torsdag, desember 22, 2016

Kjøleskapsmonologene

Hei! Mens det forrige innlegget var en gjettelek på hvem som er hvem er dette ment som en guide til alt du kan lese ut av et kjøleskap. Et kjøleskap kan si mer enn tusen ord! Jeg har et par eksempler under, for å illustrere hvor godt det virker. Tusen takk for bidragene!

Her er det du skal se etter. (Men føl deg fri til å bidra med flere analyserende facts.)

1. For å ta den aller best først: Har du banan i kjøleskapet?
Et tydelig tegn på usikkerhet ang. egen seksualitet.

2. Og så fortsetter jeg bare: Fins det tran i kjøleskapet?
Du har fått en streng oppdragelse.

3. Har du yoghurt med sukkerinnhold?
Ååå. Det er helt okei, men det betyr at du fikk for lite oppmerksomhet som barn.

4. Eller middagsrester i tupperware-bokser?
Du har et nært forhold til din mor.

5. Har cottage cheesen en fast plass?
Sunn og fornuftig. Gode lederegenskaper!

6. Har du tre eller flere bokser med cottage cheese?
Ups. Spiseforstyrrelse.

7. Mat med mugg?
Stemmer sikkert AP - alt er greit liksom. Les en ryddebok! Men hvis det er bare er bittelitt mugg på en halv sitron så kan vi godt avdramatisere det litt, for det har jeg.

7b. En julegavesak (fra i fjor!) som hjemmelaget tomatsyltetøy?
Hjemmekjær og glad i sine, men les gjerne en ryddebok allikevel. (Hei mor.)

8. Har du peanøttsmør i kjøleskapet?
Okei, da har du aldri smakt peanøttsmør. (Hei fotballfrue.)

9. Har du mer enn én alkoholenhet?
Laid back. Yay.

10. To eller flere forskjellige sorter syltetøy?
Nevrotiker.

11. Har du mer enn fire sorter grønnsaker.
Da leser du minst én avis som ikke er tabloid. Du kildesorterer søppelet og sykler til jobb. Hurra, du er en akademiker eller har i alle fall prøvd minst én diett. Er du på en nå?

12. Eller oliven fra kafé eller nisjebutikk eller bare av et dyrere merke?
Minst 100 studiepoeng.

Bonuspoeng: Tell ett poeng for hver enhet av ikke-typiske kjøleskapsting som medisin, tannbleking, batterier o.l. Jo flere poeng du får jo mer trygg og tradisjonell er du. Du tar tydeligvis vare på ting, kanskje mer enn anbefalt til og med, så du bruker helt sikkert sykkelhjelm, eier en bunad og har så klart en innboforsikring.

Lett! La meg vise hvordan jeg nå blir skremmende godt kjent med Lille-T, som sendte meg dette:
Tusen poeng!
Lille-T har gode lederegenskaper, men kunne godt fått mer oppmerksomhet i barndommen. Hun er ganske laid back, men vet hvordan peanøttsmør skal smake. Hun har bare 90 studiepoeng, men kan godt lese ikke-tabloide aviser allikevel.

Og her er Ane Rose:
Meget spesielt tilfelle.
Ane Rose er en nevrotiker. Men det trenger ikke å være negativt! Hun er bare veldig ryddig, og gjerne med en tad beslutningsvegring. Hun er en flink pike, stemmer MdG, liker å kose seg med mørk sjokolade og en middels dyr vin. Løper. 200 studiepoeng. (Og det skjønte jeg uten et tegn til oliven fra en dyr butikk!)  Hun har hatt en god oppvekst, men er nå en selvstendig ung dame, uten tupperwarebokser med middagsrester i, eller yoghurt med sukkerinnhold. Perfeksjonist. Sikkert pen.

