onsdag, juni 08, 2016

Et reality-konsept

Denne idéen er ikke min, det må jeg bare si, den er bedre enn som så. Her kommer årets TV-konsept, signert Lille-t. Altså. En Biggest loser-ramme. Alle lagene får en personlig trener, men plot twist: alle de personlige trenerne har sin egen treningsfilosofi. Puls-Yngvar trener laget sitt ved å gå i trapper og løfte flasker med vann; Chassi (For jeg er liksom med!) tar med laget sitt på fjelltur og gir dem bare havregrøt. Og så har vi fitness-laget, langrennslaget, crossfit-laget, Shape-up-laget, og gud-vet-hva. Mange muligheter. Og så, i stedet for å ha utstemming bare på grunnlag av vekt, så er det konkurranser hver uke, og det kan være alt fra Hvem er raskest eller sterkest, eller Hvem har faktisk gått ned mest i vekt.

Jeg sitter som kattepasser nå, og gjør research. "Utfall gir deilig energiboost" - ok!
Hvis ikke tv3 plukker opp denne idéen blir jeg antageligvis nødt til å teste alle treningsfilosofiene selv, men hello; slikt å gjøre, slikt å føre, det hadde vært kjempegøy. Det er jo arbeidsrelatert! Jeg stiller med et foredrag på Fitness Convention når jobben er gjort.

TV er gøy. Hvor mange tv-serier klarte dere å gjette på denne insta-saken?
Jeg klarte alle unntatt tre og seks.
Men ellers er jeg på vei til Lisboa nå. Jeg våknet opp til denne tegningen i morges, for jeg har en kjæreste som står opp før fuglene, og rekker å dekorere kjøkkenbordet før jeg står opp; og den skal liksom illustrere oss med henholdsvis solhatt og koffert, og "tunge og vanskelige bøker".

Her kan man også gjette hvem som er hvem.

God onsdag, torsdag, fredag og helg. Puss puss og masse kjærlighet. Og takk igjen, Lille-t.

20 kommentarer:

  1. Om ikke tv2 plukker opp det konseptet så burde tvvest gjøre det. Sånn på skikkelig altså!

    God tur til Lisboa! Og for oss som ikke kan - drikk masse alkohol og spis spekemat og oster til det tyter ut ørene :*

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Tusen takk, det skal vi og det gjør vi. Eller jeg gjør. Vet ikke helt hva som er trikset for å sjenke Østis på ordentlig syden-vis.

      God uke til deg og Per og Svein! Og Melvin og babyen. Ha ha, i den rekkefølgen ja. ;)

      Slett
  2. Tror jeg klarer alle utenom 3 og 4. Er 7 Paradise hotel?
    Og hva er 3 og 4?

    God tur til Lisboa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nummer 7 er parra! Den var den beste, syns jeg. Tusen tusen takk. Det er så fint her! Lisboa er bra altså. God uke til deg og din kjære.

      Slett
  3. God tur til Lisboa! Forventer referat av de tunge og vanskelige bøkene! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. De er jo ikke tunge i det hele tatt. Eller, Harstad sin er jo fysisk tung nok til å leses som en liten styrkeøkt, men jeg leser bare underholdende bøker. Akkurat nå er det Oscar Waos korte og makeløse liv. Kjenner du til den? Veldig bra. Siste slutt på Hellemyrsfolket på Storytel - også bra, men nok nå. Hva leser du?

      Slett
    2. Og takk! God uke til deg sjøl! Vel overstått eksamen, I presume?

      Slett
  4. Verdens beste reality-konsept om jeg må si det selv (og hei, det måtte jeg egentlig ikke!). Håper TV3 googler seg selv av og til. Krysser fingrene! Jeg håper uansett at du tar deg en tur gjennom alle gruppene. Har du prøvd hverdagstrening, på en slags seriøs måte? Ligge på stuegulvet og løfte blomsterpotter f.eks.?

    Har du sett at det er mange(?) som sender treninger live på facebook for tiden? Sånn "hiv deg med så tar vi planken sammen".

    Men viktigst av alt: nr. 3? HVA er det? Mitt aller beste gjett er skam, men hvor er russebussen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha til hverdagstrening. Nei, det har jeg aldri prøvd. Det kunne passet fint i Lisboa sikkert. Sånn "Blæh, det er varmt og jeg er brisen, men burde trene. Kanskje bare løfte litt på denne blomsterpotten." Shape-up-øvelsene ligner veldig. Uffameg.

