torsdag, august 25, 2016

Rehab-uken

Hvor var jeg? Jeg skulle teste en uke med Shape-up og Yngvars treningsregimer, og se hvor sprek jeg kunne bli av det; Jeg har allerede testet en uke med friluftsliv og en på havregrøtdietten, men det var bare kos, og da ble jeg ingenting sprekere. Men er fire uker uansett nok til å gi valide testresultater? Jeg tenker Nei, så enda to uker er lagt til. Det blir seks testuker. Fordi seks er det gøyeste jeg vet, og jeg har vondt i kne. Rehab nå altså, fra morgen til kveld i en uke. (Den siste uken blir svømming, Ingrid!)

Rehab-uken
Utgangspunkt: Ha et vondt kne eller spark deg sjøl i leggen.
Spilleregler: Få behandling og øvelser og gjør alt riktig (Det er jo ingen som gjør det!)
Diett: Hva ville vært riktigere enn Helsedirektoratets kostholdsanbefalinger.

I løpet av en uke skal jeg gå til kiropraktor, manuellterapeut og fastlege; og få behandling og øvelser. Alle idrettshelter klarer å fikse knærne sine, så hypotesen min er at ingen andre gjør det ordentlig. Men med nok tid, - og det har jeg - og nok penger, - jeg har spart sommerpengene, så jess igjen - skal jeg bli friskere enn noen gang. La lekene begynne.

De begynte forresten på mandag. :)
Det er sånn jeg trener nå nemlig. Rehab-style.


Erfaringer: Dette er tungt og fælt. Jeg kaster vekter i gulvet, og det har jeg aldri gjort før. Men tenk hvor bra det KAN bli! Jeg skal komme tilbake til det, men tingen er tunge beinøvelser annenhver dag.

(På rehab er fire kilo tungt.)
Peace out, jeg må tilbake til treningen.

6 kommentarer:

  1. Blir gøy å lese om! Håper kneet blir kjempebra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Siri! Utrolig motiverende å trene med et sånt mål i alle fall.

      Slett
  2. Så bra du er i gang med rehab! Jeg synes det ser ut som veldig kjekke øvelser. Nå må kneet bli bra :) Puss puss

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det skal bli skambra. Jeg skal jo rehab-e mer enn en uke også, bare så det er sagt. Stikker til legen nåh. :D

      God helg til deg og din mann! Spennende planer?

      Slett
  3. Hei! Jeg så ikke denne før nå! Hvorfor klarer jeg ikke følge deg på Bloglovin?

    1. Jeg har stjålet den grå hettejakka di i dag. Jeg hadde ikke noe klær utenfor soverommet etter at vi ryddet så fint i helgen.
    2. Beina dine er så altfor spreke i utgangspunktet.
    3. Pls si at det er meldt fint vær i helgen! Skal vi gjøre noe hyttete som ikke innebærer alkohol? :)
    4. I love U.

    SÅNN. Det var bare det.

    SvarSlett
    Svar
    1. 1. Jeg lurte litt på det! Lukter du bål i dag du da?
      2. Takk, men skinnet kan bedra. :)
      3. Sjempedårlig vær i helgen! Avhold høres fornuftig ut, men kanskje bare en dagstur til Heng på søndag?
      4. I love you. <3

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...