torsdag, april 03, 2014

Husk at jeg er på torskediett

I helgen, vet dere, var jeg liksom sånn: Martin, kan ikke vi dra på skitur til Snønuten? Og Martin bare: Øh, hallo, jeg er jo på fettforbrenningskardio for tiden. Blir ikke det en masse oppoverbakker?
Og jeg bare: Neida.

Og Martin bare: Blir det Styrketrening for jenter?
Jeg visste ikke hva jeg skulle svare på det, så jeg bare: Neida.

Og Martin bare: Jeg gidder ikke bo i de lusinfiserte hyttene uten vann og do.

Og jeg bare: Neida.

Og Martin bare: For jeg gidder ikke se deg svett og fæl med luehår.

Og jeg bare: Neida.

Mens jeg bestemte meg for å beholde luen på.

Og Martin bare: Jeg liker ikke å gå på ski egentlig.

Og jeg bare: Vi trenger vel ikke det! (Mens jeg tenkte at da kan vi heller bære skiene.)

Og Martin bare: Husk at jeg er på torskediett til TV2-sendingen.

Og jeg bare: Mhm.

Men det var da jeg skjønte at dette ikke ville fungere. Det er slutt mellom Martin og meg. Ikke bare var han veldig vanskelig å få med på tur, men han bor også i en annen by og har en annen kjæreste.
Som liksom er "verdens beste".

Så jeg fikk gå tur alene.
Som vanlig.
Yeah yeah. Ingenting galt med det.

Men jeg var ikke helt alene heller, for jeg hadde med meg fjorten fine mennesker, og hello, det er jo ikke sånn at jeg er singel akkurat.

Jeg må le.

Jeg har jo DNT.
Femten ble faktisk til fjorten da vi opplevde et uhell og måtte få legehelikopter, men det kan dere lese om i Suldalsposten.

Det gikk fint med alle involverte.

Og fjellet viste seg fra sin beste side.

Sol og snø altså.
Takk for turen, alle sammen.

Og takk Bergans, for fine klær.
Og snart er det påske! Breheimen og Jotunheimen neste, det blir bra. Hva har dere for planer?

13 kommentarer:

  1. Påsken blir jobbing og trening. Jobber mandag - onsdag, også må jeg sikkert feire bursdagen til søstersen også. Skjærtorsdag til 2.påskedag skal det trenes mest mulig, og krysser fingra for fint vær så man kan trene utendørs. Traske 1,5-2 mil rundt ute på Bygdøy i solsteika, sånn jeg gjorde forrige helg f.eks. Også blir det helt sikkert påskemarsipan og freia påskeegg, men ikke for mye for bikinisesongen starter 2 uker etter påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Maije! DET var lenge siden! Det hørtes helt supert ut å trene mest mulig og gå milevis rundt Bygdøy. Det vil jeg også. Håper du får det supert! Hjerte hjerte.

      Slett
  2. Hahaha, du er genial, Chassi! Blogginnleggene dine får meg alltid til å humre litt. Lyspunkt i hverdagen! :) Fy, søttan for en tur det ser ut som du hadde! Selve definisjonen på påskefjellet jo! Jeg vil også på påsketur! Reiser bort på treningssamling, så det er mine planer. Har fått gått en god del skiturer på forhånd da (må jo få med meg litt påskestemning i år også..!) Skulle veldig gjerne vært på påskefjellet, gått på ski hele dagen lang, spist kvikklunch og appelsin, drukket solo og kakao i sola, og vært på påskeeggjakt.. Men blir nok ikke så dumt med treningssamling heller..! ;) Du får kose deg og nyte påskefjellivet litt ekstra for meg! Håper du får en super påske :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Marte? Kem-då-Marte? Treningssamling? Kan jeg være med??

      Puss och kram

      Slett
    2. Hei Marte! Jeg ble også nysgjerrig på treningssamling nå. Hva da slags treningssamling, og hvor skal dere være? Jeg er sikker på at du blir superfint det også.

      Kos deg masse og takk for koselig hilsen! <3

      Slett
  3. Jøss, det ser ut som en fantastisk fin tur. Snøen! Og skiturer! Og stilige hårsveiser, deilige rundstykker med 2xnam på. Herlig!

    Forresten, vet Martin at dere to har noe på gang?
    Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Pia!! :D
      Takk for mange fine ord. Martin vet jo at vi HADDE noe på gang. Klart han vet. Hvor skal du selv være i påsken?

      Slett
  4. Chassi: FOR NOEN BILDER! Håper du har sendt bøtter og spann av disse til Bergans. Du ser helt fanomenalt bra ut!

    Jeg håper du har det så bra som det går an. Jeg er veldig lei med om ikke. Jeg vet at litt er tøys men vet og at litt ikke er det.

    Jeg ser deg i kveld. Jeg har to billetter til Viking-Strømsgodset-kampen om du kjenner noen som er interessert.

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Teeny tiny!
      Ja, fine bilder! Det er jo ikke jeg som har tattt dem. Jeg tror vi har hatt en fotograf eller bare et veldig proft kamera med oss på turen, for det var veldig hyggelig å få disse servert i mailen sin.

      Jeg tøyser når jeg sier at alt er topp, for det er det jo ikke, men det er ingenting å gjøre med det. Du kan gå på vikingkampen selv, hvis du vil. Jeg vet ikke hvem som skulle fått billettene. :-/

      Puss och kram

      Slett
  5. ha-ha---så herlig innlegg. Jeg kjenner det klør i tur-beina når jeg er disse bildene:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit! Ja, har du fine turplaner for påsken? Sol og snø er virkelig det flotteste jeg vet.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...