torsdag, september 17, 2009

Velkommen til meg, espressomaskin!


Her er min nye espressomaskin! Den skal aller mest brukes som melkeskummer til teen, men jeg liker at den i tillegg ser nokså kaféaktig ut.

Man snakker typisk om dype ting og meningen med livet når man har noen timer alene på vidden, og da Bjørn og jeg gikk i fjellet i helgen snakket vi blant annet om ting vi ikke trenger og hvor viktig det er å ikke kjøpe all slags rask. Vi ble enige om at en espressomaskin ville være veldig unødvendig kjøkkenrekvisita for meg som ikke drikker kaffe, og at det var et godt eksempel på ting som frister men som man ikke må kjøpe. Uansett.. jo mer vi snakket om espressomaskinen som jeg helt klart ikke trengte, jo mer fikk jeg lyst til å kjøpe en, og i går var trangen helt akutt! Tada! Velkommen til meg, nye fine espressomaskin! Kanskje jeg kan få besøk av noen som liker kaffe.

Den dype samtalen begynte forresten med at jeg forklarte nødvendigheten av å sykle med sykkelstrømper og løpe med løpestrømper og aldri blande disse to. Så jeg er sikkert en gadgets-sucker som alle andre.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer! hehe...

    Jeg som trodde jeg hadde klart å overtale deg at du ikke trengte en espressomaskin. Fillern... Jeg må jo innrømme at den ser super ut og nå er jeg skikkelig misunnelig. Er det lov å spørre om hava du ga for den?

    Jeg kommer veldig gjerne å tester espressomaskinen din! Jeg er en reser på espresso og kaffe. Espresso går ned på høykant også i fjellheimen! :-)

    SvarSlett
  2. - for ikke å snakke om aerobic med løpesko og langrennski med slalomskko (hehe).
    Jeg er like sykelig opptatt av kaffe som bøker og pulsgrafer. Espressomasin har jeg derimot ikke og stiller meg i køen bak de misunnelige.

    SvarSlett
  3. Gratla med espressomaskin! Det er veldig praktisk med en slik type maskin eventuelt nespressomaskin når man får besøk av kaffedrikkere og ikke er så begeistret selv. Melkeskummere med damp er også definitivt de beste og mest hygieniske å bruke også :)

    SvarSlett
  4. Tar den jeg om du ikke bruker den :-) .......

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...