onsdag, januar 25, 2012

Hvem er dere som er så små

Vi er smurfer små og blå! Til mitt forsvar så eier jeg hverken hus eller bil eller oppvaskmaskin.. Jeg lever av tunfisk og må selge kroppen min på gata når jeg vil reise på ferie, så når det kommer en pakke fra Bergans i posten blir det sinnsykt fest i stua. Og se de kule fargene, jeg er smurfeblå! Jeg har lyst å flytte til fjells nu med det samma. Det beste smurfer vet er å få smurfe i evighet.

Hva gjør en smurf om han kjeder seg? Smurfer en trall til han gleder seg.

Lalalalala..

Hei, du der, smurf ordentlig. -Yes, sir!

Synes dere smurfeliv er topp?

Ja, det kan du smurfe opp. Så hvordan kan jeg best utnytte alt dette her? Jeg har allerede solgt kroppen min for en ferie på fjellet, jeg skal gå årets lengste langtur for DNT. Den heter Langtur Skarvheimen-Hardangervidda og krysser to fjellområder på 12 dager med dagsetapper på cirkus 25 km. Bli med, bli med, det  blir et eventyr!

For faktisk: På fjellet finnes det ingen smurfelover. Ingen synder og ingen sover.

Finnes det da ikke NOEN plager? NIKS! Vi har bare glade smurfedager.

29 kommentarer:

  1. Verdens søteste smurf! :) Ja, du selger faktisk kroppen din. Til DNT. DNT er så heldige!!!!

    Du ser ut som lille brille-smurfen forresten. Han med den store boken du vet?! :) KJEMPE KJEMPE KJMEPE SØT!

    Puss och kram

    SvarSlett
  2. Gjør jeg? Håpet på Gladsmurfen, men typisk at de som bruker briller ligner på alle andre med briller. Jeg syns DU er søt. :D

    SvarSlett
  3. Ååååhh.. Jeg vil også ha ;)
    Er selv turleder i DNT (frelst av deg, bl.a), og skal snart lede min første tur. Håper jeg en dag er klar for å lede turer i fjellet i snøføyka også!

    Og sånn btw, hvis du har noe brukt Bergans-tøy du vil selge billig, send meg mail :)

    GOD TUR!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kult!! Jeg har litt tøy til overs.. Bytter gjerne tøy mot mat og lommepenger. :P

      Slett
  4. Jeg tror du er Cecilie Skog-smurfen. Eller Marit Bjørgen-smurfen :-D Når er turen din? Kunne ikke tenke meg noe bedre enn å bli med. Men jeg har verken fjellski eller penger. Eller tid, sannsynligvis. Bare en enorm porsjon med lyst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan jeg GODT være. :D

      Når er turen.. Jeg måtte sjekke linken selv for å finne det ut, men det er 10. mars. Du skal få låne fjellski av meg hvis du bare har tid og penger. Jeg skulle ønske det ikke var så dyrt, for det hadde vært så sinnsykt kult å ha deg med!

      Slett
    2. Men har du 199 kroner til en flybillett med Norwegian - og tid - så er det hjemmealenefest med grøtfest og trening på Norges beste treningssenter i Stavanger! Ja, og te så klabert. Og kaffi. Og regnvær i bøttevis - så du skal føle deg riktig så hjemmekjær! Velkommen vestover :)

      Slett
    3. Dere svarer og jeg får det ikke med meg! 10. mars? Å, den helgen er jeg opptatt :-( Men det byr seg vel flere anledninger. Det krysser jeg fingrene for i hvert fall :-D Trening, te, regn og grøtfest høres slett ikke verst ut det heller! Jeg kommer jo om to uker..

      Slett
    4. Jeg putter Marte på kalenderen!!

      Slett
  5. Hærlige farger da. Har selv en lilla kari traa jakke jeg digger. kan gå i bh under å enda være varm ute :D ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, så bra! Da hadde jeg gått uten bh til og med. :P

      Slett
  6. For et gladinlegg! Jeg vil også være en smurf! Jeg vil også krysse to fjell!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! :-)))))) Et smurfeliv med sang og dans, la oss smurfe uten stans!