Og til slutt et kjøleskap som sier enda mer enn tusen ord:
Oi.
Seks bokser cottage cheese, fire pakker gulrøtter og tre pakker egg? Her bor en sjelden utgave av singelstanden. En opptatt type som trenger næring innimellom, men som ikke har utviklet smaksansen til å verdsette variasjoner. Nært forhold til sin mor, minst 300 studiepoeng. Travel og spiseforstyrret. He he. Hei der.

Takk for meg!

11 kommentarer:

  1. Det her er så gøy! Jeg er ganske stolt av at jeg klarte å ikke rydde og ikke fjerne ting eller legge til. Ikke ta klementinene ut av posen en gang. Legge de i en skål, og ta ut noen av av de litt ufine tingene. DET er laid back, det. Min egen analyse av kjøleskapet mitt på det tidspunktet (nå er det tomt): øst-europeisk. Alkohol og rødbeter. Etter å ha sett alle de andre (Ane sitt): Rotete og anarkistisk.

    men altså ... hvor mye cottage cheese kan en person spise?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaa, det er øst-europeisk! Ha ha, så bra! "Her bor en østeuropeer med grei økonomi. Trolig en sesongarbeider fra Polen. Forberedt på julen med øl og mandariner."

      Slett
    2. Lille Østlending, du har fått et spørsmål her: hvor mye cottage cheese spiser du/ kan du spise? Og for egen regning: Kan man eller noen spise mer cottage cheese enn du, tror du?

      Slett
  2. Det kjøleskapet er meg etter tre overarbeida shoppingturer. Handler liksom alltid det samme - og så hadde jeg plutselig 3* opprinnelig mengde av nesten alt.

    Jeg kan spise en boks CC om dagen. Eller jeg spiser nesten en om dagen er riktig å si.


    Jeg gir meg selv plusspoeng for julekaffe(!) og tupperware. Og grønnsaker. Bonuspoeng for Champagne - og at jeg har kjæreste som tar med seg yoghurt naturell.

    Og jeg har typisktannbleking og hostesaft i døra. Og en fryser fullstendig bær.



    SvarSlett
    Svar
    1. Eller vi kan si at vårt kjøleskap tilsammen er dobbelt så kult som mitt slunkne og ditt strikse. ;)

      Slett
    2. En om dagen innafor (og ca dobbelt så mye som meg). Jeg gir meg selv også bonuspoeng for champagneflaske (men kanskje minuspoeng for den totale mengden alkohol i kjøleskapet). Og bare sånn for ordens skyld: Jeg har mer enn 90 studiepoeng. Godt over 300 også. (Men ikke nok grønsaker til å bevise det).

      Slett
    3. Jeg har 570. Studiepoeng altså. Eller strengt tatt har jeg 60 vekttall og 390 studiepoeng - omregnet til 570 studiepoeng totalt. (20 vekttall tilsvarer 60 studiepoeng). Dette utgjør 1 bachelorgrad. 1 mastergrad. 2 spesialfag ved Universitetet og oppstart på bachelorgrad 2. Da kom fullmektigtilværelsen - umulig å kombinere med studier.

      Det jeg mangler i grønnsaker tar jeg igjen med en koshokdsveileder i sofaen!

      God jul! :*

      Slett
  3. Hahahaha, fantastisk! Jeg er forresten veldig glad i oliven (og har såklart 300 studiepoeng), og eier forholdsvis mange tupperwarebokser. Faktisk er den boksen med hvitt lokk tupperware, men det er kamerater, ikke middag, i den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har også en ny mobiltelefon som tydeligvis ikke kjenner meg så godt enda. Den byttet ut kake med kamerater.

      Slett
    2. Ha ha! Jeg leste kommentaren din på mail, og prøvde virkelig å legge en mening i kameratene du hadde.

      Kult at kjøleskapsanalysen traff. Men altså, den gjør nesten alltid det. ;)

      Slett
    3. Jeg har enda mer fra kjøleskapet ditt også. Jeg vet hva du skal gi i julegaver til og med! Ville bare ikke røpe deg på nettet.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...