tirsdag, november 17, 2009

Test seg selv

Silje Marielas treningsblogg har en dritenkel oversikt over mål for styrketrening og kondisjon. Here goes:

Tallene viser til prosent av kroppsvekt. 1RM!

Jenter ( Gutter i parentes)

Benkpress:
OK - 50% (- 125%)
Sterk - 75% (- 150%)
Veldig sterk - 100% (- 200%)

Markløft:
OK - 100% (- 150%)
Sterk - 150% (- 200%)
Veldig sterk - 200% (- 275%)

Knebøy:
Ok - 75% (-150%)
Sterk - 125% (- 200%)
Veldig sterk - 175% (- 250%)

Chins:
10 reps (20 reps)

Dips:
15 reps (30 reps)

Roing 1000m:
4 minutter (3 min 30sek)

Løping 3KM:
15 minutter (12 minutter)


Selv har jeg mye å gå på i alle øvelsene unntatt bryst. Sterk på bryst. Mulig jeg har roen på dips også men det spørs hvordan de skal utføres, det kan jeg sjekke med Silje Mariela. Chins er fåkkings umulig så de hadde vært aller kulest å klare. Ikke 10 vel og merke, men én skikkelig. Det er det jeg har stangen over soveromsdøren til...

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Usikker her,-Ka e forsjellen på chins og
    dips? Kossen utføres disse øvelsene?

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Chins er kroppshevinger i stang. Du starter hengende i stangen med strake armer og løfter kroppen opp slik at haka er over stangen.

    Dips er kroppshevinger i stativ. Du starter med begge armene strake på stativet og senker så kroppen ned slik at albueleddet har ca 90 graders vinkel.

    Lykke til og fortell hvordan det går!

    SvarSlett
  3. Nei, så hyggelig dette var da!!:)hehe...Åsså må jeg bare si tusen takk for den fine anbefalingen jeg fikk hos deg på bedreviteren.no

    Ha en fortsatt strålende dag!:)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...