fredag, desember 10, 2010

En hyggeligere julehistorie

Se hva som ventet meg på trappen i går! Frukt i kilovis og en lapp som sa "Mandlene er jo borte..." Ups, så flaut, jeg glemmer å tenke på at virkelige mennesker kan lese bloggetullet. Og jeg kan ikke nekte for det heller, for mandelhistorien min, for fruktnissen har allerede skjønt at jeg er litt firkantet i kostholdet etter at han fikk servert en tunfiskboks med skje en gang da han ikke ville ha sjokoladeproteinhavregrøt og det ikke fantes så mye mer å velge mellom. Oh boy, jeg ser selv hvor dumt det hørtes ut.

Det han nok ikke visste var at det er en grunn til at jeg aldri kjøper kilovis med frukt heller. Med denne flotte overraskelsen plutselig tilgjengelig spiste jeg to appelsiner og en sharon og en banan og en proteinbar før jeg rakk å sette meg i sofaen. Jo, jeg satt i sofaen, det er ikke nødvendig å overdrive, men det ville aldri vært aktuelt å spise én appelsin og la resten ligge igjen på benken. Jeg er heller glad for at det ikke gikk verre enn det gikk.

Her sitter jeg.

Kan jeg skylde på Toppform igjen? Ta for eksempel denne samtalen jeg nettopp hadde med en kollega:

Scenarioet er at han spiser sin daglige tunfiskboks som han rører rundt i en tallerken med en stor naturell yoghurt og en ananasboks. (Det ser virkelig godt ut, jeg skal teste det en gang.)

Jeg: Spiser du mange sånne til dagen?
Han: Nei, når jeg kommer hjem tar jeg alltid 10 egg.
Jeg: 10 faktisk? Hm. Med plommen også?
Han: Ja, nå når jeg er i sesong så gjør jeg det, ellers er det bare eggehviten.

Det er mulig at jeg husker feil, om han er i sesong nå eller ikke og hva som krevde mest egg, men litt spesielt er det jo.

Selv spiste jeg en tunfiskboks til to gulrøtter og fire rugsprø med kaviar, og det er vel meget mer normalt. :)

Nå snør det ute! Håper alle har en nydelig fredag!

6 kommentarer:

  1. 10 egg?

    Wow, hva skjer med menn når de spiser så mye egg? De må jo gå rundt sprekferdige og ha lyst på alt som går på to bein...hahahaha

    SvarSlett
  2. Haha!! Jeg tror ikke det er sånn det virker, men hello, hva vet vel jeg. Jeg trodde de som spiste masse egg i den forbindelse gjorde det bare for å kunne sprute ekstra mye til ære for kamera. Men HVA VET VEL JEG.

    Tøysekopp. ;)

    SvarSlett
  3. Raring. Men du er nå søt også :)

    SvarSlett
  4. Hei Thale! Takk for det!

    Søt kan du selv være. :)

    SvarSlett
  5. Haha kom over bloggen din i dag, klarer ikke å slutte å lese, da den er utrolig morsom og underholdene =) Haha og makan til rare matkombinasjoner har jeg aldri sett!!! Du er rå! :D

    SvarSlett
  6. You make my day!! Takk for superkoselig hilsen. :D

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...