tirsdag, mars 01, 2011

Game on!


Nå har jeg tre mål for treningen. De er kanskje tøysete alle sammen men knebøy er gitt opp og markløft var aldri verdt å prøve på, så jeg gjør best i å finne på noe som ikke alle andre gjør. Det ble enhåndspushup, nordic hamstrings og pullups. Fine mål. Fornøyd med et par av hver. :) Her i bloggeverdenen gjør jentene sånne gymtriks hele tiden, men der jeg pleier å trene, hah, der gjør de helt andre ting, og det gjør treningen desto morsommere.

(Chins med 15-kilos vekter hengende rundt livet vil komme som et bonusmål.)

I går diskuterte jeg pullups-strategi med sjefen, mister Toppform, over to kopper kaffe og penn og papir, og en veldig seriøs samtale om mulige taktikker endte i disse skribleriene. Det ser veldig gjennomførbart og lovende ut.

Men ikke bare det, jeg har allerede tatt en test! Og den sier... Vel... Den viser et stort forbedringspotensiale (heldigvis?) for jeg blir fysisk sliten bare av å se på hvordan jeg jokker meg opp til noe som skal bli én pullup, men, og det er helt sant, jeg tok to før filmen. Ikke to på rad men én to ganger.

OBS: Det var ikke mulig å ta hamstrings for her henger ribbeveggen for høyt.


Og her er status per nå.

Grunnen til at jeg er så svett er ikke pullupsen men heller at jeg så 10-kilometeren på tv til 10 km på tredemøllen. Bjørgen og jeg krysset målstreken samtidig! Det var en sjeldent fin tredemølleopplevelse. :)

To be continued!

17 kommentarer:

  1. Jeg følger med fra lesesalen. Jeg har ikke tid til å lese så mye, men jeg har lest bloggen din og tegnehanne sin. Også klikket jeg meg inn på sunnjenteidrett sin blogg, for overskriften sa: "Invitasjon fra Marit Bjørgen" Men jeg er usikker på om den er til meg, for jeg jeg har ikke lyd på maskinen og det var en hersens YouTube-video. Kan du sjekke om hun sier Hilde Næss?

    http://blogg.sunnjenteidrett.no/2011/03/invitasjon-fra-marit-bj%C3%B8rgen/

    SvarSlett
  2. Ville bare klappe litt til muskelkraften,
    - og si at nei jeg har ikke prøvd sånn grøt du foreslo ennå. Men jeg spør igjen, grøtoppskrifter med ordentlig frukt, du vet slike som vokser på trær - og ikke er pulverisert og kjemikalieoppblandet - finnes det??
    (helt uten pulver
    , ba hun kravstort og håpefullt).

    SvarSlett
  3. Dette følger jeg med på! Pull ups (vel.. chins :) ) m. vekter er et langsiktig mål for meg også. På senteret jeg trener er det kun en jente som klarer det, og jeg blir helt og totalt inspirert hver gang. Men får vel starte med å klare kroppsvekt, haha ;)

    SvarSlett
  4. Hehehe - GODT jobbet! Står du med brede ben på pushups'n? Hmmm, fikk litt lyst å prøve dét jeg..

    SvarSlett
  5. Hilde: Hei! Du er så flink å lese, det burde jeg også vært. Og nå er jeg på jobb, så nå skal jeg også gjøre andre ting, men jeg ser fram til å sjekke linken. Kan bare ikke gjøre det AKKURAT nå. :P

    Ingalill: Hun klappet, hurra! Det er dødgodt med havregrøt og ihjelkokt banan, den gir en marshmallowkonsistens som du absolutt må prøve. Ordentlig banan, kok den oppi vannet (eller melken, din galning) før du har havregryn oppi.

    SvarSlett
  6. Elvi: Egentlig er jeg mer enn fornøyd med bare kroppsvekt. Hvordan ligger du an nå? ;)

    Therese: Heei! Jeg har litt bredere bein for å holde balansen. Du må prøve! Nå testet jeg nettopp øvelsen på noen kunder på senteret. Megahit! Det ER en kul øvelse. :)

    SvarSlett
  7. YOU GO GIRL!

