lørdag, desember 20, 2008

Julefest i Sidney


I dag er hele byen parkert i parken med niste og nisseluer for en årlig julekonsert med alt fra operastjerner til lokale idolhelter. Selv gleder jeg meg mest til julefest med Maren, for Sidney føles litt kjedelig å gjøre alene. Jeg bor på fint hotell nå så jeg treffer ingen andre backpackere, og i disse juletider, med party hver kveld, blir det litt ensomt. Dagene går til å rusle rundt, sole seg på stranden, gå på galleri og se på hotelltv. Slikt.. Sidney er uansett en absurd vakker by, den får meg til å tenke på Sim City med topscore. Alt her er helt perfekt; Folk smiler og er glade, fontener, bygninger og flotte monumenter lyser mot en knallblå himmel i gater som er skinnende rene. Det er mye kaldere enn jeg hadde ventet, men det skal ta seg opp når jeg kommer til Melbourne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...