fredag, februar 26, 2010

En kaloritest

Dette var gøy. I et døgn har jeg målt kaloriforbruk med pulsbeltet, og jeg er virkelig positivt overrasket over resultatet.

I følge kroppsanalysen forbrenner jeg 1418 kalorier på hvilepuls, og med det utgangspunktet gjettet jeg friskt på 2000 kalorier med normalt aktivitetsnivå. Men nei!

Målingen startet i går klokken fire og dekker et ganske vanlig døgn: Jeg jobbet til fem, gikk fra jobb til trening (oppvarming med ellipsemaskin pluss bodypump), før jeg spaserte hjem og spiste og køyet. I dag har jeg spasert til jobb og jobbet til klokken ble fire og målingen var over.

Og resultatet: 3300 kalorier! Aiaiai. Jeg gleder meg til neste gang noen sier at jeg spiser som en hest for da kan jeg si jeg har forbrenning som en elefant.

Jeg fortalte bodypumpklassen om eksperimentet og målte bodypumptimen spesifikt. Sånn kunne jeg lure alle til å nesten grine på benkpressen som jeg gjør, for at resultatet skulle være representativt. Klokken telte 500 kalorier. Jeg hadde trodd at en slik høyreps- og effektiv time skulle gi enda bedre uttelling, men Polar vet best og nå vet jeg også. Oppvarmingen viste et gjennomsnitt på 500 kalorier i timen mens spaserturene lå på over 400, så trasking er undervurdert. Dagens tips blir å traske ute i snøen.

Måtte gå med to klokker for å få med meg all denne informasjonen.

2 kommentarer:

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...