fredag, desember 19, 2014

Grådig ønskeliste

Hei igjen! Nei, jeg har fortsatt ikke internett. Routeren må sendes i posten og posten er jo juletravel, men jeg har lært meg til å surfe på telepati. Det var det de gjorde i gamle dager. Hvordan går det med julerushet? Yeah yeah rushet. Jeg vet ikke hva det er engang, men jeg merker det på alle andre (de avlyser squash for eksempel), så nå har jeg i alle fall spurt. Man bare baker og baker, vet dere, og så blir det aldri nok.(?) Og naboen min bare pynter og pynter, men aldri blir det nok. Jeg lo så godt da jeg så denne i hagen:

Den heter "Rudolf i luftgarasjen".
Jeg har kjøpt noen julegaver nå, og laget sild og konfekt også faktisk, men som alltid når jeg skal finne gaver til andre så får jeg lyst på MASSEVIS av gaver til meg selv. Da sitter jeg med blanke øyne og sikkel på haken, og tenker Hva om jeg MÅTTE kjøpe gaver til meg selv for 10.000 kroner. Oh, the choices.


En blå North face bag for de dagene jeg er lei av den gule: 439 kr.

Terrengsko! Adizero xt5: 1400 kr.

Oi, en klokke! Tissot prc200: Omtrent en husleie.

Stjerner fra camilla pihl: 590 kr.
Kanskje ikke paien er nødvendig, men en matkurv med masse godt ville vært stas: 1500 kr.
Ny leilighet! Eller i alle fall gule dots: 795 for fem

Nike joggis: 625.
Og frogskins, tusen takk. 1100.

Ho ho, heldige meg. Hva ville dere ønsket dere? Hvis det ikke skulle være en kjøpevennlig liste, men en grådig liste med helt unødvendige ting. (Er det ikke gøy?) Lykke til med julerushet!

30 kommentarer:

  1. Jeg liker listen din :-D KULE ønsker!!

    Om jeg kunne valgt fra øverste hylle så hadde grådige meg ønskt seg:

    *En lyseblå Fiat500 (sikkert en årslønn)
    *Stort Atomic Heart fra Bjørg i rosègull (362euro)
    *Lyseblå Mulberry pumps (490euro)
    *Stor rød Samsonite koffert (1899,-)
    *Billetter og hotell til The Piano Guys i London i sommer (masse penger)
    *Festivalpass til Bergenfest (2000,-)

    Ser nå at jeg er litt grådigere enn deg. Ups!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det lov?? Jeg ønsker meg EGENTLIG
      - en leilighet med peis og balkong
      - en kjempegod PT
      - en sånn katt som ligner på en tiger
      - og en bitteliten og helt vedlikeholdsfri hytte på fjellet

      Hurra! :D

      (Veldig fin liste på deg også.)

      Slett
    2. Skal man være grådig så må man også være ærlig. Det står i Kardemommeloven. Neida. Joda.

      En bengalkatt??

      Slett
    3. True.

      Ja, bengalkatt hørtes kjent ut. Er de ikke flotte? Tigerrrr!

      Slett
    4. Du kommer til å kle den lyseblå fiaten forresten. :)

      Slett
  2. Den lille Østlendingen19 desember, 2014 19:42

    Hei! Dere har fin, fine ønsker begge to!

    1. Jeg hadde ønsket med en sånn Sandberg Coctail ring - men aller helst en ring som mormoren min hadde, den har jeg ønsket meg til jul.

    2. Nye joggesko fra Nike.

    3. Ny sportsbh og topp.

    4. Ny neglelakk fra Chanel.

    5. Flybilletter til et eller annet sted. Island. Amsterdam. Stockholm.

    6. Nye sko fra Acne.

    7. Skjerf fra Holzweiler.

    8. Heklekurs av mor. Jeg vil hekle bestemorteppe.

    9. Hjemmestrikkede ting.

    10. En kopp te på kafe - men sammen med favorittselskapet og et tykt, nytt boligmagasin.

    God jul alle sammen. Nå drar jeg snart. Og jeg gleder meg til en klem av mor og far. Det ønsker jeg meg nesten mest av alt. Herremann som jeg savner dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og DU har fine ønsker. Særlig det siste tror jeg er nokså oppnåelig. :P

      Koser du deg hjemme?

