mandag, mai 25, 2009

Sykkel og syv fjell


Det var altfor ambisiøst å teste 24 sykkelmil med telt og bagasje når det pøsregnet over hele Vestlandet, så sånn gikk det:

Torsdag kommer vi først til Skudenes hvor vi mister all viljestyrke og parkerer på kafé. Sykler noen mil videre før Torgrim husker at han har en farmor som bor på Kopervik. Kanskje vi kan bo hos henne og slippe å slå opp teltet i det hele tatt?

Hos farmor er det velstand, drit i sykkelturen!

Fredag sykler vi til Leirvik. Ad omveier blir det 11 mil, som ville vært en grei dagsetappe om vi bare hadde klart det mer enn bare én dag. Fra Leirvik går Flaggruten til Bergen med syklene ombord, og i Bergen venter Ingvil med varm dusj og coq au vin. I love you, Ingvil!
Midtstill
Lørdag i Bergen er så bra at jeg får lyst til å flytte tilbake. Det er festspill og sol og nye kaféer, fantastisk lønsj på Colonialen, shopping og tusling i sentrum.

Søndag morgen er vi klare for den årlige 7-fjellsturen.


7-fjells er topp, men i år var kapasiteten sprengt med fryktelig mange deltakere. Ulrikken ble en prøvelse med 8000 mennesker på hodet ned et gjørmebad og ellers gikk ryktene om køer på 40 minutter ved trappen til Lyderhorn. Men fordi vi startet tidlig slapp vi å oppleve det. Togga, Vegar, Hugo og jeg holdt noenlunde følge før vi møtte Ingvil til 4-fjells ved Ulrikken.

Torbjørn var på seilas i år mens Gjermund skyldte på jobb og travelt. Jaja, neste gang.

7 kommentarer:

  1. Det høres ut som om dere har hatt en fin tur uansett, både sykling og på 7 fjelsturen. Lærerikt var det sikkert også!

    SvarSlett
  2. Hei, kjære Bjørn!

    Du har så rett, jeg lærte at jeg er en godværssykler.

    Ble det mye sykling på deg i helgen?

    SvarSlett
  3. Hei!

    Skulle vel ha syklet mer en jeg gjorde, men en tur på 4 mil i godvær og en løpetur på en mil! Jeg trenger også å trene på å sykle i dårlig vær! Ellers ble det mye pussing og beising av hus.

    Du er forresten velkommen til å hjelpe med beising hvis du har lyst, jeg har ledig pensler.

    Klem

    SvarSlett
  4. Ingen burde sykle i dårlig vær.

    Har du kjøpt deg nytt hus? Jeg kan også ta med en pensel selv, tror jeg har en liggende. :)

    SvarSlett
  5. Neida ikke nytt hus men det trengs å males. Jeg er alene om å male denne gangen så litt hjelp er velkommen. Ta med pensel og godt humør så ordner jeg mat, drikke, soveplass og beis! :)

    SvarSlett
  6. Å sykle til bergen for å gå 7-fjellsturen er jo VANNVITTIG sprekt!.
    Dere må jo være norges sprekeste par.. ..kanskje slått av Liv Grete og hennes franskmann ;)
    Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet :)

    SvarSlett
  7. Takk Heidi! Snilt sagt! :)

    Skulle gjerne sagt at vi syklet helt til Bergen, men det ble altså båt halve veien. Et lite nederlag som føltes veldig riktig der og da.

    Har du hatt en fin helg selv? Ser du sykler du også!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...