er at det er noe som heter faktor 10. MALIN? Hører du? Faktor 10!

    Where should we go next? Det er så fint å ha noe å glede set til!

    Puss & Kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Jess! Jeg prøvde å være ekstra kul nemlig. Jess, jess, jess. :D

      Norske fjellheimen next, tenker jeg, men åpen for hva som helst. By og land, sjø og strand. Det gjelder å ta mye ferie bare.

      Puss puss

      Slett
    2. Ja, men det er jo klart. Jeg tenker til høsten. Jeg vil like å ha noe på plakaten. Kan du ikke bestemmer hvor? Det er enklere sånn. Det er alltid det... fo jeg klarer aldri bestemme meg. Eller i allefall nesten aldri.

      Har du det bra? Er det travelt?

      LOVE YOU.

      Slett
    3. Ich bin bissi. ;)

      Hvor lenge må vi være borte for å lære oss kommareglene? Nei, jeg vil helst dra et sted uten dekning, og da passer det fint med et telt i Jotunheimen.

      Er DU travel?

      Love you.

      Slett
    4. Sånn passe travel. Hurra til kommareglene. Da må vi nok være bortreist 2 uker. En uke MINST. Hva med Toscana da - eller syd i Frankrike? Eller i det minste til Sevilla?

      Eller altså Jotunheimen.

      SAVNER DEG ALT NÅ.

      Slett
    5. Jeg savner deg også.

      Slett
  3. Haha, dere er funny. Og kudos for gresskarlaging på ferie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Maiken. Det tar jeg som et kompliment. Funny slår alt i min verden. Eller kanskje smart er hakket bedre. Men jeg tror en må være litt smart for å være funny - om en ikke er ufrivillig morsom da - og det er ikke like kult. Jeg vet heller ikke om vi var så sykt kule på ferie når vi [les jeg] google *og så eller også* sånn at vi kunne lære oss dritten en gang for alle. Veldig enkelt i teori - vi falt igjennom med en gang vi prøvde praksis. Håper Chass blogger om det en dag...

      Er du god på og så eller også?

      Slett
    2. Og så/også (Nei til også!) googlet vi kongedømmet i Portugal, Lisboas historie, Indias historie under kolonidømmet ... En lærerik ferie. La oss dra et sted der vi kan lære oss kommareglene, det kunne jeg tenke meg.

      Slett
    3. Jeg har aldri tenkt på og så/også som problematisk.. Jeg kommer liksom ikke på et eksempel hvor jeg er i tvil om det skal være og så eller også. Kanskje jeg gjør det feil uten at jeg vet det.
      Men toppen av kulhet må jo være å kunne kommareglene! Herregud, jeg skulle vært så sinnsykt nedlatende og bedrevitende overfor alle som gjorde feil hvis jeg hadde kunnet dem.

      Slett
    4. Det er det jeg er med alle som ikke kan også og "og så". Det er et bloggesyndrom å bruke også til alt! Forferdelig. Også skulle vi dit, også gjorde vi det .... Der er jeg nedlatende altså. (Deilig.)

      Har du tatt den grusommme kommatesten?

      Slett
  4. Et annet bloggesyndrom er å omtale seg selv som "denne frøkna". Nå blir det proteinfluff på denne frøkna! Jeg vet ikke hvorfor, men det irriterer meg langt i sjelen hver gang jeg leser det.

    Jeg har ikke tatt den grusomme kommatesten! Link?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha til denne frøkna! Det kunne jeg heldigvis ikke sagt, for det blir feil dialekt.

      Jeg mente å legge ut linken i stad, men her er den: http://norsknettskole.no/globalskolen/jpg/arnes/0708/komma/bm/prove/1_bm.htm (Mmmm, helgeunderholdning.)

      Har dere planer for helgen?

      Slett
    2. Angrer på at jeg lot meg friste til å at testen. 6-eren i norsk var tydeligvis ikke fortjent, eller så har kunnskapene jeg trodde jeg hadde forduftet! Og nå tør jeg ikke skrive mer om det, i frykt for å illustrere alle feilene.

      Slett
    3. Oh boy, oh boy, har du tatt den? Kommatesten? Jeg har tatt den selv, og syns den er dødsvanskelig. Skrev et eget innlegg om det en gang, og fikk andre også til å prøve, så her kan du trøste deg: http://chassi.blogspot.no/2011/08/skriveforstyrret-eller-spiseforstyrret.html.

      Med en sekser i norsk er jeg sikker på at du har gjort det bedre enn meg og mange andre.

      (Hva fikk du?)

      Slett
    4. Hahaha, vel, jeg kan konkludere med at jeg er skriveforstyrret, og ikke fitnessforstyrret, selv om jeg på spørsmål nr. 3 definitivt ikke ville valgt treningsforbud. (Jeg fikk 84 % på kommatesten.)

      Måtte selvfølgelig ta rettskrivingstesten også. Det gikk ikke helt topp det heller. Skylder på at gallopp og graffiti er fremmedord for meg, men har ingen god forklaring på parallel(l) og satel(l)itt.

      Slett
    5. Bra. En mye hyggeligere forstyrrelse.

      Gratulerer med 84 prosent! Der ser du, ikke så pinlig nå lenger? ;) Gallopp ER et fremmedord.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...