torsdag, september 02, 2010

Rugbrød uten hvetemel og en hemmelighet

Ting skjer altså! Jeg har fått pittelitt tid til å kjenne på den nye tilværelsen og alt virker lovende; det er ikke vanskelig å gjøre ingenting. Det er dritlett og veldig behagelig. Nå er vi i september så jeg er offisielt ute av yrkeslivet. Eller, jeg har flust med timer på Toppform og jobber hver mandag i en friluftsbarnehage, men jeg er definitivt ute av kontoret.

Hvordan gjøre ingenting? Dagene går til akkurat det samme som før minus jobben, og det vil si at jeg trasker mye og trener mye og spiser lunsj på kafé så ofte som mulig. Og. Haha. Nå kan jeg spontant bake rugbrød for det har jeg også tid til.

Jeg har ikke tid til å støvsuge, men det får jeg kanskje tid til etterhvert.

Hemmeligheten kaller jeg hemmelig for jeg burde nok holde det for meg selv egentlig, men så klarer jeg ikke å holde det for meg selv heller. Se på klokken nå, jeg klarte å holde meg til etter midnatt etter å ha tenkt på ingenting annet i hele dag, men whatevs, her kommer den:

For første gang på FLERE ÅR fikk jeg plutselig mensen i dag.

Hysj..

Det kan skyldes hva som helst; bulkesommer, mer søvn, mindre stress, mindre trening, jeg vet ikke. Men det må bety at det nye livet fungerer bra! Jeg er virkelig fornøyd.

Hjemmebakt rugbrød i massevis.

Med for eksempel sennep og fiskekaker.

Veldig gode og helt frie for hvetemel.

Håper dere har en fin torsdag alle kjære bloggevenner!

PS igjen: Det er selvfølgelig dere som søker på "Deilig dop", jeg skjønte det nå. ;)

13 kommentarer:

  1. Så herlig å høre at du har det så bra! :D Håper den nye tilværelsen fortsetter i disse baner!!

    SvarSlett
  2. Sannelig på tide,
    - vil dette si at du nå er blitt voksen, prebubertalt ITtull over og du nå endelig kan ta modent ansvar, - for det er jo det som normalt følger i kjølvannet av slike hemmeligheter?.

    (enda viktigere, blir jeg invitert i konfirmasjonen?)

    Gratulerer med alt :-)

    SvarSlett
  3. Takk for fine kommentarer! Jeg er så flau så flau over å ha lagt ut dette her, men jeg KLARTE ikke å la være. :-) Har man sagt a og så videre? Det MÅ være andre enn meg her som har hatt dette problemet så jeg prøver å inspirere alle til å slutte å jobbe. ;-)

    Klart du må komme i konfirmasjon!! :D

    SvarSlett
  4. Denne var på sin plass i dag! :D
    http://www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6M
    Og du, DRIT i å være flau! :) Flott, DET kan du få lov til å føle deg... ;) For det ER du! STOR klem til deg!!!

    SvarSlett
  5. Hipp, hipp hurra!! :D Det er kjempebra. Godt å høre at ditt nye liv gjør deg godt, er jo ingenting som er bedre enn det!

    PS: det er ok at du ler av meg, så lenge det er godt ment ;)

    SvarSlett
  6. SÅ bra. Gleder meg å høre :)

    PS: hvordan får du det brødet til å bli fri for hvetemel ?
    ..1,3 kilo XXX.. tror det står hvete der ;)

    SvarSlett
  7. Hva med deg da? Jeg tenkte på deg når jeg skrev det.

    Det står sammalt hvete, jeg håper det ikke regnes som hvetemel men det er sikkert feil for deg hvis du ikke kan spise knekkebrød en gang.

    SÅ kjekt å høre fra deg! Kjempekjempestor klem!

    SvarSlett
  8. Sammalt hvete er hvete, hvete helkorn er også hvete..
    Skal man kutte hvetemel, må man kutte alt..( for dem med hveteintoleranse altså). Jeg tåler hvete like godt som andre kornslag heldigvis.

    Med meg er det som vanlig. Er nok ikke fett% som avgjør her, for den er normal.. Har gitt opp prosjekt tante rød og lever livet godt uten.

    SvarSlett
  9. Jeg føler for å si et stort GRATULERER jeg Chassi, dette var jo kjempefint å høre! Det betyr at du har gjort noe veldig riktig i det siste, og fortsett fremover i samme baner. *KLEM*

    SvarSlett
  10. Tusen tusen takk!!! Så greie dere er!

    Kanela: Jeg sa bare hvetemel, ingenting om hveteintoleranse eller hvete generelt. Hvetemel er vel bare den hvite posen? Haha. Savner å kverulere med deg! Tante rød er ikke SÅ kul. ;)

    SvarSlett
  11. Så HERLIG det høres ut å ha det så BRAAAAA. Det er kjempeviktig å få rydda opp i tilværelsen og sørge for at man virkelig trives, og det har du tydeligvis fått til. 8)

    Ps: sammalt hvete ER hvetemel. *glise*

    SvarSlett
  12. Åååe! Jeg tør ikke krangle mer snart! Jeg dreit meg nylig ut på bloggen til DedicationKristine da jeg INSTSTERTE på at det fantes ett gram protein i VitaHjertegod-osten, og at det var en søppelhumbugost, før jeg gravde pakken opp av søpla til slutt for å finne ut at jeg blandet proteiner og karbo.

    Men takk så mye for hilsen! :)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...