onsdag, april 09, 2014

8 ting å ha i påskeegget

Påskefrokost for meg er når grøten er pyntet med små rumpetrollegg og en gul serviett. Frokostfest! Det er fint med påske og påsketradisjoner, og ikke minst er det fint å ha en blogg når man har lyst å vise fram frokosten sin og kontoret sitt, og kanskje til og med lunsjen sin. Hello, my name is chassi and this is my breakfast.

(Havregrøt med kokosrumpetroll.)

And this is my office.
(Jeg plukket blomster på vei til jobb!)

And this is a tiny eastender working out and wearing yellow.


Og dette! Dette er yoghurt med quinoa og kokos, med en halv proteinbar som topping.

(Dette vil JEG ha i påskeegget.)
Og à propos påskeegg. Her er 8 ting å ha i påskeegget:
  1. Appelsin- eller sitroncocosa (Veldig gult og helt sykt godt.)
  2. Proteinbarer
  3. Fancy tørket frukt fra iherb
  4. Hjemmelaget nøttesmør
  5. Et fjasete ukeblad som Se og Hør
  6. Te
  7. Eller hasselnøttkaffe
  8. Eller godis for de galne
Hånden i været, alle galninger. Og har dere flere forslag til ting å ha i påskeegget, så blir jeg kjempeglad.

(Dette er den guleste lunsjen jeg har spist de siste dagene.)

Og ellers er sekken pakket her, for jeg setter meg på toget i morgen.
Påsketur Breheimen-Jotunheimen neste.
Så fra hele meg til hele deg: Jeg håper dere får en superfin påske!! Puss och kram.

49 kommentarer:

  1. Jeg vil ha ett påskeegg kun med godis! Call me crazy! PT-Kristian har lovd meg at vi skal trene bort all snopet etter påske, så det går så fint atte :p

    Håper du får en nydelig påske fine C :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er så bra, Malin. Det fins sjokolade i sekken min allerede, bare så du vet det. :D

      Jeg håper DU får en nydelig påske!

      Slett
    2. Denne PT-en har mast om alternativt påskegodt i flere uker allerede, så jeg håper på ferdigslanke kunder om to uker. :P

      Slett
  2. Om lørdagen er det lov med kremtopper! Ellers vil jeg har te, skivær, solkrem og blodappelsin. Økologisk, såklart.

    Alt vel med damen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kremtopper, det var koselig! Jeg ville valgt Anton berg-marsipanegg hvis jeg virkelig skulle slått ut håret. Og solkrem ja, selv om ikke været skal være så bra.

      Damen her har det etter forholdene bra. Og du selv? Har du det bra, og har du noen planer for påsken?

      Slett
    2. Nå skal ikke jeg stikke nesen min der den ikke hører hjemme, men er det kutt med deg og salma-magen?

      Anton Berg er litt sånn luksus, men jeg sier ikke neitakk til en plomme i madeira! Jeg håper på å få gått på ski i påsken, men det ser ikke ut som om det blir mulig. Men tur blir det alltid. Jeg har fri i 10 dager så noe kjekt skal jeg nok klare å finne på.:)

      Slett
    3. Ha ha til nesen din. :)
      Ja, det er dessverre kutt. Salmamagen har flyttet fra meg, men det går likevel (etter forholdene) bra. Hun angrer nok snart. Neida. Vi er venner. Hun har fått en klengete venn nå.

      Ti dager fri er bra! High five for det. Hvis du går på ski så håper jeg å treffe deg. Det hadde vært konge.

      Hilsen plomme i madeira-fan.

      Slett
    4. Sender deg en god klem! Slike ting er alltid kjipe, uansett.

      Jeg er utrolig fornøyd med dette turnusopplegget mitt.:) Jeg kommer veldig ofte veldig godt ut av det!

      Slett
    5. Takk. Ja, det er kjipt, så jeg setter virkelig pris på en ekstra klem. <3

      Slett
  3. Oh! Den quinoa + yoghurt + kokos + proteinbar så himla god ut! Jeg er også så crazy at jeg gjerne vil ha _litt_ godteri i påskeegget. Så mye som jeg får trent i påsken synes jeg jeg fortjener det, men jeg kunne også godt tenkt meg proteinbarer. Bare så synd jeg må kjøpe påskeegget mitt selv. :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skal jo ha treningspåske, det blir topp! Du kan kose deg med god samvittighet så sant ikke målet var å stille i fitness 23. april.

