lørdag, november 28, 2009

Late night surfing

Jeg kan surfe hele natten om det gjelder, klarer ikke stoppe når jeg først er i gang. Det går først og fremst i blogger og de finnes i allslags varianter.

Hardcore fitnessblogger skrives av faktiske fitnessutøvere som vier livet sitt til kropp og trening. Her er det alltid kult å trene og synd at det ikke selges cottage cheese med 1,5 prosent fett i Norge, for det har de i Sverige.

Wannabe fitnessblogger handler typisk om en 17 år gammel jente som er full av pågangsmot og tenker å stille i en bodyfitnesskonkurranse selv om hun ikke har noe der å gjøre. Hun publiserer bilder av seg selv som illustrer mangel på både muskler og selvinnsikt. Disse kan være morsomme eller bare dølle avhengig av hvor sent på kvelden det er.

I går begynte jeg også å surfe på diskusjonsforum da jeg hadde gått lei av å trykke F5 på bloggfeeden. Det handlet fortsatt om trening, men med spørsmål og tips og treningsdagbøker. Fant ei her som lignet litt på meg selv, men hva har hun i et treningsforum å gjøre når hun tydeligvis ikke trener men bare spiser? Og spiser så masse i tillegg? Her er visst alt lov.


Jeg fant et annet forum med en annen navnesøster som spiste like mye men kaller en spade for en spade og har et innlegg som heter Matorgier. Se hvor stor trafikk det er på disse forumene, 775 mennesker har lest om disse matorgiene og mange har gode forslag til løsninger: "..gratis tilbud til de som trenger hjelp med spiseforstyrrelser.." Godt at det bare var en navnesøster.

Jeg kunne aldri blitt spiseforstyrret selv, det finnes ikke noe som kan forstyrre spisingen min nemlig.

Nå sitter jeg fast foran skjermen igjen. What to do? Jeg burde skynde meg å bli festfin til julebord som starter ganske snart. I dag er det Fjellsportgruppens julebord, hipp hipp!

4 kommentarer:

  1. Du er verdensledende, charlie

    http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekmadartikler/article845459.ece

    SvarSlett
  2. Hahah! Nydelig Tone, jeg ønsker meg herved grøtbok til jul. New generation porridge, yay! Takk for et megakoselig julebord!

    Wazzup med julebord, Ingalill? Dagenderpåangst? ;)

    SvarSlett
  3. Ikke angst - bare litt ubehag :-)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...