torsdag, juli 29, 2010

Ti positive ting på én eneste dag

Utfordringen kom fra Annka. Hun virker å være en slags bloggfe som oppfordrer alle til å tenke på positive ting og ikke bare trening, og til å kose seg med mat i stedet for å bare blande sammen de riktige næringsgruppene. So crazy. Men så kult med utfordringer! Jeg tenkte på positive ting i hele går og dokumenterte med mobilkamera. Klar, ferdig, liste:

1. Tenke, tenke... Frokost?

Det er vanskelig å finne ti positive ting på bare én dag! Jeg må legge vekk leksikonet (etter å ha lært om Kroatia og kro-zoologi) og ta fram en post-it-lapp.

"Froookost." Det er mye lettere å lage TODO-lister.

1. Frokost altså. Den ble egentlig spist midt på natten så den går nok under nattmat-kategorien, men det var nå engang en alle tiders havregrøt, så den får regnes som positiv ting nummer én. Jeg gleder meg alltid til frokosten. Grunn nummer én til å ikke ha matorgie hele natten er at da orker jeg ikke frokost neste morgen.

So fuckings nice!

Nok hemmeligheter. Liste:

2. Det var fint vær! På grunn av et ærend på Universitetet tok jeg turen gjennom Sørmarka og koste meg med solskinn, grusvei og grantrær og tanken på at dette kommer til å bli skoleveien min til høsten.

3. Bodyattack-sanger på ipoden fikk meg til å hoppe opp og ned på sykkelen fordi man får så syykt mye energi av disse sangene.

Positiv!

4. Og så da. Ærendet ble til en ny jobb! Etter en samtale med friluftsbarnehagen på Universitetet fikk jeg en melding som sa Hei. Vi tilbyr deg jobb en dag per uke fra 16. august. Håper du sier ja. :-) Og da svarte jeg Hurra, så bra!!

5. Tilbake på kontoret feiret jeg jobbtilbudet med en surfepause og fant et superfint tilbud på gymgrossisten; 7 kilo diverse proteinpulver til 599 og null frakt! Det er jo helt sykt, det må være en feil. Jeg bestilte i alle fall vanilje, jordbær, sjokolade og 4 kilo sjokolademint. For en fest det skal bli.

6. Bodypump på Toppform var nok et høydepunkt. Eller fullt av høydepunkter egentlig! Først tidenes svetteste klem (fordi hun trente nordic hamstrings med vår felles PT) fra tidenes søteste Silje. Og så kom Nina tilbake etter en lang permisjon! Og så kom lillesøster! Og så var det digg å trene.

7. Høydepunkt også at Maren hoppet opp og ned av glede da jeg ga henne en Les Mills-topp som uansett var mye finere på henne enn på meg som har spist så alt for mye havregrøt i det siste.


8. Positiv ting nummer åtte var å oppdage at folk ramler inn på bloggen etter å ha googlet Jeg elsker havregrøt, Havregrøt før trening og Kokos og havregrøt. Ha-hah! Grøtlovers, unite! Meld dere inn i fanklubben på facebook, så kan vi dele havregrøtdikt og sånt.

9. Det er én arbeidsdag igjen til ferien, og det betyr at det er én arbeidsdag igjen for alltid!

Listen blir lenger.. "Ingen orgie" betyr matorgie, men dagen er ikke over ennå så jeg satte et spørsmålstegn bak.

10. Jeg kjøpte inn turmat til en lang fjelltur, og det er en veldig positiv ting å glede seg til. Jeg brettet ut kart og turbøker over hele sengen (før jeg IGJEN sto opp midt på natten og spiste havregrøt) og så la jeg planer for Hardangervidda og Geilo-Haukeliseter i ett strekk. Det kan bli en personlig rekord i antall fjelldøgn i alle fall.

Den rare posen er ferdigblandet proteinpulver og kakao.

Det ble ingen matorgier, men nå hadde jeg allerede ti ting på listen. Positivt! :)

Hva har du opplevd av positive ting i dag?

15 kommentarer:

  1. Føler det var en veldig passende beskrivelse av meg! :D I'm tooootally crazy... ;) Siste innlegget mitt var ikke så positivt da, mer skuffa... :P Men i dag! :D Herlig dag! Var på norsk matfestival i Trondheim og fikk en kålrot like stort som hodet mitt+ en stor bunt gulrøtter og ALT var økologisk og bare 30 kr til sammen! :D Så i dag blir det lapskaus til middag, over 50 % økologisk, kortreist og 100 % norsk! Nommiiiiiiiii... Eeeeeeeelsker mat! :D Ha en fortsatt fin dag og kjempemasse gratiulerer med jobb og kos deg MASSE på fjellet!!! :) ( forresten imponert over dedikasjonen din til utfordringa! :D )klem

    SvarSlett
  2. Tja - positivt, jeg har plukket bringebær, litt tidlig, men alle 3 fikk fylt opp muggene våre - så det har vært bringebær & krem og smoothie hele dagen.