      Får du ingen egg? De blir uansett best når du får kjøpe dem selv. Jeg har fått et av mor nå, og det er første gangen, så det ble jeg utrolig glad for.

      Hva slags godteri velger du? Det er alltid så kult å liksomvelge godteri når man ikke spiser godteri. Litt sånn som "hva ville du gjort hvis du vant en million".

      Slett
    2. Jeg er fryktelig glad i marsipan jeg da. Anthon Berg både marsipanegg, marsipanegg med nougat og de fugleeggene, også er jeg en sucker for kolibrimarsipanen til Nidar.

      Mamma har ikke gitt meg påskeegg siden jeg bodde hos henne, og jeg er veldig single, så påskeegget må kjøpes selv. Men er vel ikke så synd på meg, jeg kan jo kjøpe akkurat det jeg helst vil ha. :)

      Gleder meg veldig til treningspåske og satser på fint vær så jeg kan trene masse ute i frisk sjøluft!

      Slett
    3. Anton berg altså. Jeg kjøpte plomme i madeira som femåring omtrent, så bra var det.

      Jeg misunner deg den sjøluften, så påsken din kunne jeg godt hatt. Og for å være helt ærlig, så er det å lage egg som er det kjekkeste, ikke å få dem. Du kan lage et til moren din! Tenk så glad hun blir da. :D

      Slett
  4. Påskeegget? Kremfylte egg, nøtter og tørket frukt, div jente magasiner, smågodt oooog... solkrem...og en flybilett til syden XD Neida. Hva enn som er godt egentlig. Jeg og typen gir hverandre påskeegg. Har allrede hamstret inn masse.. tror det blir en påske-eske/pose i stedet lol.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi oi, her var mye bra! Er du en av dem som kjøper humongous store egg? (Jeg er litt eldre enn deg, så jeg kan bare forholde meg til den aller minste størrelsen.)

      Håper du koser deg med egg og påske og alt som er. <3

      Slett
  5. CHASSI in her right element. Easter is upon us! WOHO! Happy easter!

    Det du beskriver som "ting å ha i påskeegget" er det hva du egentlig VIL ha i ditt eget påskeegg?

    Hva jeg vil ha i mitt? Det spiller ingen rolle - jeg vil egentlig mest av alt ha en jakt etter det. At det blir gjemt i hagen eller någe. DET hadde vært kjekt. Men kjekke ting kan være:

    - Massasje av beinhinner (alltid like kjærkomment)
    - Blad (!)
    - Te (eventuelt en te-kopp på kafe!)

    Jeg har tenkt på påske-egg til deg Chasibassi. Vil du ha det MED på fjellet? Eller ville du helst hatt det etter du kom hjem?

    Maije: kjøpe påskeegg selv? Hvor bor du? Kanskje jeg kan fikse en påskehare til deg?

    Puss och påskekram

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært kult!! Med påskeeggejakt - er det en Hvalergreie? Det vokser tydeligvis ikke mange egg der jeg kommer fra, for det har jeg aldri vært med på.

      Ja takk, dette er ting jeg vil ha i egget. Men hvis egget kom fra deg ville jeg ønsket meg en bitteliten pose med det flotte proteinpulveret som lager en liter fluff av to blåbær.

      Jeg har et beinhinnemassasjeegg med navnet ditt på. Kom og få! Puss og påskekram!

      Slett
    2. Oh, massasje er fint å få i påskeegget. Jeg kjøpte fysikalsk massasje til meg selv, og det er vel verdt penga!

      Må nok kjøpe påskeegg selv ja,, veldig single og lenge siden jeg flytta ut fra mamma, så ingen som kjøper påskeegg til meg. :o( Men så er det litt fint å kjøpe til seg selv også, for da får man akkurat det man helst vil ha :)

      Slett
    3. Massasje er fint å gi også, hvis man er litt gira på kroppskontakt. :P

      Nei, det sa jeg ikke.

