fredag, juli 18, 2014

Liten østlending jodler hjem

Hei!

Jodeleiiiii! Herre min hatt. Julie Andrews hadde rett - the hills are alive! Med blomster og utsikt, fint vær, strålende sol og isbreer og snø. Så langt øyet kan se. Dette må oppleves. Faktisk.
I dag - tur i Chamonix. Gondol opp til 1800 m. Derfra 1,5 time - opp til en liten innsjø på 2300. Fantastisk utsikt over Mont Blanc massivet.

Charlotte snakker fransk. Jeg er ivrig på Bonjour - som er nesten det eneste jeg kan. Ja, og Je t'aime, men det kan jeg jo ikke si til alle vi møter?

:)

I morgen er planen å ta gondol helt til 3800 moh! WOHO!

Dersom dekning så jodler jeg på litt seinere i uken og. Men kort oppsummert til nå: KANON.

Puss och kram

Fra liten Østlending i mektige alper.

Sendt fra min iPhone


5 kommentarer:

  1. Åjdå. Når en ikke blogger til vanlig, og egentlig bare har sendt eposter hjem, til mor, far og storesøster østlandet er det ikke rart det blir litt kluss når saker og ting skal publiseres plutselig. Det første innlegget er dag to. Og dette er dag en. Men altså. Jeg er høydesyk og alskens. Håper eventuelle lesere bærer over med feilene og fravær av bilder. Tipper C kommer sterkere tilbake når hun har revet seg ut av Frankrike.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei bittelille! Så gøy at du blogger! Og ikke minst gøy at du er med på tur selv når alt er skummelt og du nesten kaster opp, og du må gråte og ta magesårmedisin. Neida. Det sa jeg ikke. Du er fortsatt det mest positive turfølget gjennom tidene. Nå har du bevist det en gang for alle. Du er best! Fjelltur 4eva.

      Slett
  2. Yay!! Bitteliten østleningsblogg!! Kuuuli:-)))

    Høres ut som dere har det helt supert!! Fortsett med reisebrev! Har dere vært på Mt. Blanc enda? Hvor lang blir turen? Blir dere liksom dopa nå i høyden? Trøst deg med at oksygenopptaket sikkert blir skyhøyt når du kommer hjem lille! :-)

    Kjempeklem!!

    PS: sjokolade på størrelse med et fingerbøll teller ikke lille! Da får man mere sjokkis i en questbar!! :-p

    SvarSlett
  3. Tina. Ha ha! Du følger med på Insta! Ha ha. Sjokoladen ER i fingerbøllstørrelse her nede. Som alt. Petit peti peti.

    Nei. Ingenting Mont Blanc. SuperChassi tenker gjøre det stuntet på torsdag. Det snør så kraftig der nå og de neste dagene. Jeg tenker gjøre noe veldig fransk på torsdag mens jeg ser skikkelig fransk ut. Jeg føler det krever stripete genser på kroppen. En kaffe i den ene hånden og en makron i den andre. Franske tips mottas med takk.

    Au revoir så lenge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei begge! Må bare legge til at ja, vi fikk en liten sjokolade på kafeen en dag, men den lille har kjøpt mye større sjokolader enn det. Og spist dem også! Stor stas for begge to. :)

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...