onsdag, oktober 29, 2008

Oppkjøring til halvmaraton

3-sjøers-løpet er allerede på lørdag, og jeg har jogget én gang den siste måneden. Det har jo vært nokså dårlig vær, jeg har hatt litt vondt i akillesen, og så synes jeg jogging er kjedelig. Så derfor.

Slik har min alternative treningsuke sett ut før halvmaraton:

Lørdag
Xycling challenge på Elixia. To timer intensiv spinning med servering av kjeks og twist. Torgrim holdt meg med selskap og vi kunne begge vri t-skjortene for svette etterpå. Vi måtte nesten det, ellers ville bagasjen blitt betraktelig tyngre på veien hjem.

Søndag
Pumping med Eirik som er fersk på Elixia. Jeg kjørte gjennom mitt gamle Vasa-program for første gang siden Vasa, og fikk så bli med gutta i styrkerommet og lære hvordan man presser med manualer. Stønning og grimaser, kjempegøy. Vasaprogrammet var forresten pieceofcake etter all bodypumpen.

Mandag
Hver mandag er Toppformdag. Først bodyattack og så bodypump. Lekte litt med Nina etterpå for å kunne sende videoopptak til LesMills.

Tirsdag
Gangsperren har slått inn etter den uvante pumpingen på styrkerommet, så jeg velger poweryoga på Elixia. Hvilket var stress nok! Vi mediterte liggende i planke! Som belønning etter nestenendt time fikk vi sitte "on the chair we don't have", altså en evigvarende knebøy, mens vi mediterte. Aiaiai.

Onsdag
Intervall med jentene. Dette var nytt. Brit, Trine og Maya er sånne regelmessige joggere, og i dag skal jeg bli med dem på intervalltrening rundt Mosvannet.

Torsdag
Planlagt treningsfri.

Fredag
Det er vel egentlig dagenførdagen at man burde ha treningsfri, men Total med Guro er ukens høydepunkt så det vil jeg få med meg. Halvannen time med høypuls og styrke, anbefales.

Lørdag
Så er det dags for 2,1 mil rundt Stokkavannet, Mosvannet og Hålandsvannet i flunkende ny bouvetdrakt. Jeg gruer meg som en hund og håper at de avlyser. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...