    Elsker film :D kan du lære meg å klippe og ordne og legge på lyd? pliiis...

    uff, nei, nå må jeg prøve en-hånds-push-up også!!!
    nå med en gang...

    ...nei, ikke sjans i havet!!! You're a hero!

    Jeg får holde meg til markløft og knebøy jeg da :)

    SvarSlett
  8. Hallooo! Okei! :)

    Klart jeg kan hjelpe! Bare gøy. Min egen avdøde pc er skyld i at dette ble min første film uten musikk, og jeg puster og peser og burde mer enn noen andre når jeg trener så jeg burde ABSLUTT legge til musikk. Prøvde du enhånds? Jeg klarer det ikke selv heller, det er jo bare et mål.

    Hero yourself! Knebøy i dag igjen viste at jeg virkelig er sterkere i brystet enn i lårene! Det er så feil at jeg må ha vært krøpling i mitt forrige liv.

    SvarSlett
  9. Du har så fine sko!

    Spennende mål du har satt deg. Synes ikke du er så langt unna å klare både enarmspushups og pullups jeg, det der går iløpet av våren :-) hvorledes ligger du an i nordic h?

    SvarSlett
  10. Jeg er så langt unna chins med ekstra vekter som det går ann å komme :P Foreløpig klarer jeg 12 reps m. 15 kg assistanse, men tar jeg av særlig mer assistansevekt blir teknikken dårlig. Og det vil vi ikke hva noe av, eller hva :D ?

    SvarSlett
  11. Hei!

    Har jo lest at du lager en del grøt - "rett i koppen" -opplegg :D

    Jeg kommer ikke til å ha tilgang til verken stekeplater eller mikro på ett par dager, og lurte på om det bare funket å helle kokende vann over gryna? Jeg bruker havregryn (glutenfrie) og kruskakli. Itillegg proteinpulver.

    SvarSlett
  12. Wow, superwoman :-) det blir bra. Klarer du å komme helt ned med brystet på en arm???

    SvarSlett
  13. Kjartan: Takk! Skoene er fra Gran Canaria. :P Jeg ligger litt dårligere an i hamstrings for det får jeg jo ikke trent på. Haha.

    Elvi: Det tviler jeg på! Jeg skal ikke blande meg altså, men jeg ville ikke vært redd for teknikken på pullups, det handler jo bare om å heise seg opp. Jeg trener selv med 7,5 så da kan jeg tenke meg at vi egentlig ligger helt likt. Kan du ikke prøve å ta av noen kilo?

    SvarSlett
  14. Anonym: Ååå, elsker grøtspørsmål. Ja, det funker. Tror jammen jeg må bruke spørsmålet ditt som en unnskyldning til å legge ut enda en håpløs oppskrift.

    Tid for trening: Nehei, jeg er jo ikke det! Nå føler jeg plutselig at dere tror det var en skrytevideo og det er det aldeles ei. Jeg klarer ingenting som ligner på hamstrings og jeg gjør den styggeste pullupen jeg selv har sett i hele mitt liv. Men for all del, tusen takk, jeg vil VELDIG gjerne være crazy strong woman likevel. :P

    SvarSlett
  15. Tro meg, teknikken på pull ups kan bli veldig dårlig. En dame på SATS'en min som har bevist det :P (det var litt slemt sagt, men den teknikken er rett og slett forferdelig).

    Jeg kan prøve å ta av noen kg, men tenkte også å teste negative chins. Har du noen erfaring med det? Silje Mariela er jo rå i chins, og hun brukte vist det for å bygge opp grunnlaget :D

    SvarSlett
  16. Oi. Sier du det. :S

    Det er en kjempegod ide å trene negative chins, da presser du musklene til å jobbe med mer enn maksstyrke og gir dem masse metabolsk stress. Hva nå enn det måtte bety. Det betyr nok at de får lyst til å vokse og bli sterkere. jeg gjør det selv også. Ikke akkurat nå, for nå tester jeg det nye programmet, men jeg har virkelig tynt musklene ved å holde leeeenge i den eksentriske fasen. Du kan til og med prøve å få noen til å trekke deg ned samtidig. DET er tungt. Det blir spennende å følge deg!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...