    - sjokolademintpulver høres forresten ok ut - og så har jeg noen pulverprøver fra ferien, men ingen adresse og sende dem til (hints).

    SvarSlett
  3. Tusen tusen takk og i like måte!

    Ikke så crazy kanskje, sorry, men en bloggefe?! Det er det vel fint å være?;)

    Jeg koste meg med utfordringen! Lister og utfordringer er jo som julaften og syttende mai, så bare keep 'em coming. :)

    Håper du får en super dag og super lapskaus søte du!! Stor klem!

    SvarSlett
  4. Haha!! Hipp hurra, Ingalill!! Jeg må hjem og lage ny liste, så positivt var det!! Adressen er Turveien 6, 4018 Stavanger. Vil du ha sjokomint? :D

    Bringebær hørtes godt ut! Jeg går gjennom skogen igjen just nu, skal jammenmeg se om jeg finner noen. Kyss og klems!

    SvarSlett
  5. Jeg vet ikke om NOEN som er så havregrøtcrazy som deg!!

    Nice list! :D

    SvarSlett
  6. Blir det servert havregrøt på Gladmaten montro?!

    Hvis ikke, så kan jo du stille opp til neste år. Du har jo så mange varianter som folk kan smake på ;)

    SvarSlett
  7. Hilde:
    Hei! Godt å høre fra deg!! Er du på ferie eller er du i byen?

    Jotakk, til status som havregrøtcrazy! Jeg vet ikke helt hvordan det har blitt sånn. Jeg har et enormt sjokoladebehov helt uten å spise sjokolade, så det er nok like mye kakaoen som trigger galskapen. Og peanøttsmørbehovet. Havregrynene er bare en unnskyldning. :P

    Malin: Hallo! Har du vært på Gladmaten? Jeg får det ikke med meg i år, fy skam. Gladmaten er årets høydepunkt, og jeg skulle kjeeeempegjerne servert havregrøt på en stand, så takk for tipset! :D Jeg savner forresten et fornuftig sunt serveringssted i Stavanger, det er ganske dårlig med det her. Blir du med? Kos!

    SvarSlett
  8. Jeg er kanskje en av få som ikke hopper i taket over Gladmaten. Kjekt for de som liker store folkemengder og kø, men jeg orker ikke, hehe
    Glad i mat derimot, det er jeg ;)

    SvarSlett
  9. Akkurat det jeg trengte å høre! Det er sikkert bare kø og kjedelig. De har dessuten servert den samme maten i flere år nå, så det er liten sjanse for å få smake noe helt nytt og spennende.

    Hvor spiser du i Stavanger da? Jeg spiser mest hjemme selv altså, men fint om du har noen tips. :P

    SvarSlett
  10. Jeg spiser også helst hjemme. Beste restauranten! Det er dårlig utvalg i sunne restauranter i byen, men kafeene er jo ikke så aller verst. Ostehuset f.eks. Der har jeg faktisk spist en lavkarbo-rett. Eller var det lavkalori..?
    Potet poteta.

    Jeg er en burger-person, så om du vil ta an heilt ut gå på Harbour. Fantastisk!!

    SvarSlett
  11. Jeg er dønn enig ang Ostehuset, very nice, tror de har både lavkarbo og lavkalori, de har i alle fall merket de sunne rettene på menyen. Og ellers er kyllingsalaten på Food Story fantastisk god. Klassiker til lørdagslunsjen. Bli med dit en gang. :)

    SvarSlett
  12. ...jooooo...jeg vil være litt crazy også... ;) Men bloggfe høres veeldig bra ut! :) Når det gjelder burger: INGENTING slår Graffi i Trondheim: rent kjøtt, grovt brød+++ Anbefales om i området... ;)Dessuten har de en killer kyllingsalat om du tåler løk(noe jeg ikke gjør)

    SvarSlett
  13. har du oppskriften på havregrøten du viser frem i dette innlegget? den med sjokolade utseende og som ser dødsgod ut;)?

    SvarSlett
  14. Annka: Burger på deg også? Det slår meg stadig at treningsjenter er enten burgerfreaks eller sushifreaks eller grøtfreaks. Alltid matfreaks i alle fall. :)

    Anonym: Yesh! Her er kakaogrøten:

    60g havregryn
    en skvett vann (2dl?)
    1ss kakao (minst!)
    1ss peanøttsmør (kan røres inn eller legges som smørøye på toppen)
    eventuelt 1ts kanel

    Når det har kokt opp er grøten omtrent ferdig. Da tar jeg den av varmen og rører inn 30g proteinpulver, for eksempel med sjokoladesmak, og sånn blir grøten søt og fyldig og full av smak.

    SvarSlett
  15. ...tenker vi sier mat generelt jeg... ;)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...