tirsdag, juni 28, 2016

Grøtuken

Jeg fant et navn, hurra. Jeg kaller den første uken for Grøtuken. Grøt kan representere friluftsliv, nøkternhet og sunnhet, og det er sånn denne uken skal være. Det er andre dag i Grøtuken, og jeg spiser grøt just nu. Hadde dette vært et ordentlig reality-konsept så ville det sikkert kommet inn en tidligere deltaker fra 71-grader nord, for eksempel, som kunne laget teltgrøt og spicet opp situasjonen med kjendissladder eller jeg-vet-ikke-hva, en ekspedisjon? For nå gjør jeg ting jeg har gjort før.


Helst en ekspedisjon uten høyder eller vann, men det ville vært GØY.


Jeg gjør ting jeg har gjort før, mens jeg venter på at Shapeup og Yngvar skal svare på mailen jeg har sendt dem, så jeg kan komme i gang med de ordentlige eksperimentene.


Sånn ser Grøtuken ut:
(Lurer på om diagrammene fra Yngvar er like fine som mine.)
To styrkeøkter, en kondisjonsøkt (jeg skal ut og løpe intervaller nå) og åtte timer "langkjøring".

Ukens langkjøring blir å lede en tur i Suldalsheiene.

Men nå skinner solen og grøten er spist opp. Intervaller! Kanskje klarer jeg 4x4 i dag.

Forventet resultat fra Grøtuken: At jeg slår alle mine egne testresultater.

23 kommentarer:

  1. Note to self: Nei, jeg klarte ikke mer enn 4x3 i dag heller.

    SvarSlett
  2. Spennende! Men du, skal du teste hver uke?
    32 pushups!! Jeg klarte 24, og det føles veeeldig langt til 32. Tomler opp. Og ekstra tomler for å putte bulgarske utfall på ditt eget program.

    SvarSlett
    Svar
    1. Maiken! Går det bra? Har dere planer for sommeren?

      Jeg skal teste hver uke. Kult at jeg slo deg på pushups! Megakult, for det er sikkert det eneste jeg kan slå deg i. Kan du løpe også?

      Bulgarsk er best.

      Slett
    2. Vi har veldig lite planer i sommer. Skal på festival/spa i Larvik neste uke, og utenom det skal jeg bare jobbe.
      Jeg tror du slår meg i løping også. Jeg hadde nok klart 1km på under 5min, men det gjør du også! Du var litt pinglete på den testen, bare innrøm det.

      Slett
    3. Jeg var pinglete, for jeg ante ikke hvor mange minutter jeg ville bruke med 12km/t. Helt ubrukelig på hoderegning og tenkte at 12 hørtes fort ut. ;)

      Men du, da hadde det vært hyggelig å hilse på i Oslo.

      Slett
    4. Vi vet jo allerede at du løper intervallene på 4, så hvis du bare skal løpe 1 intervall på 1km så klarer du det på under 4 minutter din psyko :D

      JA! Når skal du til Oslo?

      Slett
    5. DU er psyko! Ikke rart du ble imponert over intervallene min hvis det var sånn du tolket det da. Jeg løper intervaller på 4 minutter, men tror aldri jeg har sagt hvor lange de er, for det vet jeg ikke selv. Det er en seig oppoverbakke, så den er nok toppen en halv kilometer.

      Kuli! Oslo! For eksempel lørdag 23. juli.

      Slett
    6. Jeg trodde Tempo 4:00 - 4:15 var 4min/km.. burde skjønt at det var 4min/1stk bakke. Uansett imponerende, bakkeløping er psykt.

      Chassi 23. juli er notert :)

      Slett
    7. Har jeg skrevet det? Så dum jeg er. Jeg ville sikkert at du og alle skulle misforstå.

      23. juli! Jeg sender det videre. Ka-ching!

      Slett
  3. woop woop her var det skjedd mye siden sist
    jeg får ikke løpt i dag men greier planken i 5 minutter og pleier ta 35 pushups :-)
    liker projsketet jeg har vært på pride og på konsert og klina med frisøren

    SvarSlett
    Svar
    1. Woop woop! For en planke! Seriøst? På bodypump-kurs for lenge siden var fem minutter liksom det ultimate målet.

