tirsdag, februar 17, 2009

Smørehysteriet

Dette var ingenting å grue seg til. Bouvet stiller med 18 håpefulle datanerder og 17 fullfører med stil. Kenneth trumfer typisk med en 27. plass, like bak Olav Tufte. Jeg har gått løpet før, under navnet Stenfjellrunden, så jeg burde vært litt mindre nervøs. Den gang ble det 4.28.xx, nå kom jeg i mål på 4.00.08. Idiotisk mongotid å komme inn på, men helt klart ny rekord.

Kjempegod stemning og kjempeflott arrangement. Kjempefint vææær, kjempegoe pylsa, goe banaaan, og sukkerkick fra energibarene. Knalldag altså.

Utrolig kult at Andreas ble med. Han har tidligere blitt med meg på en fjelltur der han kjøpte fjellski på vei til fjells. Denne gangen ble han med på maraton med lånte langrennsski og erfaring fra en påske med familien på Bærum. Vi insisterte på å ikke la oss rive med av glide- og smøregalskapen, men heller ha en god unnskyldning hvis alt skulle gå skikkelig dårlig.

Jeg fikk litt krisehjelp fra smøreboden, men jeg lover at jeg fullførte uten noe gli i det hele tatt og sto bokstavelig talt stilt i nedoverbakkene. Aller helst ville jeg gå med smøringen fra Hovden, men Eirik Ringrev Vefsnmo insisterte på å tørke vekk det gamle sølet.

Meg og Anne og Marit. Anne er dødsgod på ski, hun kom i mål på 3.15.

Én av Eiriks velustyrte kofferter. Vi kom til hytta på Hamar fredag kveld klokken seint og da glidet alle trønderne på hver sin medbrakte smørebenk. Fluor forstås.



Andreas og jeg bruker søndagsmorgenen til å gjenskape opplevelsen.

Kan du ta det ein gang te?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...