tirsdag, januar 05, 2010

Crossfit og catslide

Elixia, mitt andre hjem, har fått ny treningsplan og endelig har jeg fått prøvd de to tingene jeg kjempelenge har hatt lyst til å prøve, catslide og crossfit (x-fit hos Elixia, so very special..). Det var gøøøy. Jeg hadde ventet å få gangsperr etter catsliding fordi jeg hadde vondt i hele kroppen, men heller ikke dét var nok til en etterlengtet gangsperr. Får aldri gangsperr.

Catslide er trening med fire vaskekluter under hender og føtter og fungerer sånn at man må stramme kjernemuskulaturen konstant for å ikke skli ned på gulvet. Det kjentes effektivt.

Crossfit
er mange repetisjoner av variert styrketrening i sirkel. Jeg innbiller meg at vi fikk litt lenger pauser på Elixias gruppetime enn jeg har sett hos de tøffeste gutta som gjør crossfit i fri dressur, men jeg liker nå engang å bli pushet og da fungerer dette best. Vi fikk utlevert et skjema for å registrere reps og vekter til videre progresjon så jeg skal jobbe framover for pangresultater og bli flinkest i klassen.

3 kommentarer:

  1. Ikke TV? Det er ganske imponerende ;)

    Ja, nems er tilbake :)

    Som jeg skrev til fitnesspumpkin og vesla, for å slutte å overspise måtte jeg få et mer avslappet forhold til mat. Jeg sluttet å si at sjokolade og kaker var nei-mat, men at det isteden er litt-mat.

    Når man sier at noe ikke er lov, er det som om kroppen blir tiltrukket av det.

    Hvis du spiser lite man, kan også overspising være et tegn fra kroppen om at den ikke får det den vil ha og man ender derfor med å overspise fordi kroppen skriker etter mer mat.

    Mine to tips er derfor: pass på å få i deg nok mat, og unn deg noe ekstra uten dårlig samvittighet.

    Lykke tiL:)


    jeg har prøvd catslide, og det var ikke noe for meg.
    Tenkte jeg skulle prøve meg på Xfit, regner med at det er ganske hardt :)

    SvarSlett
  2. Hehey! Takk for tips! Jeg spiste for en hel bataljon sist i går, og blir ganske skremt av meg selv.

    X-fit kan jeg bare anbefale! Jeg fikk til og med gangsperr som jeg ellers aldri får, og har vraltet rundt på Statoil i dag. Klemmen!

    SvarSlett
  3. Sv - Helt enig!

    Jeg holder ikke null toleranse på brød, ris og lignende. Jeg elsker frukt og velger derfor ofte det som karbohydratkilde, jeg spiser lett 8 stk frukt om dagen :) I tilegg spiser jeg havrgrøt om morgenen, og spiser ris og poteter jevnlig. Brød og pasta spiser jeg ikke så ofte, da jeg blir veldig oppblåst av det.

    I mitt hus er ingenting ulovlig, jeg sier heller alt med måte og spiser det jeg har lyst på. :) Jeg har lært at hvis jeg nekter meg selv fra å spise noe, ender jeg opp med store spisekick hvor jeg stapper munnen full!


    Takk for tipset, da skal jeg dessidert prøve Xfit :D

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...