      Slett
  3. Hvor kan jeg kjøpe joggebuksen? Var så fint tips:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Chassi er på fjellet - men jeg er sikker på hun svarer når hun er tilbage!

      Hva ønsker du deg?

      Puss och kram

      Slett
    2. Hei anonym! Lett! Jeg søkte selv på "nike" og fikk opp denne på Asos.no.

      Slett
  4. Aller helst vil jeg ha en hvit ugle. Men kunne kanskje tatt til takke med en sengeavl. (Er ønskene grådige og unødvendige nok??) :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha. Hei Lena! Jepp. PERFEKT på grådig og unødvendighetsskalanen. Særlig den siste, for du var jo ikke veldig grådig, når jeg tenker meg om.

      Slett
  5. Jeg liker kurven med mat, og inkluderer gjerne paien. Jeg kan ta din også, bare så du vet det ;)

    Ellers ønsker jeg meg en 15-kilos Eleiko-stang og noen skiver til å ha i kjelleren. Kløv til hunden min, og ellers er jeg fornøyd! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Coolio. Du får paien! Veldig gode ønsker for øvrig også. Jeg håper du får alt du ønsker deg og en nydelig julefeiring. <3

      Slett
    2. Takk, det samme til deg og, Chassebass :*

      Slett
    3. Hilde! Du lurer meg med det mildt sagt misvisende kallenavnet. Du skulle hett superhilde eller noe sånt, så hadde du vært lettere å kjenne igjen.

      Riktig god jul, og veldig VELDIG kjekt å høre fra deg. <3

      Slett
  6. Fine ønsker. Virkelig! Hva slags hund har du? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? :)

      Jeg har en blanding av husky, vorsteh og border collie. Han er gammel, men er fremdeles glad i å løpe. Mye! :)

      Slett
  7. Åååå, tenk om man faktisk kunne fått alt man ønsket seg da? Nei, uff. Hjemmelagde julegaver er forsatt de beste, men joda, her kommer super-ønskelisten min!

    1. En gård, med dyr og klare åkre og en sinnsyk eiendom.
    2. Mustang Shelby GT500 (Eleanor)
    3. Nye sommer-og vinterdekk til den nye Tahoen min.:)
    4. Tempurseng i størrelsen 200x220
    5. Nakenkatt
    6. Pastamaskin

    Tror det var det. For nå.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nakenkatt! I love it. De er skjønne! Oh so skjønne! Og tempurseng. Ser DEN. Seng er viktig!

      Opplevelser og hjemmelaget slår alt. Mamma kan strikke til meg hele året rundt. Det er det fineste jeg har. Dersom pappa kjøper flybilletter da - så er alt perfekt. Svalbard med far i fjor var i allefall det kuleste! :D

      Puss puss

      PS: hvor mange slag har du bakt?

      Slett
    2. Min kjære er veldig allergisk mot katt, så vi vurderer faktisk nakenkatt.:) Men de er sinnsykt dyre og ofte krever oppdretter at de stilles ut *lol* Frysepinne som jeg er, er jeg avhengig av strikk og ull i alle former og fasonger. Og få ull til jul er det beste.

      Svalbard er definitivt på listen. Dét høres ut som tidenes julepresang, heldige deg!

      Julepuss fra Bergen!

      Jeg har bakt serinakaker, brente mandler og krumkaker. Tror kanskje det er noen kokosmakroner i luften snart i tillegg.;)

      Slett
    3. Kule ønsker, Ingrid! Helt annerledes også, den skal du ha. :)

      Måtte du få alt du ønsker deg. Jeg satte tempur på ønskelisten min også nå.