      Slett
    4. Hihi, så sant, så sant! ;) Riktig God Påske til dere begge! :)

      Slett
    5. Maije: Er du i Oslo i påsken?? Puss

      Slett
    6. Kult! R U hooking up? :D

      Slett
    7. Jeg er i Oslo i påsken. :) Jobbing mandag-onsdag, og ellers lange turer i/på Frognerparken/Frogner/Bygdøy også blir vel treningssenteret hyppig besøkt tenker jeg. Kanskje det blir utepils/kaffe også om jeg finner noen andre som feirer bypåske og vil være sosiale. Satser på strålende sol og 10-15C, det er lov å håpe, er det ikke? :)

      Slett
    8. Er du i Oslo i påsken, lille østlending? :)

      Slett
    9. Maije! Vet du - jeg ER i Oslo i påsken! Mandag til torsdag morgen. Jeg er kinda busy man og tirs. Men har ingen planer onsdag etter jobb. Vil du møte meg? Hvor trener du? Kaffe? Te? Trening? Puss och kram

      Slett
    10. Oi, shit! Sånt er skummelt! Men jeg kan helt sikkert få til et møte, det hadde jo vært morsomt å møte deg! :) Jeg trener på EVO og SATS, men om været ikke er så ille så kan vi kanskje traske en tur også ta en kaffe somewhere? :)

      Slett
    11. Ja. Veldig skummelt. Men jeg er ganske liten. Men du er kanskje enda mindre?
      Og vi kan jo treffes på en offentlig plass? Og jeg har truffet både Chassi , Malin, Marte og Lille Rosa på akkurat denne måten. Ja, og Sunny! Og de har overlevd i allefall. Og jeg.

      Har du truffet Chassi før?

      Jeg bor på hotell - og kan trene på SATS faktisk. Men kaffe er kanskje tryggere? Det kan jo vøre du er helt forferdelig skummel??

      Puss och kram

      Slett
    12. Ikke møtt Chassi enda, det har liksom ikke passet sånn de gangene hun har vært i Oslo. Jeg tipper jeg er litt større enn deg, men jeg tror ikke jeg er så fryktelig skummel akkurat. ;)

      Kaffe virker tryggest, jeg kan ikke trene med sånne supermennesker som deg når jeg er så svak som jeg er om dagen. :p

      Slett
    13. Søteste Majije - you got yourself a coffee date! Jeg er VELDIG lite super av meg - sånn at set er sagt. ;) Kaffe blur knall. I lønsjen? Eller på kvelden?

      :)

      Slett
    14. Yay, så gøy! :) Tror etter jobb en gang passer best, jeg bør være noenlunde tilgjengelig hele dagen (også i lunsjen).

      Slett
    15. Maije! Hurra! Så kjekt! Finner jeg deg på Face? Eller instagram? Eller någe? Vi burde jo kanskje klare å kommunisere på et enklere vis enn via kommentarfeltet her? :) :)

      Slett
    16. Jeg åpnet så jeg er søkbar og add-bar på face. Søker du på aase.sandbergkrøllalfagmailpunktumcom så burde du finne meg :)

      Slett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Chassi da! Du må jo ha med skikkelig lesestoff! Jeg leste alltid Dag Solstad i påsken, men i år blir det Oksanen, Han er her igjen og Lindstrøms Arkitekt.

    Vi vil jo ikke bli hjernedøde i påsken heller.

    Løpejenta.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo. Litt hjernedød.
      Jeg tenker:
      -Elle
      -Costume
      -Vouge
      -StyleBy

      Slett
    2. Dag Solstad liker jeg, Oksanen not so much. (Jeg har alltid trodd det var en dame! Spiseforstyrrelser og Sofi som fornavn..?). Men nå har jeg pakket en Michelet som jeg ikke kommer meg gjennom. For da legger jeg den igjen på en hytte hvis jeg finner noe bedre.

      Hadde du bodd litt nærmere, Løpejente, hadde jeg lett svingt innom og spurt om å få låne en bok.

      Jeg skulle gjerne vært litt hjernedød i påsken, men uten tilgang til Game of thrones blir det bøker. ;)

      Hvor tilbringer du påsken da?

      Slett
    3. Den Lille: Jeg prøvde å lese et typisk dameblad for trekvart år siden, men det var umulig å konsentrere seg! Det føltes veldig rart.

      Chassi: Oksanen er en dame altså. Jeg har lest alle bøkene hennes, og likte de godt, selv om jeg var skeptisk i utgangspunktet. Du hadde forøvrig vært hjertelig velkommen på bok-besøk! Har du lest De håpefulle? Den er både lett nok til å fenge etter en lang skitur, og bra nok til å engasjere hjernen.

      I år er jeg veldig glad jeg ikke har planlagt fjellpåske! Det er nok best med sjøpåske, hvor skistavene kan ligge.

      Løpejenta.

