onsdag, juni 03, 2009

Sykkelsjendis i Sogndalsstrand

Jeg syns jeg fortalte journalisten omtrent fem ganger at Neida, vi har bare syklet fra Eigerøy. Men i Dalane Tidende, med tittelen SPREKINGER: har vi visst syklet ens ærend fra Stavanger for å oppleve Sokndalsdagene i Sogndalsstrand. Ikke rart vi ble plukket opp av en ivrig journalist i vår nokså utagerende outfit. Med smurfehjelm og sykkelsko som sier klikk-klakk på brosteinene cruiset vi den koselige bygda med sultent blikk etter kjappe karbohydrater.

Sykkelformen testes til Norge-på-Langs. I helgen syklet vi 30 mil på 3 dager. Først Stavanger-Eigerøy, deretter en dagstur til Sogndalsstrand på pinseaften og så hjem igjen i kuling over Jæren. Oppsummert var været fantastisk og turen likeså. Tusen takk, tålmodige Turfølge!



Jeg kan godt forklare hvorfor Turfølget er tålmodig. For to uker siden hadde jeg aldri syklet lenger enn det årlige Nordsjørittet på 8 mil, men nå sykler jeg enda flere mil og flere dager etter hverandre. Det kjennes i rompå og det kjennes på psyken, ikke minst i vind og regn og oppoverbakker. Torgrim er uendelig grei som legger seg fint på hjul foran meg og lokker med te på bensinstasjonen. Var det opp til meg hadde jeg sikkert tatt toget hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...