tirsdag, april 22, 2014

Enda en tur

Jeg datet en gang en som var nyskilt. Det var en superduper fyr, absolutt, men fordi han var nyskilt - tror jeg da - så var han vant med å fortelle sin kjære om hver minste hverdagsdetalj han kunne komme på, for det er vel det man gjør når man er gift, forteller sin kjære om sånne ting. Så da vi datet, og vi datet ikke mer enn et par uker, fikk jeg sms-er om leverpostei på brødskiven og what he said, og det var ikke måte på. Og der er jeg nå. Nå bor jeg alene og kattene har dratt på kattecamp, og akkurat som fotballfruen trenger å vise bloggeleserne de fine klærne sine, fordi hun bor så langt ute på landet, så har jeg selv et voldsomt behov for å fortelle om fjell og grøt. Så værsågod, her er enda en tur. Tusen takk for at du leser!

Jeg har vært i Breheimen og Jotunheimen!

I motsetning til alle som var på fjellet nå i den siste påskeuken så hadde vi regn og snøstorm, og ingenting av den evige solen jeg har sett på facebook siden jeg kom hjem. Vi fikk én lunsjpause på en uke, og det var den på bildet over. Ellers blåste det så mye at vi aldri kom oss over Fortundalsbreen.

Her prøver vi.
Og jeg leste hele Skogsmatrosen liggende værfast på Sota Sæter.

Turleder Svein og jeg har sett ut som dette.

Eller dette.
Men det lysnet da vi kom inn i Jotunheimen, og vi fikk tatt det obligatoriske bildet av Hurrungane.
Bak der.

Og så fikk vi et glimt av sol og snø, som er det fineste jeg vet.

Før vi pakket oss inn i en wiesel og dro hjem fra Fondsbu.
En nydelig tur med flotte mennesker og mye moro! Så synd at påsken er over. Snart skal jeg på jobb og yeah yeah hverdagen, men aller først må jeg vise en ting til:
Det er 194 kalorier i ett Freia påskeegg!
Og 304 kalorier i et kolibriegg! Da er det kanskje greit at påsken er over likevel. Så kan vi heller glede oss over våren og det at det er 20 grader i Stavanger i dag. Helt sant! Riktig god tirsdag og stor klem fra meg.

29 kommentarer:

  1. Mmm påskeegg nam nam nam! Det er 260 kcal i en kvikk-lunsj! I går spiste jeg 3 stk nam nam nam!

    Jeg synes også det er godt påsken over, men jeg ELSKER det fine været. Skal du være med på Siddisløpet på lørdag? :) Puss puss puss

    SvarSlett
    Svar
    1. Heei fine! Har du kost deg i påsken? Det er jo greit med 260 i en hel kvikklunsj, men tenk, i et bittelite egg?? Det var det som overrasket meg. Jeg vet ikke helt på lørdag, om jeg skal hjelpe far på hytta eller løpe eller heie på dere, men jeg har i alle fall lyst. Og så håper jeg at jeg uansett får se deg snart.

      Puss puss på deg!

      Slett
    2. Jaaa, jeg har kost meg masse :-) Påsken 2015 var en fin en.

      Kolibriegg er vel marsipan? Det er jo hvertfall en kaloribombe. Fotballfruen kan sikkert lage sukkerfrie ;)

      Slett
    3. Påsken 2015 har vi vel ikke opplevd ennå, men jeg har bare et eneste ønske for den, og det er at den varer enda lenger enn påsken 2014.

      Kolibriegg er marsipan ja. Marsipan er godt. Jeg fikk også mandelmel i påskeegget, så hvis jeg stiller som heiagjeng på lørdag kan jeg godt servere alternativ godis i mål. :P

      Heia heia, kom og få kaffi og marsipan!

      Slett
    4. Oida. Ikke helt våken på en tirsdag. Potato tomato!

      Jeg tror jeg holder meg til godis uten alternativ, hvertfall i mål!! På lørdag fortjener jeg the real thing! Men masse ja takk til heiagjeng :)

      Slett
    5. Jeg liker at du ikke er helt våken.

      Kvikklunsj comin' up! Den lille østlendingen vil sikkert ha salmalaks, så jeg pakker kjølebagen. Nesten som piqnic!

