mandag, juni 20, 2016

Mat til en sulten eller trist person

Det er lenge siden sist jeg hadde en ordentlig spisedag, men alt lå liksom til rette i går. Jeg kom rett fra telttur i fjorden; jeg var alene hjemme, og den siste sesongen av Gay is the new gray (Den heter det!) har kommet ut. Nå har jeg sett en hel sesong, spist en hel verden, og ... ja. For en kjempegod sesong i alle fall, den kan anbefales. Men altså - hvis sulten og/eller trist ...
(Er det bæsj og en blomst? Nei, det er kokosbolle og kjærlighet på pinne.)

Så finnes det oppskrifter for begge!
(Dette var en oppskrift på freakshake.)
Jeg var helt kake, og spiste kake. Det er tretten episoder i den serien, så man må sitte ganske pent og stille for å klare alle på en dag. Apatisk faktisk.

Som når man ser på kaken i ovnen.

Eller på brød som hever/gress som gror.
For en dag! For et måltid.

Forrett: Chunky monkey-havregrøt. Det er den som kokes med banan, har sjokoladesaus i bunn, og peanøttsmør på toppen.
Hovedrett: Pasta med pølsegryte.
Dessert: Cottage cheese og yoghurt med stikkelsesbærsyltetøy.
Snacks: Gulrøtter med peanøttsmør.
Ut-av-kroppen-opplevelsen: Og oi, der kom brødet ut av ovnen, og så spiste jeg fire skiver!

Men jeg lagde både peanøttsmøret og syltetøyet selv.

Og sånn ser Chunky monkey-grøten ut. Den er kokt med banan, og har en masse sjokoladesaus under der.

Game on, noen bedre? Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men jeg er hverken sulten eller trist lenger, så man kan jo si at det virket. Hurra for mandag!

12 kommentarer:

  1. Okei, den milkshaken så ut som noe jeg hadde likt. Bare ikke mer enn en gang i året, hehe..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sina! Du skal få en hvis du lover å spise/drikke hele. Det var det verdt!

      Slett
  2. Jeg klikket på linken og jeg likte at de la til at du kunne toppe freakshaken med akkurat det du vil, og de foreslo rullekake!

    Jeg har hørt at det kan være greit å ikke drikke kaloriene sine om en vil gå ned i vekt, men om en lager en passe drikkelig milkshake og topper den med brownies, rullekake og kokosbolle ... hva er det da? Drikke, dessert, freakshow?

    Jeg drakk en milkshake forrige uke, og de er ganske drøye de helt, helt vanlige også, egentlig.

    (Men kunne lett vært en trist person som hadde sett på freakshaken som løsningen på alle problemer, hadde bare ikke klart å spise så veldig mye mer enn toppen).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha til rullekake! Det minner meg om familien min på Sunnmøre, som en gang var kjent for å lage restepizza med fiskeboller på. Det er en milkshake med restemat jo!

      Jeg kunne også kost meg med toppen. ;)

      Slett
  3. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde slått deg på en spisedag, men å se hele den sesongen på en dag...YOU WIN YOU CRAZY BANANA!

    SvarSlett
    Svar
    1. Aldri om du hadde! Men det finner vi aldri ut av, for jeg kan bare spisekicke når jeg er helt alene.

      :)

      Slett
  4. Jeg vet ikke om jeg hadde slått den ene eller den andre - men jeg tror ikke jeg hadde gjort det på akkurat på disse to tingene... Jeg er verdensmester i å spise ensformig. Finnes det en pris for det?

    Men altså Malin - nå spiser du jo for deg og 20 cm - så da bør du jo vinne. Jeg håper aldri jeg slår C sin TV-titting...

    Jeg vet hvem jeg er sammen med - og hun er verdens beste - men jeg lurer på hvem hun er når jeg ikke er der!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Østis. Så grei du er!

      Den søndagen var helt super, kan jeg fortelle. Og så virket det! For først var jeg så trøtt at jeg ville egenerklære en komatilstand, men så vips, var jeg våken igjen - og god og mett - neste dag. Og ettersom jeg ikke hadde en eneste egen opplevelse å fortelle om på jobben den dagen, så kunne jeg fortelle om serien! :D

      Slett
  5. Men det hadde vært morsomt å finne ut. Hvorfor spisekicke alene? Det er jo mye kjekkere å gjøre det sammen med noen!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er du gal? Heelt galen i halen? Det er bare på denne hemmelige bloggen at jeg i det hele tatt kan fortelle hvor dum jeg er innimellom. Ikke at dette var så ille altså. Denne gangen ble jeg ikke kvalm engang. (Blir du kvalm?)

      HVIS vi skulle spist hverandre under bordet. Hva ville du valgt å spise? For min del måtte det vært vanlig mat. Ikke noe usunt altså - hvis jeg skulle gå inn i det med åpne øyne. Oi, nå er jeg plutselig på glid. Nei, det er jeg ikke. Du er jo gravid, du BURDE vinne.

      Slett
    2. Jeg tror jeg hadde vunnet nå også, men hvis du ikke hadde vært gravid så kunne jeg veddet tusen kroner på at jeg kunne spise deg under bordet.

      (Ha ha! Ikke som en sex-lek.)

      Slett
  6. Jeg spiser faktisk mindre porsjoner nå (men heller høyere i energi) fordi jeg blir så fort mett...den tar litt plass denne babyen. Så akkurat nå hadde du nok slått meg.
    MEN skulle jeg hatt spisekick så hadde det blitt en god blanding av usunt og vanlig mat. Jeg blir alltid kvalm, men jeg får ikke dårlig samvittighet, så det er jo bra, haha

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...