onsdag, mai 05, 2010

Triks på gymmen

Ny utfordring fra Baliba ble testet i går og ga meg en vekker på teknikk. Interessant å se seg selv på video; Litt sløve push-ups, litt sløve pistol squats, spent på om dette blir godkjent..

video

Godkjent utførelse:

  • Start og stopp med utstrakt ben, balansert på en fot
  • Senk deg ned med en fot i bakken til hoften er under knehøyde
  • Hele foten skal være i bakken under hele utførelsen
  • Man skal stå helt fritt, ikke lov å støtte seg til noe
  • Sko, sokker eller barbeint er valgfritt
  • Å stå på en benk eller annen form for opphøyning er ikke tilatt
  • (det er lov å "pause" på toppen så lenge man ikke setter ned den andre foten eller støtter seg)
Utfordringene:
  1. Fullfør 1 godkjent
  2. Fullfør 5 uten pause
  3. Fullør 10 uten pause
  4. Fullfør flest
Jeg ser selv 5 skeive og vinglete repetisjoner, men like fullt 5. Ellers blir det ny runde i dag, basta bom.

video

Og så har vi et forsøk på The Texas Push-Up Challenge.

Her er reglene:
  1. Start i stående posisjon
  2. Dropp ned til pushup stilling og ta en pushups
  3. Stå raskt opp igjen
  4. Dropp ned igjen og ta 2 pushups
  5. Opp og stå igjen
  6. Dropp ned og ta 3 pushups
  7. Repeter dette mønsteret til du har fullført 10 pushups og står
Utfordingene:
  1. Fullfør uten pause
  2. Fullfør på under 2 minutter
  3. Fullfør raskere enn meg
Jeg fullførte på under to minutter, men ser på videoen at pushupsen blir gradvis sløvere og at jeg skulle gått mye dypere. Det kan jeg gjøre! Kan godt gjøre det igjen. Morsomt var det uansett.

7 kommentarer:

  1. Hei, Charlotte! Flott å se deg ta alle disse øvelsene! Beundrer deg! Sjøl om de siste 3-4 ikke var djupe nok, så var du meget god!
    Hilsen en beundrer i nerlivegen...

    SvarSlett
  2. - javel da, så får jeg begynne med havregrøt - overbevist og hjernevasket av å se deg knebøye.

    SvarSlett
  3. Grattis med 5 reps :D

    Flott texas-pushups-challende! Sånn teknikkmessig vil jeg si de ikke er godkjente, må nok dessverre gå endel dypere. For å da unngå for stor belastning i skulderleddet ville jeg hatt litt mindre avstand mellom hendene :) Det blir tyngre, men mer riktig. Og det er jo da det virkelig er gøy å klare en utfordring!!

    SvarSlett
  4. Bra jobba, men enig med Tone angående pushupsene!
    Pistol squatsene skal du få godkjent derimot! :)
    (Spesielt nr 3 var veldig i grenseland og muligens ikke godkjent dybde, men du får den for det)
    Det er veldig fort gjort å kutte litt på dybden og det kan være vanskelig og kjenne det selv.
    + for å ha en som står på siden og sier ifra :)

    SvarSlett
  5. Hei Nerlivegen! Så kjekt å høre fra dere!

    Savner dere etter så alt for lenge. Går det bra? Godt at facebooken oppdateres så jeg får en liten oversikt.

    Ha en nydelig torsdag! Kjempeklem!

    SvarSlett
  6. Hei dere andre! Skikkelig imponert over dine 8 Tone! Jeg frykter at de så litt bedre ut enn mine også.. :S Spent på Baliba sjøl nå.

    Havregrøt Ingalill.. Hm. I følge Tone går jeg på ulovlige prestasjonsfremmende midler, så havregrøt er kanskje ikke nok. Hehe. Men prøv med det først!

    Klemmen!

    SvarSlett
  7. Hehe! Ripped freak er ikke ulovlig å ta, men noen av virkestoffene er på wada's liste ;) så i konkurranseøyemed er de ulovlige :)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...