søndag, august 17, 2014

Mandagsutfordring og ukens diett

Hei! Er dere i gang etter sommeren? Jeg er SÅ VIDT i gang, så en utfordring passer bra nå. Egentlig er jeg så langt ute av treningsmodus at bare alt som er alternativt, nei dritenkelt, for det er det er, virker fristende. Jeg tok nettopp min første styrketrening etter seks ukers pause, og ja, gratulerer med dagen. Jeg tør ikke si hvor mange pushups jeg klarte.

Ti!
Så mandagsutfordringen er en trappetrim. Tank u, Tina! Her er reglene:

Når du er på jobb: 
Løp eller gå alle trappene (åtte etasjer eller åtte ganger!) én gang i timen i løpet av en arbeidsdag.

Når du er hjemme:
1. gang: Gå alle trappene seks ganger (fem ganger utenom den gangen du kommer hjem fra jobb)
2. gang: Løp alle trappene seks ganger
3. gang: Løp annethvert trinn seks ganger - koble inn rumpa altså
4. gang: Se hvor få trinn du kan bruke opp seks ganger
5. gang: Hopp 10 trinn med samlede føtter og gå resten seks ganger
6. gang: Løp alle trappene seks ganger

Og for hver tur opp så går vi rolig ned og rister litt løs.

Ekstra utfordring: 
Fortsett med trappetrim hele uken. Det blir sykt mange turer i trappene!

Det blir omtrent som å gå Flørlitrappene annenhver dag.

Og så ukens diett. Den er perfekt for alle som er hypp på bulimi og vil gå ned i vekt uten å få gode vaner:

La oss spise pizza og godis fem dager i uken, og så 500 kalorier de to neste dagene!

Knekkebrødgrøt har bare 470 kalorier, så nå får jeg en plomme til kvelds.

Eller ikke. Jeg har ennå ikke testet 5:2-dietten. Men det beste med høsten, bortsett fra stearinlys og bøker og høstfarger på fjellet, er at det er som nyttår all over: Man kan pønske ut nye treningsmål. Jeg tror det blir mer funksjonell trening for min del. Noe sånt som to kondis- eller utholdende økter og bare to styrkeøkter i uken. Hva med dere? Har dere noen nye mål for høsten?

20 kommentarer:

  1. så fnt at du er tilbake
    jwg har ferie nå ferdig med en av 4 uker deilig men savner bassenget.
    mål for høsten trene mer, orke mer bli mer awsome i bassenget og lete etter kjærleiken

    jeg g dropper trappetrim drikker cola zero isteden
    lykke til

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid!

      Har du ferie først nå? Fordi du har hatt så mye svømming i sommer? Det ser ut som det har gått bra i alle fall. Hatten av - det er bare å gratulere!

      Hvis ferien er nå, så håper jeg du dropper trappetrim og allslags trim med god samvittighet. Cola zero gjør sikkert samme nytten.

      God ferie!

      Slett
  2. Høstens mål:

    - Klare en pull up
    - 90 kg markløft
    - 15 push ups
    - 32 kg kettlebellswing

    Mulig noen av målene blir med inn i vinteren også ;)


    SvarSlett
    Svar
    1. Dødskule mål!! Shit man! Har du PT-en din med på dette?

      Jeg fikk en PT-veiledning selv i går, og der var beskjeden Oisann, du har apekattarmer, du må inte bara trena brøst. (Svenske så klart - de er de beste)

      Så målet mitt er kanskje bakside og bein nå. Grøss. :-/

      Slett
    2. Mr. PT er med på planen ja. Eller, nå jobbes det mest mot pull-ups.

      Såe, bein fremover nå altså?
      Skal jeg sende deg rumpe-programmet til Martin Norum? :P

      Slett
    3. Ha ha ha! Plis si at du tuller! Jeg har køddet sånn med det rumpeprogrammet at det kan du ikke mene. Plis ikke tving meg til Martins rumpeprogram, for da får jeg mer rumpe enn Suzanne Svanevik og nei, ellers tusen takk. Alt annet!

      Slett
    4. Send meg heller pullups-programmet ditt! JA! Jeg skal få program av svenskePTen her.

      Slett
    5. Hahaha, plis si at DU tuller! Du må jo tulle. Ingen får mer rumpe enn Svanevik med kun 6 uker rumpeøvelser vel?

      Du får se mitt om jeg får se ditt ;)

      Slett
    6. Jeg har en enorm tiltro til både egne og Martin Norums evner, tydeligvis.

      Deal!

      Slett
  3. Så mange trappetrinn! Jeg gir opp bare av å tenke på det.

