mandag, februar 04, 2013

Hej hej! Hemskt mycket hei

Takk for seg, Stockholm! Vi kom og spiste og shoppet og dro hjem. Når vi jentene drar på tur sammen er det fordi vi er en forening som kaller seg Vårblomstene (veldig tøysete navn) og fordi vi må ut å blomstre, men fordi halvparten av vårblomstene var gravide denne gangen ble det til at vi spiste og shoppet og dro hjem. At vi satt på kafé og drakk vann (Jeg blir litt kvalm av farris nå) i stedet for å hoppe opp og ned på Stureplan altså. Men var det like topp for det om? Jess! Det var tipp topp tommelopp som alltid.

Her sitter vi og blomstrer.

Og sånne barer skulle jeg ønske at vi hadde hjemme også.

Og sånn skal en ordentlig kanelbulla se ut.

Og så sinnsykt kule de ser ut alle som bor her! Både bullar og bein er kulere enn hjemme.

Sånn ser vi ut. Hej hej!

Og se så fin by.
Og se så mye lasagne!

I love you, Stockholm! Selv når du er så kald at kanalene har frosset til is og du kjennes som et kjøleskap. Jeg har shoppet bukse og genser og skinnvotter og en veske som jeg er veldig fornøyd med. Jeg er så fornøyd at jeg googlet den for å se om jeg kunne vise den fram, men så.. google google.. longchamp.. women.. bags.. mmm.. Nei, så var den ikke der fordi jeg har kjøpt en herreveske visst. Jeg gidder ikke å vise den likevel.

Er det flere enn meg som lurer på hvorfor Stockholm serverer lasagne på hver eneste kafé? Nå googlet jeg Stockholm og Lasagne og fikk fire millioner treff. Sykt!

Vel vel. Det er mandag og jeg håper dere har hatt en aldeles NYDELIG helg! Klem!!

16 kommentarer:

  1. Vi HAR faktisk noe lignende, på Frogner i Oslo. ;) www.fresko.no/ Rett i nærheten av fantastiske www.kolonihagen.no. :) Det er ikke _helt_ håpløst her i Norge heller, man må bare bo på rett sted. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi oi! Den så fin ut! Hvor er du hen i verden? Hvor i Oslo liksom? Det ligger ikke meny ute på nettsiden, men om de lager både fruktjuicer og proteinshaker så hadde jeg vært kjempefornøyd. :D

      Oslo er topp. Det er så vidt vi har fått speltbrød på kafeene i Stavanger. Det går helst i ciabatta og fåkkings foccacia..

      Slett
    2. Jeg bor på Uranienborg/Frogner, ikke langt til noe som helst. ;) Det som blir så vanskelig er at i nærheten av Kolonihagen og Fresko ligger også en av de farligste sjokoladebutikkene i Oslo, nemlig http://sebastienbruno.no/. Deres varme sjokolade med soyamelk og chili er helt himmelsk! Også sjokoladebitene deres da ... Da blir det plutselig ikke en helt sunn dag likevel. ;)

      Slett
    3. Kult! La oss ta en kaffe i Oslo en gang! :D Bare kaffe. Ikke sjokolade. Jeg syns også at sånt er skummelt. ;)

      Slett
    4. Det hadde vært koselig! :)

      Slett
  2. Den lille østlendingen04 februar, 2013 18:19

    Takk snille for nye fine bilder. DET var seriøst kjekt å bli kvitt den hanntikken.

    SvarSlett
  3. fåkkings foccacia! I låvv when you talk dirty! :D

    Ser ut som du hadde en skikkelig kjekk helg! :) Her har helgen stort sett handlet om amerikansk fotball. Gikk til og med glipp av Downton Abbey for å dra på Superbowl fest. Galskap!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha! Og Sunny, så kult at du bruker kjekk sånn som jeg gjør det! High five, vestlending!

      Hvordan var superbowl? I år har de til og med gitt det førstesideoppslag i norske aviser, så stort har det blitt.

      Klem

      Slett
  4. Ikke tur i fjellet?! Du er jo menneskelig superChassi <3
    Tihihihi ;)

    Stockholm virker superkjekk - jeg har kun vært rett over grensen til Sverige for å kjøpe godis. Storbyferie er tommelopp tipp tipp.
    Hvor var den lille Østlendingen? Er ikke hun en vårblomst?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den lille østlendingen05 februar, 2013 17:15

      Hei Malin! Jeg har nå gitt opp å si at du fortjente den kåpen - og at du rett ut nydelig ut i den. ... Ett eller annet som ikke fungerer på bloglovin i dag :/

      Jeg kan informere deg om at den lille Østlendingen var i Stavanger. Og at hun på ingen måte blomstrer og er derfor ingen vårblomst. Disse blomstene ble sådd lenge før jeg var påtenkt!

      Har du vært på kino i det siste?

      Slett
    2. Ååå tusen takk fine deg :D Noen ganger så trengs det litt materialistisk lykke <3

      Du er da en nydelig liten blomst, men jeg skjønner at du må blomstre i din egen eng. Da får du hvertfall skinne i fred ;-)

      Jeg var på kino forrige helg - Django Unchained. Fantastisk bra!!
      Har du sett Les Miserables enda?

      Slett
    3. Hei pene blomstene!

      La oss gå på Les Miserables. Jeg kan alle sangene utenat. :P

      Slett
  5. Ååh Stockholm altså, for en FLOTT by! Jeg håper du avla Chocladkoppen i Gamla Stan et besøk? Der var jeg en gang, fordi de visstnok skulle ha god kakao. Det stemte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er der vi er!!! Det er der lasagne- og kanelbullebildet er fra! Mongo at vi ikke bestilte kakao. ÅÅe, det visste jeg ikke.

      Bra at du drakk kakao i alle fall, det er jeg faktisk oppriktig glad for. :)

      Slett
    2. Ahhhh, jeg synes jeg dro kjensel på Kaffekoppen/Chocladkoppen på bildet, men så var jeg litt usikker. Kanelbulle er så morsomt å si. Høres ut som et leketøy fra IKEA. Jeg liker deg så godt, Chassi<3 Gratulerer med trimmebebis!

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...