tirsdag, september 02, 2014

10 uker til halvmaraton

Hei hopp fallera, jeg håper du har det bra. Hvis du som jeg har 10 uker til halvmaraton, og ikke har begynt å trene fordi du har så mye beinhinnebetennelse, for eksempel, at du er konstant rød og varm på vristen, så har jeg laget løpeprogrammet for deg. Blir det litt for lokalt å anbefale 3-sjøersløpet? Neida, kom til Stavanger og bo hos meg. 3-sjøersløpet er grusvei nesten hele tiden, og i så fine omgivelser at man glemmer hvor vondt det er i beina. 
Kompresjonsstrømper og fargerike klær er det som rocker båten her.

Og fine omgivelsene så klart.
Klar ferdig; 60 dager, 5 timer og 10 minutter igjen.
Her er programmet. Det er satt sammen av løpeprofessor Tjeltas halvmaratonprogram for nybegynnere, men jeg har trukket fra litt her og der (og puttet på datoer og laget det lekkert ja, tusen takk, så det er med god samvittighet jeg tar æren for hele programmet) for å rekke i mål på ti uker.


Fire løpeøkter i uken er helt usaklig for min del, men kanskje det funker for dere,(?) og så må vi ha noe å strekke oss etter. Jeg skjønner ikke hvor dagene blir av for tiden, men jeg kan ikke si de blir brukt til løping i alle fall. Hm, hvor ble de av alle dagene.. Én dag ble brukt til en barnebursdag vet jeg, for det var en helt ny opplevelse; Og jo, én dag ble brukt til å starte nytt kommunekurs med trening for tretti mennesker; Og minst én dag ble brukt til å grue seg til akkurat det. Puh. Men NÅ skal dagene brukes til løping, for jeg har meldt meg på 3-sjøersløpet selv.

Hva gjør dere, cybervenner? (Ha ha, cybervenner.) Jeg savner dere i alt det travle.

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Her arbeides det, men hvor dagene går må gudene vite. Jeg vet at én har gått til å løpe 3 km OPPOVER og dagen i dag har gått til å være meget stiv og støl. Trente litt styrke i går da, vet du.;) Nå skal jeg snart ha fri. Da skal jeg til Trondheim å se på Chippendalen og uken etter skal jeg bli hele 30 år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Hvordan kan man løpe tre kilometer oppover? Det var jo helt sykt!

      Er chippendales 30-årsfeiringen? :P jeg visste ikke at de hadde show nå, men det hørtes SHOW ut. Stor fan av magic mike nemlig, så hvis han kommer så kommer jeg også.

      Slett
    2. Jeg løp ikke HELE tiden da, måtte gå litt innimellom for å få pusten igjen. Men jo, jeg holder på å få en ganske ok kondis. Yay!!

      Chippendales er egentlig 30-års feiringen til hun jeg reiser med. Jeg ga henne billettene til bursdagen. Jeg skal ha hagefest på min dag. Uten Magic Mike desverre, dog det hadde vært døds kult om han dukket opp! I chaps.;)

      Slett
  2. Min kule mamma har meldt seg på 3-sjøers! GØY at jeg har så mange å heie på :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er så kul! Si at hun må prøve programmet! Eller.. Hvordan trener hun? Jeg trenger like mye tips selv. Juhu jaffal.

      Slett
  3. Nei, se på hun som skal løpe halvmaraton igjen! Du får en lang, stående ovasjoner fra meg. Også med den beinhinbebetennelsen da! Du altså.

    3-sjøersløpet høres veldig flott ut, rett og slett! Enda flottere blir det når du løper det.
    Pia

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...