      Slett
  7. Hei Chassi! Jeg digger bloggen din og de morsomme tingene du skriver. Du gjør dagen min glad, takk skal du ha, fortsett sånn :)
    Åårrhh, nå måtte jeg inn på youtube og høre denne: Øl, øl drikk smurfeøl, det lager ikke smurfekrøll!!
    Mimre mimre fra den gang musikk smakte best på kassetspiller :)

    Hilsen Arnti

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe. Så bra! Nå ble jeg glad. :) Kjipt med smurfekrøll. ;)

      Slett
  8. Åh Chassi, jeg vil så gjerne kommentere hvert innlegg, men du er så morsom at jeg aldri finner på noe klokt å si!! Men jeg leser alt, bare så du vet det :) Tihiiiii

    SvarSlett
  9. Hei søta! Takk! Men alt jeg ønsker meg er at du forteller meg hvor du finner peanøttessens. Det vil jeg også gjerne ha. Kjempeklem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jajajaja!! Kjøpte på netrition.com. Betalte fader rullan meg 29 dollar i frakt så dette bør være saker altså! Ser det finnes mange å velge mellom på amazon.com også! Men jeg regner med at jeg får den i posten i løpet av noen dager så jeg skal gi deg beskjed om det er verdt det! :) klem tilbake :D

      Slett
    2. Fåkk, den har jeg brukt før og der er det sinnsykt dyrt! LilleKristine tipset meg om den til peanøttmel før iHerb fikk det, så Netrition må være gode på peanøttsmaker. Jeg kommer heller på besøk. :P

      Slett
  10. jeg er flink, hovedsaklig pga to ting: jeg spiser banan etter trening, OG jeg har oppdatert bloggen to ganger i løpet av kort tid. din tur! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er kjempeflink! Jeg sendte deg en mail i stedet. To faktisk! :D

      Slett
  11. Hahaha... du er den fineste jeg vet. Minst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er så hjertens enig. Minst. Definitivt den fineste. :) Hvem er du min bloggløse søster? Puss

      Slett
  12. Hallo! Må bare si at jeg blir lykkelig av å lese bloggen din! Du skriver på en så herlig måte om herlige ting! :)

    SvarSlett
  13. Fitnessbloggen ja! Jeg vil vil vil:D
    http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/

    SvarSlett
    Svar
    1. Kult! Chinseprogrammet var veldig kult. Kan du ikke holde oss oppdatert? Jeg må prøve en negativ chins på 30 sekunder, det skal jeg gjøre i dag. :P

      Slett
  14. Hehehehe, nå ble jeg godt humør, gitt! Finnes det da ikke noen plager? Vi har bare glade smurfedager! :D

    Sv: Takk for tips ang proteinpulver i grøt. Må innrømme at jeg har veldig begrenset erfaring med proteinpulver, og da kun i form av hampprotein, som ikke egner seg i grøt, tror jeg ;)

    Jeg tåler ikke melk og har inntrykk av at de fleste proteinpulvermikser (a la bakepro) er laget av melk? Og hva slags funksjon har proteinpulver, annet enn å tilsette mer proteiner? Gjør det maten mer "kremete"/fyldig/osv? Opplys en uopplyst! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Selvfølgelig er det melk der også.. -Tabbe av meg. Men maten blir fyldigere med bakepro, det gir en følelse av å ha fløte i grøten. Men.. Du måtte brukt soyaprotein eller andre slags proteiner og da blir det jo like greit med soyamelk. Jeg foreslo proteinpulver for at det ikke skulle SMAKE soyamelk, men da vil det det uansett.

      Uopplyst du liksom. :)

      Slett
  15. ;)

    Jeg er ikke spesielt glad i soya og bruker det lite, men i risgrøten smakte det bare vanlig risgrøt. JIPPI :D Heldigvis (får jeg vel si) er jeg fostret opp på soya, så jeg synes ikke smaken av soya er så ille, MEN jeg skal ikke ha soya pga lavt stoffskifte... Så sånn er det ...

    Tror man får proteinpulver uten melk/soya også, men har ikke orket å sette meg inn i det. Det får bli ... i et annet liv ...

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...