      Julepuss fra Stavanger!

      Slett
    4. Den lille Østlendingen22 desember, 2014 13:28

      Ingrid! Åh. Da håper jeg du får deg nakenkatt til jul - men den å nok også pakkes inn i ull? Tror du ikke?

      Strikker du selv? Jeg startet på oldemorpledd i helgen - altså hekling - og er helt hektet! SUPERDUPER fun. Og enkelt å få fint. Nå skal jeg hekle pledd til den store gullmedalje.

      :)

      Du slår meg som en sånn super-person som både lager mat og går i fjellet og syr deg et skjørt mellom slagene. Du er sikkert ryddig og? Og vasker gulv hver dag. Pls ikke si ja.

      Slett
    5. Hei Ingrid! Nå er jeg skikkelig "besserwisser av en crazy catlady" men nakenkatt er dessverre ikke mer allergivennlig. Det er proteinet i spyttet de fleste reagerer på og iom at katter vasker seg selv så kan du ikke unngå det. Sibirkatten skal visstnok være den som folk reagerer minst på :-)

      MEN nakenkatten er jo ufattelig kul!! Jeg ønsker meg også en sånn, men det blir for mye med 4 stk...

      GOD JUL :-)

      Slett
    6. Malin! Takk for info, dette var helt nytt for meg. Sibirkattene er jo nydelige. Me wants!

      Lille Ø, jeg strikker ikke noe særlig, men jeg tror jeg hadde blitt flink om jeg hadde tatt meg litt sammen. Min mor kan lage ALT hva håndarbeid angår, virkelig. Bunader, duker, kjoler, dresser you name it. Hekling tror jeg kan være bra for meg, så det vil jeg prøve.:)
      Men jo, jeg lager mat, går i fjellet og styrer på. Jeg er veldig rydding, og med to hunder støvsuger jeg faktisk hver eneste dag fordi jeg får helt kløe om det er støv og rot på gulvet. Jeg vasker det når det kommer gjester.:) Og jeg legger nytt på sengen 1-2 ganger i uken. Jeg tror det er en fryd å bo med meg hahaha!

      Slett
  8. Så deilige ønsker!
    Her er mine, i kategorien altfor dyre/uoppnåelige:
    - at hunden vår kunne levd evig uten sykdom.
    - et stort deilig hus med hage i en landsby som ligner den i postman pat, i England såklart. Med to timers togtur unna London
    - tre-fire barn, helst med litt mellomrom mellom
    - sixpack, uten strekkmerker etter ungene
    - masse digge høyhælte sko som ikke klakker og evnen til å gå i dem
    - høner for å ha på gården
    - noen som vasker hønsehuset
    - masse deilig turklær
    - en tur med dere til Haukeli

    Håper vi alle får en god jul, selv om vi kanskje ikke får alt vi håper på!
    Puss Pia

    - kanskje en hest også? Og en ku? Lage masse deilig melk, ost, rømme og cc til oss?

    SvarSlett
    Svar
    1. Stakkars stakkars deg, Pia. Jeg sender en masse gode tanker. Jeg kan ikke fatte hvordan du har det nå, men det hørtes uendelig trist ut.

      Værsågod, du fikk en sixpack og noen høner. Hilsen nissen. Jo, og en tur til Haukeli! :D

      Slett
  9. For en lur post, mine uoppnåelige ønsker ville vært

    1. nytt fungerende sentralnervesystem sånn at jeg blir helt frisk
    2. utdannelse innen økologisk landbruk
    3. egen gård med undervisning for barn med adferdvansker itilegg til drift
    4. en kone å holde i hånden
    5. traktor
    6. hest
    7. masse energi til å jobbe på gården
    8. basseng å svømme i på gården helst 25 meter
    9. gode venner som ofte kom på besøk

    SvarSlett
    Svar
    1. Men dette var jo superkoselige ønsker! Plis få et nytt fungerende sentralnervesystem. jeg bytter gjerne alle mine gaver mot den første der.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...