      Slett
  2. Jeg har ikke sett snurten av snø i påsken, men i Bergen har vi hatt sommevær og jeg har fått 500 nye fregner! Jeg har ikke spist Freia sitt påskeegg, men jeg tror likevel jeg ligger godt på pluss kalorimessig! Og nå; trening, helse og trivsel!

    Håper du har hatt en super påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Åh, så kjekt å høre fra dere igjen! Gratulerer med 500 nye fregner. Jeg skulle ønske det var meg, men jeg prioriterte å bytte hud i hele ansiktet. :P

      Trening helse og trivsel. Jeg gleder meg masse til 7-fjellsturen i Bergen nå. Ses da!

      Slett
    2. Jeg er ikke hjemme 25. mai når turen er, jeg kommer hjem dagen etter. Hvor lenge blir du i Bergen tro? En kaffe er jo helt på sin plass!

      Slett
    3. Så dumt! Jeg hiver meg på bussen så snart jeg er i mål, så da må vi drikke kaffe en annen gang. :-/

      Slett
  3. Og fordi jeg føler for å fortelle om alt: Nå lager jeg meg enda en porsjon grøt, fordi prottispulveret fra Sverige var så sykt godt at jeg er i kakehimmelen, og det er på en måte en grei måte å akklimatisere etter påskeferien.

    :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvilket proteinpulver har du kjøpt nå? Du må jo dele! ;)

      Kan ikke si jeg er vant med at folk deler leverpostei på brødskiva og he said/she said når jeg er i et forhold? Hmm, må si det blir en del sånn hverdagspjatt med kompisen min, men det er mest for å få tida til å gå, og få lov å bitche litt når jeg er lei, også diskuterer vi generelt ordentlig mat siden vi er like glade i mat begge to.

      Slett
    2. Jeg deler med glede, og jeg kan sikkert ta med til deg senere, for jeg skal få lov til å bli med til Sverige igjen, sies det. Eller drar du kanskje dit selv også, du som bor i Oslo? Det var tilbud. Supertilbud på 4 kg for 499 på den som heter 100% micro whey active. Sjokolade så klart.

      Har du hatt en fin påske? Ble det masse løping?

      Slett
    3. Sjokolade er det eneste som duger! :) Jeg drar til Sverige i blant ja, i alle fall før jeg vraket bilen min siden den ikke lenger var verdt å reparere. Nå venter jeg til juli elns før jeg kjøper en ny. Da blir det helt sikkert Sverigetur igjen! :)

      Påsken var finfin, masse trening, løpeturer og gåturer, litt middag og vin med venner, bursdagsfeiring for søster'n med grilling av pølser og marshmallows, og en passe dose tv/film/sofa og påskegodt. :D

      Ser ut som du også har hatt en fin påske tross litt dårlig vær? Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær, ellerno? ;)

      Slett
  4. hverdagsprat er koslig da, eg hadde blitt kjempe glad for rapport av en potensiel date på kva hun spiser og gjør.
    Påsken 2014 var avlyst her, har logget fleire tusem meter svømming, fler ekilometer på håndsykkel innendør, gjort 15 chins i ribbeveg gang 3, trent med medisinballer, platesballer, strikk og yogamatter. Er med andre ord klar for nok en gøy uke på jobben i Berlin.

    ser ut som påsken din var perfekt, ski og fellpåske er jo topp utan stopp sjølv med været som tropp.
    haha det var random

    ejg har kamillete <3
    kva er din favoritt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei superIngrid! Du er helt utrolig!! Alt dette? Ikke rart du setter verdensrekorder, tenker jeg da. Får du snart ferie for det om?

      En kjæreste kan fortelle om alt han eller hun gjør, men med en date ble det litt rart. Men det er bare min mening.

