tirsdag, juni 16, 2009

På kjøkkenbenken

Inspirert av Shape-up har jeg tenkt gjennom ti ting som alltid finnes på kjøkkenbenken min:
  1. Te. Alle viktigst og aller øverst kommer te i tusen varianter. Kusmi er best, bestilles på verdensveven.
  2. Brød. Til søndags er det kjekt å bake brød. Det kan være med kaffi, gulrøtter, nøtter, krydder, vørterøl, frukt, øh.. ost, rosiner, øh, nøtter .. korn, middagsrester..? Mm-hm!
  3. Havregryn. Fordi grøt er så græla godt! Lages med melk og nå prottispulver. Til fest lager jeg grøten med masse kakaopulver.
  4. Melk. Skummet melk til grøt eller prottis eller o'boy som nå finnes uten sukker.
  5. Tortilla. Gudlarina, så mye tortilla jeg kan spise. Jeg er alltid dødssulten og travel etter jobb, men med en tortilla trenger man ikke en gang å varme maten. Det er bare å fylle en lefse med kylling og grønt.
  6. Skinke og kaviar. En kombinasjon som finner veien til alle skivene.
  7. Tomat. Et must oppå skinke-og-kaviar-skivene.
  8. Kylling. Fordi lunsjen på jobb består av fisk pleier middagen å inneholde kylling.
  9. Grønnsaker. Man må ha flust med grønnsaker hvis man skal fylle en tortilla.
  10. Peanøttsmør. Til matorgiene kan peanøttsmør røres inn i yoghurt eller kesam eller smøres tjukt på brødet.
Denne kjøkkenbenken ble kanskje ikke like kul som Vibeke Klemetsen sin, hun har champagne i kjøleskapet og allslags økologiske rettferdige frø. Men jeg har som sagt et VELDIG rikt utvalg av eksklusiv te.

5 kommentarer:

  1. Helt fantastisk, tenkte mitt når jeg så den overskriften på bloggen i dag. Og ble jo ikke skuffet når jeg fant ordet orgie inne i teksten ;)

    Brød med kaffe? det har jeg faktisk aldri hørt om. Er det en lokal oppskrift eller?

    SvarSlett
  2. Du skuffer heller aldri, Bennymann! Nå kommer jeg til å tenke på deg neste gang jeg smører meg inn i peanøttsmør på kjøkkenbenken..

    Brød med kaffe er kjempegodt. Det er ingen lokal oppskrift men jeg kan sende deg hvis du er interessert.

    SvarSlett
  3. All denne sunne maten, protein pulver osv... Hva er det du trener og spiser til?

    SvarSlett
  4. SV: Takk for tipset ;)
    Ikke dum din blogg heller :) Blir nok å følge litt med ja!

    SvarSlett
  5. Hei bønna!
    Jeg er egentlig et matvrak, så jeg velger å spise sunt for å kunne fråtse med god samvittighet. Trening er mest gøy selv om jeg gjerne har et mål i kikkerten. Akkurat nå er det bikinisesongen, Norge-på-langs og Oslo Maraton som gjelder. ;)

    Kult, Cathrine. Snx!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...