      Og gratulerer igjen med skryt på NRK. Du altså. Klina med frisøren. Var det bra på Pride?

      Slett
  4. Den lille Østlendingen29 juni, 2016 06:14

    Hvordan er det på dag 3? Er det sånn at du er lei? ;) Og hvor mange grøter klarer du på grøtuka?

    Jeg har to for dagen. Det får holde i dag fikk jeg steelcut og bohvete til en forandring. Jeg vet ikke om bohvete er så kult egentlig. Hva med deg? Er fortsatt kastanjemel-varianten en evig ener?

    Puss & Kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei baby! :D

      Det er vel ikke om å gjøre å spise mest mulig grøt. Det vet jeg av erfaring at slår ut veldig dårlig. I går hadde jeg tre runder, men jeg prøver å ligge på to til dagen, jeg og.

      Mest vanlig havre, og gjerne en blanding av små og store. Men det hadde vært kult å smake kastanjegrøt igjen.

      Puss puss puss. Har du det bra?

      Slett
  5. Herregud. At jeg ikke har fått med meg dette prosjektet før i dag! Jeg elsker alt ved det! Shape-up høres psykotisk ut! Hurra!

    Hvordan ser en middagsgrøt ut?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så kjekt at du sier og at du gjør! Jeg lever livet som jeg alltid gjør, men det SKAL jo endres når jeg kommer til Shapeup-uken. Grunnen til at jeg mailer med dem (prøver i alle fall) er å få vite hva de anbefaler som en basic løsning, som ett alternativ som representerer Shapeup. Det fins jo tre programmer i hvert blad, og nå orker jeg ikke lese flere.

      Middagsgrøten ser ut som alle de andre. Søt og god. :P

      Tror du jeg hadde kost meg om jeg fikk teste en Gunnhild-uke, eller hadde jeg blitt sliten/sulten?

      Slett
  6. Jeg mente ikke at mailingen var psykotisk - men Shape-up sitt trenings- og kostholdsopplegg som du nevnte så vidt i et annet innlegg (jeg har bare lest ett Shape-up-blad, så jeg vet kanskje ikke hva jeg snakker om).

    En Gunnhild-uke kan være så mangt, men jeg tror ikke du hadde blitt så sulten, altså. Kanskje mest sliten. Og litt frustrert over mangelen på en plan? Jeg bruker stort sett innfallsmetoden når jeg trener og lager mat.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skjønte jeg vel! Klart jeg skjønte det. Det KAN bli en psykotisk ShapeUp-uke, men hvis den virker for psykotisk så klarer jeg ikke motivere meg til å følge den. Det blir flaut nok å gjøre sånne spretne utfall på en step-up-benk.

      Ingen plan her heller, jeg kunne blitt meget komfortabel med Gunnhild-uken. Ikke minst fordi jeg vet at dere lager mye god mat.

      Slett
    2. Hehehe, det var de utfallene på benken jeg tenkte på. Psykotisk var en stor overdrivelse. Det jeg mente, var corny. Og en corny uke klarer du vel å følge.

      Slett
    3. Ikke sant. Megacorny! Men jeg har slikt å gjøre og slikt å føre, you know. Snart ferie! :D

      Slett
  7. Hva betyr smilefjes? Er det en ekstra god grøt?

    SvarSlett
  8. Hei Ane Rose! Hyggelig å høre fra deg. Smilefjeset betyr at jeg er en misbruker av smilefjes. At jeg tror det lager god stemning. Jeg er en av dem som putter dem på jobb-mail til og med - klarer ikke slutte! Er du en av de flinke som IKKE bruker dem? Voksent. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Hyggelig å lese bloggen din. Hehe, nei, så voksen og flink er jeg ikke. Jeg tilpasser meg omgivelsene :) Det er min måte å lage god stemning på, eneten det betyr emojis eller ikke :D

      Slett
    2. Kult å lese bloggen din også. Flink å trene! Djises. :D

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...