      Kamillete. Hm. I wont hold it against you, for jeg liker mye rart selv, men den er ikke helt favoritten. Lapsang souchong (nam nam, våte ullsokker), grønn te med smak av vanilje eller toasted walnuts, og søt decaf-te som jeg blander med melk og kakao. ;P

      Slett
    2. Hei super chassi
      hehe takk for det, ferie 11.august. Har vært i Berlin denne uken tatt 6 verdensrekorder fått 3 gull og 1 sølv, tatt landslagskravet til elite landslaget og tatt en hel bråte med EM krav så veldig fornøyd med det. Trening med mening gir resultater. Nå skal vi fly hjem i kveld og så hjem frå oslo i morgon så blir det meir trening. :-) Trener du noe gøy for tiden?

      kva er egentlgi forksjellen på en date og en kjæreste?

      hvorfor blande te med mjølk og kakako? eg skjønnar ikkje :-p

      Slett
    3. Er det sant??? GRATULERER IGJEN! Får du pause nå da? En kjæreste er en man er forpliktende sammen med og ikke bare tester ut. Tenker jeg da. Te med melk og kakao fordi ALT er godt med melk og kakao, særlig alt som er varmt i en kopp. :P

      Slett
  5. Hei C.

    For en fin tur det ser ut til at du har hatt. Du er fin på tur og. Fine bilder - og alltid like positiv. :)

    Takk for en nydelig påske - igjen. Hotell i Oslo - busstur. Biltur. Joggetur. Tur. Trening. Kos. Svensketur. Shopping. Fellesgrøt. Fy filler som jeg hadde savnet fellesgrøt! Det var stor stas. Og sofakosing. Og å sovne i samme seng. Å se deg med briller.

    Og i kveld - takk for turen hjem

    Åh. All those small things.

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei V.

      Flytt inn igjen da vel! Du kan ikke si så mye fint å ikke ville det bittelitt? Men takk for alt det fine i alle fall. What she said. Beste meldingen på lenge. :-*

      Puss och kram

      Slett
    2. Og takk det samme til alt, men aller mest for sofakos. :D

      Slett
    3. Søtnos. Jeg kommenterte på et gammel innlegg i går - men nå klarer jeg ikke finne frem innlegget! Kan du sende meg en lenke? H.J.E.L.P.

      Og hvorfor finnes det ingen grøt bak "hasselnøttgrøt"-tagen?

      Slett
    4. Hvorfor finnes det ingen grøt bak taggen.. det må være fordi jeg har linket feil.(?) Takk som gir beskjed!

      Nå skal jeg prøve å lage en link her som i alle fall virker. Vi kommenterte på dietten min.

      Alle diettinnleggene er tagget med diett. ;-)

      Slett
  6. Å, jeg blir så glad av å se turbildene dine! Fortsett slik :D snøen og fjellet og himmelen og fjes dekt av briller og hette. Alle fine ting.

    Hurra også for nye proteinpulver! Jeg har just bestilt meg proteinsuppe med biffsmak - forventer nesten katastrofe. Har man havregryn i blir det biffgrøt? :O

    Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Og jeg blir glad av deg!! :D

      Hvor har du funnet proteinsuppe? med eller uten biffsmak, det har jeg aldri hørt om.

      (Plis blog about it!)

      Slett
    2. Proteinsuppen er fra myprotein.com, jeg bruker eggehvitepulveret deres fast i kveldsgrøten, i tillegg til myoprotein. Nå blir det fest!
      Pia

      Slett
  7. Tur-rapportene dine er på topp tre, sammen grøt- og treningsinnlegg. En slik topp tre betyr vel at bloggen din er på topp i mine øyne!

    I dag har jeg satt ny PR i antall Questbarer på én dag. Sikkert ikke sunt, men veldig godt.


    Løpejenta.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er vel snill, løpejenta. Lenge siden nå! Har du blitt frisk igjen? Er du beinbruddsjenta eller løpejenta for tiden? :-*

      Hvor mange questbars?

      Jeg fant Linnéa på Instagram i dag, og hun hadde et bilde av en hel skuff med questbars. Oh joy. Det kunne jeg bare aldri hatt. :-/

      Slett
  8. Tre Questbars før kl. 18! Jeg har ikke en skuff med bars, men et lite tårn i et skap. Mener du virkelig at du ville spist quest til det er tomt? Hvis du feks. hadde fem pakker?

    Jeg løper og jogger, hvorav sistnevnte betyr at kroppen ikke er i form. Det virker nesten som den prioriterer å reparere seg selv fremfor å løpe. I tillegg er ikke smertene nevneverdig mindre, så det er litt slitsomt. Men hallo, det er vår og det går tross alt (sakte) fremover!

    Løpejenta.

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...