    Høstens mål blir å bli sterkere, i alle øvelser, og kose meg og ha det gøy samtidig. Det må vel gå an? Hvis høsten begynte i august er jeg sterkere allerede! Tjohei.

    Puss puss!
    Og hurra for mer fett i kosten! :D
    Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Pia da. Trappetrim! Go! Hilsen PT.

      Vi har omtrent samme mål bortsett fra at jeg vil bli seigere i stedet for sterkere. Det er veldig gøy så langt. :)

      Blir du med på fettdietten?

      Slett
    2. Fettdietten! Hvor mye fett snakker vi? Jeg spiser allerede ca 30E% fett og har fått mye finere hår.

      Hva er forresten seig? :P
      Puss

      Slett
    3. Den lille Østlendingen28 august, 2014 18:20

      30 % av hva? Kaloriinnholdet i maten? Har du oversikt over sånt og du? Shit. Sånt aner jeg ikke. Jeg prøver å unngå å telle kalorier så langt det lar seg gjøre. Og det gjør det jo egentlig.


      Seig - da tror jeg Chassi mener utholdene - mer fjellform enn fitnessform liksom. Mye mer sexy å være i fjellform spør du meg jaffal.

      Puss och kram

      Slett
    4. 30 E% er sånn vi sier på Toppis og Easylife også. Energiprosent. Jeg syns å huske en gang du hjalp meg å regne ut mitt eget kosthold på denne måten. Prosent er vanskelig, men mat er lett. Det blir i alle fall sånn at hvis maten består av 60 prosent karbohydrater og 30 prosent fett, så har du en energiprosent på 50 prosent fett, fordi det er dobbelt så mange kalorier (dobbelt så mye energi) i fett.

      Mulig jeg regnet feil, for jeg har regnedysleksi, men tanken var god. (?)

      Kult at fjellformen foretrekkes! Jeg meldte meg på 3-sjøers i går, men melder meg på skogsmaraton også, hvis bare beina holder.

      Slett
  4. God morgen! Først og fremst - for et nydelig bilde du har øverst. Du er fin og stedet ser jo helt magisk flott ut. Er du på en Paradisøy eller?

    Hvor jobber dere som kan gå 8 etasjer hver time? 1. Er det ingen andre mennesker som kan bivåne dere? 2. Hva har dere på dere i arbeidstiden?

    Malin: 32 kilo KB SWING? AMAGAD! I love your goals.

    Chassi: Nydelig mål. Litt lite konkretiserte? Kan du utdybe funksjonell trening? Vil du dele det nye programmet ditt? Når skal du lage ett innlegg som omhandler det å slutte å spise kjøtt? Vil du være med på en kjøttfri måned? La oss si i September?

    Lykke til med pakkingen i dag - og det travle på jobben. August er "jeg skalstarteåtreneoggånedivaktengangforalle" måneden. Blanke ark er så deilig.

    Mitt mål? Jeg vil se ut som Tone Damli. Med garderobeskapet til Camilla Pihl og leiligheten til Jenny Skavlan. Huden til Malin og overarmene dine Chassi. Og jeg hadde blitt veldig glad om jeg kunne svømme som Ingrid. Det er jo ikke det at jeg er redd for vann - jeg er litt mer redd for basseng. Nei. Hai. Det er hai jeg er redd for.

    Kan du gi meg et program som får meg til å se ut som Tone?

    Dersom du gjennomfører kjøttfri September kan du få fritt valg fra IHerb - under 200 kroner og under 1814 gram! DEAL?

    Puss

    SvarSlett
  5. Jeg lurer på det samme lille Ø - hva jobber dere med som kan 8 etasjer hver time?!?
    Jeg har kun 4 etasjer jeg kan gå, og om jeg ska gjøre det en gang i timen blir det litt travelt altså... Og svett!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lille Ø: Tone Damli? Ok! Da må du farge håret, la det gro litt og så spise masse mat. Værsågod! Tone ser super ut, men jeg tror ikke hun kan kalles lille Tone sånn som du heter lille Ø. Er du sikker på at det er dette du vil? Må jeg hente fram hamburgerdietten og sette deg på sånne kryptiske rare Helle Børstein-program? (Plis ikkje)

      Takk for en megakoselig kommentar! Jeg har veldig lyst vinne iherb-pakken!

      Slett
    2. Malin og bittelille: Dere er så trege! Nå ble rumpa mi hard som stein og spretten som en trampoline, og dere gikk glipp av det! I owe it all to trappetrimmen.

      Slett
  6. Jeg er på en paradisøy ja. Det er her Skappel-jentene har fotoshoot, hvis du ikke visste det. It's called Whales. Eller Hvaler. :D

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...