søndag, juli 19, 2009

Norge i nord

Her er noen få bilder bare. Jeg publiserer fra resepsjonen på Rica Ishavshotell til 3 euro minuttet og ISDN-linje. Teknologien lar vente på seg i Tromsø.

Vi flyr over Nordkapp.

JEG flyr over Nordkapp! Ole Pilot har fikset VIP i cockpiten.

Og så sykler vi til Nordkapp. Hellooo Togga!

Siden har det blitt mye sykling. Én dag i fina veret..

Ellers i dårlig vær med mye klær og vannslangen intravenøst.

Tilfeldig bosetning på Baddur eller Buddur. Det fantes ikke rom i herberget, så vi fikk sove på et kott og spise maten i kjøkkenet. Græla løye. -Nei, vi er sikkert slitne. Det kan i alle fall sies at gjestfriheten er stor i nord. Som alle andre sykkelblogger kan bekrefte er det flust å få av gratis kaffi, dusjer og hilsener på veien. Knall!! Tank u, Finnmark!

Torgrim knipser litt mens jeg tråkker. Nå er Lofoten neste.

Sykkelniste (sånt syns jeg er kjeempespennende) er svisker, nøtter, knekkebrød og smøreost på tube. Jeg har alltid én liter saft på flaske og drøyt to liter vann i camelbacken. Teposene ligger klar i styrevesken til pitstop på landhandlene. For optimal smøring av alle ledd spiser jeg makrellbokser og tar omega3 hver dag, for proteiner drikker jeg ekstra melk, og for akutt næring spiser vi Real Turmat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...