tirsdag, mars 31, 2009

Ta det kuli helt til juli

Det er typisk i etterpårusen fra et løp, som Sesilåmi for eksempel, at man føler seg så uovervinnelig at man må finne en enda hardere utfordring. I dag meldte jeg meg på Oslo Maraton. Løpet går 28. september, så jeg skulle ha god tid til å begynne å jogge. Skiene legges på hylla fram til neste år (med unntak av påskeferien).

Her er et fint klipp fra nettsidene til Treningsmagasinet:

De best forberedte har allerede startet treningen.
De smarte starter treningen i juli (hvis de ikke allerede er i gang)
De som liker smerte venter til et stykke ut i september før de starter treningen.
De gale stiller på strek uten trening
De dumme gjør som de gale, men med nye sko og uten frokost..…
Uansett - Alle som løper maraton er tøffe nok!

Treningsmagasinet anbefaler denne enkle treningsplanen, som sier at jeg kan ta det kuli helt til juli:

Uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
28 Hvile T - 5 km Hvile T - 5 km Hvile T - 5 km L - 10 km
29 Hvile T - 5 km Hvile T - 8 km Hvile Hvile L - 12 km
30 Hvile T - 6 km Hvile T - 6 km Hvile T - 6 km L - 12 km
31 Hvile T - 8 km Hvile T - 8 km Hvile KI - 4x400 m L - 15 km
32 Hvile T - 8 km Hvile T - 12 km Hvile Hvile L - 20 km
33 Hvile T - 6 km Hvile T - 8 km Hvile KI - 5x400 m L - 18 km
34 Hvile T - 8 km Hvile T - 12 km Hvile Hvile L - 20 km
35 Hvile T - 8 km Hvile T - 8 km Hvile KI - 6x400 m L - 18 km
36 Hvile T - 10 km Hvile T - 12 km Hvile Hvile L - 32 km
37 Hvile T - 8 km Hvile T - 8 km Hvile KI - 6x400 L - 25 km
38 Hvile T - 8 km Hvile T - 8 km Hvile Hvile L - 16 km
39 Hvile T - 6 km Hvile T - 10 km Hvile L - 6 km Oslo maraton

3 kommentarer:

  1. kult, grattis med påmeldingen. Den planen der er ikke noe for deg Chassi, listen må legges vesentlig høyere :)

    SvarSlett
  2. Heei Odd! Det er deg jeg kan takke for dette påfunnet!

    Går det greit i Dataess? Er dere mange som stiller? Hva slags treningsplan har du selv? Åh, jeg har tusen spørsmål, det er alt for lenge siden sist.

    Ha en fantastisk påskeferie begge to! Håper å se dere til 7-fjellsturen i Bergen!

    SvarSlett
  3. Går bra hos oss :)
    Det er ikke andre fra firmaet enn meg som stiller, men vi er noen kompiser som prøver å dra hverandre i riktig retning.

    Jeg følger en meget lite strukturert plan. "Løp så ofte jeg gidder" heter den. Målet er å fullføre i live :)

    7-fjells blir det nok ikke i år heller. Er i Amsterdam da.

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...