      Verste på Facebook (instagram egentlig) er 100 økter på 100 dager. Ai ai! Men den kunne også vært en kandidat til reality-serien, tror du ikke? Det er du som er sjefen her.

      Skam er feil. Det er i følge reisefølget mitt bare fire jenter på Skam.

      Har DU prøvd alternative treningskonsepter? :P

      Hilsen Chassi på balkongen. Uten en blomsterpotte i sikte.

      Slett
    2. Har bare tid til å kommentere en ting, så det må bli skam:
      De er fem jenter!
      Noora, jente-Chris, Eva, Vilde og Sana. (Sånn jeg forestilte meg de illustrert med emojis).

      Slett
    3. Det er Skam og 5 jenter! Seriøst lille Ø må du følga med!

      Slett
    4. Herregud. Jeg skammer meg. Det er SKAM selvsagt. Prøv å telle i fart selv! ;)

      Slett
    5. Ha ha! Da er det Skam. Så flinke dere er!

      Slett
  5. Haha - jeg hadde sett på
    , nå som t har dekket trening, skal du få en å tenke på for de mer nære forholdsting, lifted rett fra boka jeg nettopp leste ferdig, Alexandra Kleemans You too can have a body like mine. Det handler om å kjenne igjen partnern sin.

    That's my partner!
    I første runde med flere par blir man vist ulike kroppsdeler der man skal plukke ut konas/mannens, knær, øyne, albuer osv. Så blir det stadig mer komplisert får det gjentår et par, der den ene skal føle seg fram på nakne kropper, kjenner du ikke igjen den rette, må de skilles og får aldri lov å se hverandre igjen. mahauaha
    Ok, det er mer komplisert enn som så og inngår i et større dystert, korrupt hele, men for det må du lese boka -))

    Nyt utlandet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Psykt! Jeg hadde klart det, så jeg kunne godt stilt opp uansett. Kunne du? Syns jeg ser. Jeg TROR ikke du er eksibisjonistisk nok til å være med på et så utleverende program. Er boken bra så kan jeg sjekke. Tanx!

      Utlandet nytes! Jeg har drukket så mye vin og spist så mange grillede sardiner at jeg har fått en allergisk reaksjon med noen prikker på underarmen. True story! Så sier i alle fall Google-diagnosen.

      Nyt dagene du også. Kjekt å høre fra deg!

      Slett
  6. woop woop gøy reality jeg hadde set
    kan anbefale muskelsykdom dietten men vet ikke hvor lett det er å påføre en gruppe muskelsykdom :-P men har selv mistet 40 kg på den dietten.

    jeg seer nesten ikke serier så greide ikke gjette noen. :-/
    woop woop lisbo er kjempe fint fløy over der i mai. hva gjør dere for noe trivelig der?

    Jeg har vært hjemme i tromsø en snartur nå er flyttelasset på plass i oslo for sommeren. Frisøren er ikke treningspartneeren hun er nokså fotosky desverre men ekstremt pen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den siste setningen der var så kul at jeg leste den høyt for Lisboa-partneren min. Vel fortjent! Med ekstremt pen kjæreste.

      Har du gått ned 40 kilo? Hvis det hadde fantes en konkurranse med muskelsykdommer så hadde du vunnet, world wide. Ingen andre kunne gjort det til et OL- og verdensrekordsvømmetalent.

      Vi gjør fint lite i Lisboa. Dingler rundt. :)

      Slett
  7. takk for det, ja jeg føler meg super heldig hun er så fin at jeg sier det til henne flere ganger om dagen. magisk.

    ja gått ned 40 kg men burde nok vegd litt mer enn det jeg gjør, men muskelsvinn for the win. var veldig sterk med masse muskler i hele kroppen når jeg ble syk og er jo ganske høy 175.

    så dieig, dingle rudnt hørest ut som akkurat det man skal på ferie
    blid et noe svømming? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Megakoselig. For en fin kjæreste du må være.

      Det ble ikke mer enn fem svømmetak totalt selv om jeg tenkte på deg og på det da jeg badet. Atlanterhavet er kaldt jo! Er du flink å svømme i kaldere temperaturer? Jeg hadde sikkert ikke dukket til halsen engang om du ikke hadde spurt.

      Slett
  8. SVARENE PÅ TV-SERIE-SAKEN ER:
    1. Game of thrones
    2. Dead man walking
    3. Skam (okei da)
    4. Breaking bad
    5. Big bang theory
    6. Six feet under
    7. Paradise hotel

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...