      Slett
    4. Løpejenta: Poenget er ikke å lese. Det er å titte på bildene. Du kan høre på noe mega-intellektuelt på radioen eller klassisk musikk samtidig dersom du må ha et hjerne-alibi hele veien.

      Jeg liker HELT hjernedøde ting jeg. Se på pene ting i pene blader. Se på pene mennesker mens jeg sitter på kafe. Strikke. Jeg liker å la hjernen hvile mellom slagene.

      Slett
    5. Den Lille: Her er vi fullstendig ulike. Jeg liker _ikke_ å hvile hjernen, men å utfordre den- tydeligvis hele tiden! Pene bilder gir meg ingenting, men å skape bilder og en hel verden mens man leser<3

      Løpejenta.

      Slett
  8. Unnskyld meg, har du glemt å merke dette innlegget som reklame? Mye ad-links her, ser jeg.

    Neida, fine deg gir jo bare snille råd! Den appelsincocosaen skal jeg jammen teste. Hvordan bruker du det? Andre bruksområder enn grøt?

    Jeg ville kanskje likt å få mango i egget (det er jo nesten et egg i seg selv), det er jo riktig farge og greier! Det blir ikke egg fra mamma i år, men "sviger"mor har nok mange kaker på lager. Gleder meg til fjelluft nordpå.

    God tur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Heidi! Jeg vet ikke helt om du tuller eller ei. Du tror vel ikke jeg er sponset av iHerb og cocosa? Jeg er ikke det. Dette er bare min egen ønskeliste. Jeg anbefaler appelsincocosaen, men etter at jeg fikk smake en smoothie med sitroncocosa, så anbefaler jeg den ENDA mer. Det er det beste jeg har smakt noensinne! :D

      Riktig god påske til deg også!

      Slett
    2. Oi, de har med chili også! Oppskrift på smoothie med sitron/appelsin? :D

      Slett
    3. Åh, nei, ironien går ikke gjennom dataen. Etterlikna leserne til you-know-who som ikke merker ads i riktig hjørne og riktig skrifttype. Lol.

      Jeg ble gira og kjøpte sitronutgaven. Passer i konfekt/dessert, står det. Skal google i påska så jeg har masse inspo til hverdagssmoothie seinere.

      Tar gjerne imot oppskrift, ja!:D

      Nå har nordlendingen pakka solbriller og jeg har pakka et helt hav av ting oppi sekken. Håper du får sol på turen (selv om den superkule sveisen din ikke syns med briller på)!

      Slett
    4. Fåkk it, Heidi, jeg er så dum! Nng. Kult at du bestilte sitroncocosa! Betyr det at du spiser skokoladehavregrøt også, og at du kan ha litt oppå der? :P

      Fjellturen har vært tvers igjennom tipp topp, selv med storm og regn og bare søppelvær.

      Jeg håper dere koser dere masse i ferien! Send bilder! :D Det blir ikke påske før forballfruen koser seg, men det gjør hun nå. Puss.

      Slett
    5. Jeg har ingen oppskrift dessverre. Jeg fikk en smoothie servert på et foredrag fra cocosafabrikken, og det var den beste noensinne. Full av hvetegress og monkey shit, men likevel sykt god! Go google, jeg skal sjekke. :P

      Slett
    6. Fant noen oppskrifter på sidn til soma. Kanskje det var denne du fikk? http://soma.no/oppskrifter/smoothies/gronn-smoothie :) Tror jeg må ha noen sånne cocosaer med smak. :)

      Slett
    7. That's the one! Så kult at du fant den! Det som er boost it basis tror jeg bare er en avansert variant av proteinpulver, men det var dette jeg fikk i alle fall. Takk!

      Slett
  9. God påskeferie til deg, snille gode råde skjønne Chassi!


    Jeg har bare planer om å lese skole. Skal prøve å kose meg med noe - et eller annet! Snøen er borte, skiene er ensomme nedi kjelleren igjen. I påskeegget ønsker jeg meg ingenting - sorgen er jo allerede slukket påskemorgen! Hurra (men ikke enda)

    Hurra for deg også, DlØ! Du ser jommen sprek ut som vanlig.

    Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei fina! Jess til at hun ser så råsterk og sprek ut. Langt forbi meg for lenge siden. Så du har lesepåske? Det var imponerende. Går det greit? Jeg skulle gjerne gitt deg et påskeegg, for jeg innbiller meg at vi ville likt omtrent det samme.

      Masse god påske til deg også, Pia! Gleder meg til september!

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...